Citroen Racing Trophy Polska | 23. Rajd Dolnośląski | Relacja: Kornicki wicemistrzem

Znamy już końcowe wyniki tegorocznej rywalizacji w Citroën Racing Trophy Polska. Ostateczne rozstrzygnięcia zapadły podczas 23. Rajdu Dolnośląskiego, który rozegrał się w miniony weekend w Kotlinie Kłodzkiej

Rajdówki za 10 000 zł | Bądź jak Kubica

Najciekawsze wydarzenia miały miejsce podczas piątkowego etapu, kiedy to pogoda spowodowała, że warunki na odcinkach specjalnych były wyjątkowo trudne. Rajd ruszył w czwartkowy wieczór, na który organizatorzy zaplanowali dwa widowiskowe odcinki w centrum Kłodzka. Licznie zgromadzona publiczność mogła z bliska podziwiać popisy zawodników, walczących z czasem na wąskich i krętych fragmentach miejskich uliczek. Tu najlepiej poradzili sobie zawodnicy z Krakowa, jadący z numerem 18-tym, Szymon Kornicki i Przemysław Bosek. Ustąpili wprawdzie Pawłowi Hankiewiczowi w samochodzie klasy R2, ale należy dodać że tuż przed ich startem do drugiego przejazdu miejskiego odcinka, zaczął padać deszcz. Starty załóg, tak jak to zwykle na tego typu próbach, odbywały się w odwrotnej kolejności, od samochodów najsłabszych poczynając, więc zwycięska załoga jechała jeszcze po suchym. Drudzy wśród Citroënów tego wieczora byli liderzy tegorocznych rozgrywek, Jan Chmielewski z Robertem Hundlą, a trzeci Radosław Raczkowski z Łukaszem Gwiazdą.

Jak już wcześniej wspomniano, warunki podczas rozgrywanego następnego dnia pierwszego etapu, były niezwykle trudne. Padające przelotnie deszcze doprowadziły do tego, że nawierzchnia dróg była mokra i śliska, a jesienna aura spowodowała, że na poboczach i cięciach było mnóstwo liści i błota. Pierwszą ofiarą, która wpadła w tę pułapkę już podczas pierwszego tego dnia oesu, była ekipa Kornicki/Bosek. Nie udało im się skutecznie wyhamować przed skrzyżowaniem i wpadli na leżącą po drugiej stronie skarpę. Uszkodzona chłodnica uniemożliwiała dalszą jazdę i samochód trzeba było odholować do serwisu. Na szczęście „Korab2 Rally Team” był jak zwykle dobrze przygotowany i uszkodzenia udało się naprawić, więc zawodnicy mogli przystąpić do dalszej walki podczas drugiego, sobotniego etapu.

Mniej szczęścia mieli ich najgroźniejsi konkurenci do drugiego miejsca w CRTP 2013, Radosław Raczkowski i Łukasz Gwiazda. Mimo, że dostali od Kornickiego niespodziewany prezent, to popełnili taki sam błąd i to dokładnie w tym samym miejscu, tylko podczas drugiego przejazdu tego odcinka. Uszkodzenia w rajdówce były podobne, z tą jednak różnicą, że przez zniszczony układ dolotowy do silnika dostały się zanieczyszczenia i jednostka napędowa uległa poważnej awarii. Tym samym o dalszej jeździe nie było mowy, mimo że pozostałe części udało się wymienić na wieczornym serwisie. W ten sposób Kornicki z Boskiem mogli świętować drugie miejsce w tegorocznym programie Citroena i tytuł wicemistrzowski w klasie 2WD. Do rozstrzygnięcia pozostawała jednak kwestia drugiego miejsca w klasie 5-tej, gdzie Raczkowski i Gwiazda mieli nad nimi jeden punkt przewagi.

Zwycięzcy tegorocznego Citroën Racing Trophy Polska, Jan Chmielewski i Robert Hundla, po tym rajdzie mieli szansę wedrzeć się do pierwszej dziesiątki klasyfikacji generalnej Mistrzostw Polski i dobrym wynikiem przypieczętować, nie tylko sukces w rozgrywkach Citroëna, ale również tytuły mistrzowskie w „ośce” oraz klasie 5-tej. Od początku wprowadzili spokojne, ale jednocześnie skuteczne tempo, które pozwoliło im wywieźć z Polanicy Zdroju kolejne punkty, i nagrodę w wysokości 4000 Euro za zwycięstwo w ostatniej tegorocznej rundzie CRTP. Swój plan zrealizowali w 100 procentach, mimo że jak podkreślał na mecie zawodnik „REVICO - Neo rally team”, przejechanie mocno zróżnicowanych oesów dolnośląskiej imprezy nie należało do łatwych. W sumie w tym roku byli najszybsi czterokrotnie, raz ustępując Raczkowskiemu podczas Rajdu Polski i raz nie kończąc zawodów w Rzeszowie, tym samym całkowicie dominując rywalizację w sezonie 2013.

Kornicki z Boskiem nie potraktowali ostatniego etapu zachowawczo. Ich tempo było szybkie, przez co wygrali klasyfikację 2WD, w drugim dniu i bez problemów dowieźli cenne punkty, dające im tytuły wicemistrzowskie na koniec sezonu, podkreślając swoje osiągnięcie piątym miejscem w generalce drugiego dnia rajdu.

Warto odnotować, że zawodnicy Citroën Racing Trophy Polska obsadzili wszystkie miejsca na podium i zdobyli w tym roku wszystkie tytuły mistrzowskie w prestiżowej klasie 2WD. Zawodnikom gratulujemy i życzymy kolejnych sukcesów w przyszłości! Już teraz zapraszamy do udziału w kolejnej edycji międzynarodowego programu Citroën Racing Trophy 2014.

Nieoficjalna klasyfikacja końcowa Citroën Racing Trophy Polska 2013:

1    Chmielewski / Hundla    111 punktów
2    Kornicki / Bosek             54 punkty
3    Raczkowski / Gwiazda   45 punktów
4    Typa / Gospodarczyk     30 punktów
5    Taylor / Marshall             6 punktów
6    Nivette / Gołda               0 punktów

Więcej o: