Toyota zbuduje rajdowe GT86

Toyota Motorsport GmbH poinformowała, że przygotuje model GT-86 w specyfikacji R3. Rajdowa Toyota pojawi się na odcinkach specjalnych w 2015 roku
Toyota GT86 w wersji Toyota GT86 w wersji "hardcore"

Informacja o przygotowywaniu oficjalnego samochodu rajdowego przez japońskiego producenta, nie oznacza jednak oficjalnego powrotu marki do rywalizacji o tytuł w kategorii konstruktorów. GT86 R3 będzie samochodem przygotowanym na potrzeby prywatnych kierowców.

W przyszłym miesiącu powinniśmy dowiedzieć się nieco więcej bo dział sportowy Toyoty zapowiedział na grudzień prezentację specyfikacji i cen. Na razie wiadomo, że GT86 będzie dostępna z sześciobiegową sekwencyjną skrzynią biegów, mechanizmem różnicowym o ograniczonym tarciu i bardziej wydajnymi hamulcami. Obiecująco wygląda także zapowiedź producenta, że silnik będzie zmodernizowany "w maksymalnym stopniu dopuszczonym w przepisach".

Sprawdź ceny Toyoty GT86

Nico Ehlert - pełniący rolę Principal Engineer of Customer Motorsport powiedział, że przy budowie rajdowej specyfikacji, zespół inżynierów będzie czerpał z doświadczeń wyścigowej wersji GT86 CS-V3, która bierze udział m.in w markowym pucharze.

Ciekawostkę stanowi fakt, że jak dotąd wszystkie samochody startujące zarówno w mistrzostwach świata jak i w regionalnych mistrzostwach w klasie R3 to auta przednionapędowe. GT86 R3 będzie więc pewną odmianą, która na pewno ucieszy kibiców bo napęd RWD oznacza liczne uślizgi i slajdy. Oby GT86 okazało się także konkurencyjne pod względem wyników.

Więcej o:
Komentarze (6)
Toyota zbuduje rajdowe GT86
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: fragi102

    Oceniono 3 razy 3

    TOYOTA LIDEREM INNOWACJI

  • Gość: scudo

    Oceniono 3 razy 3

    ...naped 4x4 jest lepszy ale jesli to auto mialoby walczyc w osce wiec miec tylko konkuentow napedzanych na jedna os to moze sie zrobic ciekawie - te wszystkie fiesty cytryny polo itp moga miec niezlego konkurenta wkrotce - balans auta plus doswiadczenie toyoty ogromne jak u malo ktorego producenta cellica w kilku wersjach corolla pozniej - to pasmo sukcesow wiec spokojnie - wiedza co robia :) a autko ciekawe jak za te cene w cywilnej wersji / nie jest jakims spasionym ociezalym tt czy scirocco i niczego nie udaje jak np fabia z kura na masce w wersji monte carlo bo ma czarne felgi - ta bryka ma dawac frajde z jazdy i to mi sie w niej podoba !

  • Gość: pocalujta_wujta

    Oceniono 1 raz 1

    Czyli wypuszcza to co my juz robimy z tym samochodem. Przebudowa BRZ i FRS jest juz w trakcie. Szkoda ze fabryka zrobi to pozniej... tym bardziej ze zawieszenie i hamulce raczej wielu z nas bedzie miala lepsze niz fabryczne WRC (tak mamy dostep do tych co sie specjalizuja w czesciach do takich jakimi bedzoie jezdzil nawet sam Kubica). Zawieszenie Penske, Koni z najwyzszych polek albo prototypowe prosto od projektantow... o tym mowimy. Hamulce podobnie.

    Szkoda ze Subaru nie pomyslalo ze te obecne 200KM to troche malo. Trzeba bedzie czekac na sprezarke seryjna bo na razie wszyscy maja sprezarki spoza Toyoty w BRZ i FRS. 500KM w tym samochodzie to nie filozofia. takie juz tu jezdza.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX