Citroen Racing Trophy Polska | 29. Rajd Karkonoski| Zapowiedź: Żerebecki wraca do gry

Druga odsłona tegorocznych zmagań w Citroën Racing Trophy Polska zostanie rozegrana w ramach 29. Rajdu Karkonoskiego, na asfaltowych odcinkach specjalnych wytyczonych w okolicach Jeleniej Góry
Citroen Racing Trophy | Wywiad | Zanim się zacznieCitroen Racing Trophy | Wywiad | Zanim się zacznie

Poddana niewielkiej kosmetyce trasa tego klasycznego rajdu, stanowiącego trzecią rundę Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski oraz Rajdowego Pucharu Polski, składa się z 11 odcinków specjalnych o łącznej długości 177 km, w tym superoesu Zabobrze, na którym 40-tu zawodników rozpocznie walkę o ułamki sekund!

Wśród ekip zgłoszonych do RSMP widnieją dwie załogi w Citroënach DS3 R3, które będą konkurować głównie z zawodnikami licznie obsadzonej klasy 2WD. Obok wielokrotnego Mistrza Polski w tej kategorii Jana Chmielewskiego, do walki o prymat wśród załóg samochodów napędzanych na jedną oś, włącza się debiutujący w samochodzie klasy R3 ze stajni Citroën Racing - Tomasz Żerebecki. Kierowca mieszkający na Dolnym Śląsku, który brał udział w edycjach CRTP 2010 - 2012, po rocznej przerwie wraca do ulubionej dyscypliny w samochodzie, który poprzednio służył Mistrzowi Europy i Mistrzowi Czech oraz zdobywcy prestiżowych tytułów „Talent of the Year” oraz „Pirelli Star Driver” - Janowi Eernemu.

"Dzięki testom przeprowadzonym przed rajdem, mógł lepiej poznać nowy samochód, oraz dokonać wstępnych ustawień w zawieszeniu. Podczas pierwszego startu nastawia się raczej na zbieranie doświadczenia i zgranie z nową ekipą serwisową HIGH TEC z Krakowa, oraz pilotem Maćkiem Machelą, z którym startowali wspólnie w sezonie 2012: "Po rocznej przerwie zdecydowaliśmy się na Citroëna DS3 R3. Przejechaliśmy nim wraz z Maćkiem 270 km testowych i żaden samochód nie sprawiał nam takiej frajdy jak ten . Świetnie przyspiesza i jeszcze lepiej hamuje, prowadzi się rewelacyjnie! Skrzynia biegów i moment obrotowy oraz zawieszenie są bez porównania lepsze niż poprzednim samochodzie, którym się ścigaliśmy. Nasze oczekiwania na ten sezon są wysokie i pełni determinacji będziemy je realizować!"

Rajd rozpocznie się w piątkowe popołudnie, o godz. 17:15 kiedy to odbędzie się prezentacja zawodników oraz uroczysta ceremonia startu,na Placu Piastowskim w centrum Jeleniej Góry - Cieplice. Potem zawodnicy ruszą do rywalizacji podczas pierwszego, bardzo widowiskowego, super odcinka specjalnego, którego trasę organizatorzy wytyczyli w obrębie skrzyżowania ulic Konstytucji 3 Maja i Ogińskiego. Załogi będą startować parami, po trasach równoległych i dzięki temu zgromadzeni blisko trasy kibice, będą mogli oceniać nie tylko technikę ale również efektywność poszczególnych przejazdów.

Prawdziwe ściganie ruszy w sobotę o godz. 9:00, kiedy to pierwsze załogi wyjadą z Parku Serwisowego w kierunku oesów Karpniki, Gajówka i Lubomierz, tworzących dwukrotnie przejeżdżaną pętlę pierwszego etapu. W niedzielę zostaną rozegrane - przejeżdżane dwukrotnie - odcinki specjalne Karpacz i Czernica, które ostatecznie wyłonią zwycięzców 29. Rajdu Karkonoskiego. Ten pierwszy zapowiada się interesująco głownie ze względu na widowiskową hopę nad torem saneczkowym, oraz malowniczą scenerię i specyficzną charakterystykę, powodującą zmiany rytmu jazdy. Drugi z nich to nowa w rajdzie, a jednocześnie najdłuższa - bo blisko 30 -to kilometrowa próba sportowa, na której z całą pewnością nastąpią ostatnie rozstrzygnięcia. Meta rajdu położona na Placu Piastowskim w zabytkowej części dzielnicy Cieplice, planowana jest na godzinę 16:40.

Zapraszamy na trasę 29. Rajdu Karkonoskiego oraz do kibicowania naszym załogom w walce o kolejne punkty i nagrody finansowe, ufundowane przez głównych partnerów programu Citroën Racing Trophy Polska 2014, marki TOTAL i MICHELIN.

ZOBACZ TAKŻE:

1. Rajd Arłamów | Czołówka bardzo blisko

Więcej o: