Po raz pierwszy rozgrywki zagoszczą w ojczyźnie Volkswagena i po raz pierwszy w wyścigowym weekendzie weźmie udział Agnieszka Szulim. Dziennikarka pojawi się jako kierowca VIP, a kolejną odsłonę walki o punkty zaliczy Jerzy Dudek. Na ten wyjątkowy wyścigowy weekend został zarezerwowany termin 23-25 maja.
Z szklanego ekranu na tor
Runda na niemieckim torze będzie jednocześnie pierwszym spotkaniem Agnieszki Szulim z samochodem wyścigowym. Dziennikarka radiowa i telewizyjna, obok Filipa Chajzera i Marcina Prokopa jest jednym z VIP Drivers tegorocznej edycji Volkswagen Castrol Cup. To właśnie w Lausitz Agnieszka Szulim pod czujnym okiem instruktorów zapozna się z systemami w które wyposażony jest 310-konny pucharowy Golf GTI oraz otrzyma szereg przydatnych informacji dotyczących wyścigów.
Dla Jerzego Dudka, który w tym sezonie ściga się jako pełnoprawny uczestnik Volkswagen Castrol Cup, także będą to pierwsze kilometry na torze w Branderburgii. Jeden z najlepszych polskich bramkarzy przyjeżdża do Niemiec w pełni zmotywowany po obiecującym występie w pierwszej rundzie Volkswagen Castrol Cup, która pod koniec kwietnia odbyła się na węgierskim torze Hungaroring. Na zupełnie nieznanym sobie obiekcie, były reprezentant kadry Polski oraz piłkarz takich klubów jak: FC Liverpool i Real Madryt świetnie poradził sobie w rozgrywanej w deszczowych warunkach sesji kwalifikacyjnej, gdzie zanotował 15. czas. W obu wyścigach Jerzy zajął 19. miejsce pokonując kilku bardziej doświadczonych rywali.
Transmisja na żywo
Fani sportów motorowych, którzy nie zdecydują się na wyprawę na niemiecki tor, będą mieli możliwość obejrzenia bezpośredniej transmisji z wyścigów Volkswagen Castrol Cup online. Dzięki technologii livestreamingu możliwe będzie emocjonowanie się rywalizacją kierowców Golfów GTI przed ekranem tabletu czy komputera lub nawet telewizora z dostępem do sieci. Relacja z zawodów będzie dostępna pod tym adresem
Fluch z kompletem punktów
Do Niemiec, jako lider rozgrywek Volkswagen Castrol Cup, przyjedzie Marcus Fluch. 25-latek idealnie rozpoczął swój drugi sezon w pucharze, pewnie wygrywając oba wyścigi na Hungaroringu. Na koncie Szweda widnieje 50 punktów, czyli o 10 więcej niż zgromadził aktualny wicelider serii - Maciej Steinhof. Krakowianin finiszował na Węgrzech najpierw na drugim, a później na trzecim miejscu. Najlepszą trójkę sezonu uzupełnia Jeffrey Kruger, który w 2013 r. wygrał Polo R Cup India. 21-letni kierowca z RPA wywalczył w kwietniu 38 punktów, a na ten dorobek składa się czwarta i druga pozycja. 4 punkty mniej od debiutanta z Kapsztadu zebrał Jan Kisiel, który ubiegłoroczne rozgrywki Volkswagen Castrol Cup ukończył na trzeciej pozycji. 19-latek z Warszawy stanął na najniższym stopniu podium w pierwszym wyścigu tego sezonu, a jako szósty przekroczył linię mety w kolejnym biegu. Regularnością wykazał się Robertas Kupcikas, dwukrotnie zamykając czołową piątkę. 31-latek z Litwy zajmuje właśnie piąte miejsce z dorobkiem 32 punktów. Na końcu czołowej dziesiątki znajduje się Małgorzata Rdest, jedyna kobieta w pucharowej stawce. Z kolei Jerzy Dudek, jako pełnoprawny uczestnik pucharu, na węgierskim torze zdobył swoje pierwsze punkty w klasyfikacji Volkswagen Castrol Cup. Kierowca Golfa z numerem 7 dwukrotnie w obu wyścigach zajął 19. miejsce, dzięki temu na jego kontro trafiło pierwsze 5 punktów.
100 punktów do zdobycia
W ostatni weekend maja może dojść do sporych przetasowań w klasyfikacji generalnej sezonu. W Niemczech, jak i we wszystkich pozostałych rundach sezonu, kierowcy będą punktować według nieco innego schematu niż na Hungaroringu. Zwycięzca wyścigu zainkasuje 50 punktów, czyli 2 razy więcej w porównaniu do inauguracji rozgrywek. Ostatnim premiowanym punktami miejscem będzie dwudzieste. Za finisz na końcu drugiej dziesiątki zawodnik otrzyma 2 punkty, a nie jeden jak na Węgrzech. Kierowcy, którzy zajmą miejsca 2-19, uzyskają punkty według klucza: 42 - 38 - 34 - 32 - 30 - 28 - 26 - 24 - 22 - 20 -18 - 16 - 14 - 12 - 10 - 8 - 6 - 4.
Od treningów do wyścigów
Pierwszy w historii wyścigowy weekend Volkswagen Castrol Cup na terenie Niemiec rozpocznie się w piątek 23 maja. Tego dnia zostaną zorganizowane wolne treningi, trwające po pół godziny. Pucharowe Golfy zagoszczą na torze w godzinach 13:05 i 18:25. W sobotę 24 maja o 8:30 ruszą kwalifikacje. To one zdecydują o kolejności, w jakiej zawodnicy ustawią się na starcie do dwóch wyścigów. Zgodnie z regulaminową nowością drugi najlepszy wynik każdego kierowcy z czasówki wpłynie na ustawienie na starcie do drugiego biegu. Pierwszy wyścig odbędzie się w sobotę 24 maja o 14:50, a drugi - w niedzielę 25 maja o 14:30.
Tysiące miejsc i występ rajdowego mistrza świata
Arena II rundy Volkswagen Castrol Cup znajduje się około 70 kilometrów od granicy niemiecko-polskiej. Na torze, pierwotnie zwanym Lausitzringiem, goszczą takie rozgrywki takich serii jak m.in. DTM (jedna z najważniejszych serii samochodów turystycznych) czy World Superbike. W przeszłości rywalizowali na nim uczestnicy Scirocco R-Cup. Eurospeedway Lausitz został uroczyście otwarty 20 sierpnia 2000 r. Tydzień później zostały zorganizowane pierwsze zawody sportowe - IDM. Obiekt oferuje 8 wariantów układu przygotowanego do wyścigów samochodowych lub motocyklowych. W najdłuższej konfiguracji "kółko" wynosi 4,5 km. Rekordzistą trasy o długości 4,35 km (opcja Grand Prix) jest Heikki Kovalainen. Fin wykręcił najlepszy czas w 2004 r. podczas zawodów World Series by Renault. W trakcie weekendu Volkswagen Castrol Cup kierowcy będą rywalizować na pętli o długości 3,44 km. Szerokość nitki toru waha się od 12 do 24 m, a najdłuższa prosta ma prawie 650 m. Charakterystyczne trybuny EuroSpeedway Lausitz są gotowe na przyjęcie nawet 120 tys. kibiców. W ostatni weekend maja jedną z atrakcji na EuroSpeedway Lausitz będą zmagania zawodników rywalizujących w serii ADAC GT Masters. Magnesem, który zapewne przyciągnie kibiców na trybuny będzie występ Sebastiena Ogiera. Rajdowy Samochodowy Mistrz Świata z zespołu Volkswagena zamieni swoje Polo R WRC na Audi R8 LMS Ultra, którym wystartuje w obu wyścigach serii ADAC GT Masters. Push - to - Pass
W Niemczech, jak i we wszystkich rundach sezonu, zawodnicy będą mogli skorzystać z systemu Push - to - Pass. Dzięki niemu moc wyścigowego Golfa wzrośnie z 260 do 310 KM na 10 sekund. Każdy z kierowców ma prawo użyć 50-konnego "dopalacza" 19 razy w trakcie jednego wyścigu. Dotychczasowa historia VWCC pokazała, że umiejętne wykorzystywanie tego rozwiązania wpływa na końcową kolejność w danym biegu. Kto sobie najlepiej poradzi z tym elementem na EuroSpeedway Lausitz? Kibice, którzy wybiorą się do Brandenburgii, powinni zwrócić uwagę na boczne szyby Golfów. Liczby wyświetlane na nich oznajmiają ile razy kierowca może użyć system Push - to - Pass. Jego aktywację sygnalizuje niebieska lampka umieszczona za przednią szybą.
Wypowiedzi przed II rundą Volkswagen Castrol Cup 2014 na torze EuroSpeedway Lausitz :