Subaru WRX STI z nowym rekordem Isle of Man

Subaru WRX STI i Mark Higgins ustanowili nowy rekord trasy Isle of Man TT. Nowy model, ma więc już pierwszy sportowy sukces na koncie
Subaru WRX STI z rekordem Isle of Mann Subaru WRX STI i Mark Higgins ustanowili nowy rekord trasy Isle of Mann TT Subaru WRX STI i Mark Higgins ustanowili nowy rekord trasy Isle of Mann TT. Nowy rekord wynosi 19 minut i 15 sekund, średnia prędkość podskoczyła do 189.05 km/h Subaru WRX STI i Mark Higgins ustanowili nowy rekord trasy Isle of Mann TT. Nowy model, ma więc już pierwszy sportowy sukces na koncie. Mark Higgins za kierownicą poprzedniej generacji Imprezy WRX STI ustanowił rekord trasy (19:56.7) w 2011 roku. Teraz został zaproszony przez Subaru do poprawienia tego osiągnięcia przy użyciu nowego modelu. I udało mu się. Nowy rekord wynosi teraz 19 minut i 15 sekund, a średnia prędkość podskoczyła do 189.05 km/h. Nowe STI było wyposażone w 2.5-litrowy silnik typu boxer o mocy 300 KM i 407 Nm i oczywiście stały napęd na cztery koła. Samochód był bardzo zbliżony do seryjnego, ale lekkiej modyfikacji uległy amortyzatory i sprężyny. Celem była większa pewność prowadzenia podczas pokonywania licznych podbić i hop przy wysokiej prędkości, które znajdowały się na trasie. Inżynierowie z STI zadbali również o niezbędne wyposażenie bezpieczeństwa w postaci klatki bezpieczeństwa, sportowe pasy i system gaśniczy. Podczas wyścigu kierowca był również podłączony do specjalnej aparatury, która pozwalała na monitorowanie jego pulsu serca, temperatura skóry, częstotliwość oddechu i przeciążenie jakie oddziaływało na Higginsa.
Subaru Impreza WRX STI x 3 | Test | 20 lat ikony Subaru Impreza WRX STI x 3 | Test | 20 lat ikony

Mark Higgins za kierownicą poprzedniej generacji Imprezy WRX STI ustanowił rekord trasy (19:56.7) w 2011 roku. Teraz został zaproszony przez Subaru do poprawienia tego osiągnięcia przy użyciu nowego modelu. I udało mu się. Nowy rekord wynosi teraz 19 minut i 15 sekund, a średnia prędkość podskoczyła do 189.05 km/h.

Nowe STI było wyposażone w 2.5-litrowy silnik typu boxer o mocy 300 KM i 407 Nm i oczywiście stały napęd na cztery koła. Samochód był bardzo zbliżony do seryjnego, ale lekkiej modyfikacji uległy amortyzatory i sprężyny. Celem była większa pewność prowadzenia podczas pokonywania licznych podbić i hop przy wysokiej prędkości, które znajdowały się na trasie. Inżynierowie z STI zadbali również o niezbędne wyposażenie bezpieczeństwa w postaci klatki bezpieczeństwa, sportowe pasy i system gaśniczy.

Tyle kosztują w Polsce używane Imprezy

Podczas wyścigu kierowca był również podłączony do specjalnej aparatury, która pozwalała na monitorowanie jego pulsu serca, temperatura skóry, częstotliwość oddechu i przeciążenie jakie oddziaływało na Higginsa. Przygotowania do rekordowego przejazdu, jak i samą walkę z czasem i własnymi możliwościami podczas tej próby można zobaczyć na poniższym filmie.

ZOBACZ TAKŻE:

Subaru WRX STI | Pierwsza jazda | Poprawiona ikona

Więcej o: