Focus jakiego nie było | GTC Series

Oto Ford Focus Sedan. Myślicie, że wyposażono go w mały, turbodoładowany silnik z technologią EcoBoost? Nic z tych rzeczy...

Focus RS i inne plany Forda

Auto, na które patrzycie to pierwszy samochód zbudowany według specyfikacji pozwalającej uczestniczyć w nowo utworzonej serii Global Touring Car Series (GTC). Pierwszy sezon cyklu odbędzie się na terenie Republiki Południowej Afryki, ale organizatorzy mają aspiracje, aby w kolejnych latach wyścigi odbywały się na całym świecie.

Przedstawiony ostatnio na torze Zwartkops Raceway Ford Focus Sedan ma pod maską wolnossące V8 o mocy 500 KM. Ogromna moc przekazywana jest na tylne koła za pomocą sekwencyjnej skrzyni biegów. Nie wiadomo jak szybki jest Focus, ale przy takich parameterach można śmiało stwierdzić, że jest bardzo szybki.

W GTC można startować każdym autem pod warunkiem, że jest to sedan, z silnikiem V8, tylnym napędem, sekwencyjną skrzynią biegów i mieści się on w wyznaczonych wymiarach. Na zdjęciach widać, że Focus jest wyraźnie szerszy od seryjnego i posiada wiele dodatkowych elementów aerodynamicznych t.j. tylny spoiler. Do sportowej jazdy przyda się także wyczynowe zawieszenie, elementy bezpieczeństwa i lekkie koła z oponami Kumho Ecsta. Czekamy na pierwszy wyścig serii GTC, bo jesteśmy pewni, że będzie na co popatrzeć.

ZOBACZ TAKŻE:

Ford Focus WTCC Limited Edition

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.