Volkswagen Polo R WRC na sezon 2014

Volkswagen Motorsport zaprezentował swoją udoskonaloną broń do obrony tytułu w Rajdowych Mistrzostwach Świata FIA. Zmodyfikowane Polo R WRC przejdzie swój pierwszy prawdziwy test wytrzymałości w dniach 14 - 19 stycznia podczas słynnego Rajdu Monte Carlo
fot. FIA ERC WRC 2014 | Szczepaniak pilotem Kubicy

Zespół fabryczny oficjalnie rozpoczął projekt obrony tytułu mistrzowskiego. Przed zakładem Volkswagena w Wolfsburgu 315-konne Polo R WRC symbolicznie zjechało z rampy startowej. Prezes Zarządu koncernu, prof. dr Martin Winterkorn osobiście opuścił flagę startową dając sygnał do startu w 13 rajdach Mistrzostw Świata na czterech kontynentach.

Obok nowego wyglądu zewnętrznego, World Rally Car z Wolfsburga został zmodyfikowany także pod maską. Po ubiegłorocznym sezonie zespół zastosował dziesięć tak zwanych jokerów, które pozwalają na wprowadzenie zmian do poszczególnych komponentów w porównaniu z dokumentacją homologacyjną. Oprócz optymalizacji komponentów zawieszenia i nowych wariantów dostrojenia układu napędowego, inżynierowie pracowali nad poprawą wytrzymałości. Jednego jokera Volkswagen wykorzystał na nową wersję oprogramowania układów elektronicznych.

Wielką zaletą Polo R WRC 2013 były nie tylko doskonałe osiągi, lecz także niezawodność. W 13 rajdach - trzech z dwoma startującymi autami, dziesięciu z trzema - załoga fabryczna nie odnotowała żadnej awarii silnika, a jedynie jedną usterkę techniczną (poluzowane złącze elektroniki).

„W sporcie motorowym kto nie idzie do przodu, ten się cofa” - twierdzi Dyrektor Volkswagen Motorsport Jost Capito. „Nikt nie może sobie pozwolić, aby choć na sekundę zwolnić tempo rozwoju technicznego. Nawet jeżeli w 2013 roku zapisaliśmy na swoim koncie kilka triumfów, ani na chwilę nie spoczęliśmy na laurach. Producenci, którzy w 2013 roku brali udział w Rajdowych MŚ uzgodnili, że na sezon 2014 nie udzielą homologacji żadnym nowym World Rally Car. Próbowaliśmy jednak maksymalnie wykorzystać możliwości, które nam pozostały. Polo R WRC na rok 2014 jest pod wieloma względami bardziej dojrzały, niż ten, którym zadebiutowaliśmy przed dwunastoma miesiącami. Każdy zespół czeka z niecierpliwością, aby sprawdzić, ile warte są te udoskonalenia w zaciętej konkurencji z Citroënem i Fordem oraz nowymi rywalami z Hyundaia.”

Rajdowe Mistrzostwa Świata 2014 rozpoczyna legendarny Rajd Monte Carlo (14-19 stycznia). Jako obrońcy tytułu mistrzów świata kierowców i pilotów wystartują dla Volkswagena z numerem startowym „1” Sébastien Ogier i Julien Ingrassia (F/F). Razem z kolegami z zespołu Jari-Matti Latvalą i Miikka Anttilą (FIN/FIN, numer startowy „2”) będą bronić tytułu mistrzowskiego Volkswagena w kategorii producentów. Wspierać ich będzie trzecia załoga fabryczna: Andreas Mikkelsen i Mikko Markkula (N/FIN) w Polo R WRC z numerem startowym „9”.

 

Sebastien Ogier Sebastien Ogier | Rozmowa z mistrzem

Rajdówki za 10 000 zł Rajdówki za 10 000 zł

Więcej o:
Komentarze (3)
Volkswagen Polo R WRC na sezon 2014
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • kamito

    0

    Zmiany kosmetyczne ale po co zmienić coś co działa znakomicie, VW potwierdził w Monte Carlo że będzie z nim ciężko wygrać

  • eurotaxt

    0

    Auto na chwilę obecną doskonałe. Młoda niezawodna konstrukcja. Duży potencjał rozwojowy. Najlepsi kierowcy i pewne finansowanie. Przez kolejny sezon albo dwa nikt Volkswagenowi nie zagrozi (Ford czy Citroen nie mają odpowiednich aut i kasy na ich stworzenie, Hyundai dopiero raczkuje). A co będzie potem trudno przewidzieć.

  • fragles102

    Oceniono 4 razy -2

    TOYOTA GT86 WRC zmiecie do małe pudełko, jak ostatnio orkan domki hehe

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX