Adam Małysz i Rafał Marton, którzy w ubiegłorocznej edycji Rajdu Dakar ukończyli rywalizację na 15. miejscu, wielokrotnie podkreślali trwałość Hiluxa i szybkie tempo, które mogli dzięki niemu utrzymywać przez cały rajd. Dlatego też w 2014 roku również wystartują w Dakarze wyczynową Toyotą Hilux, przygotowaną przez belgijski Overdrive Racing.
W tym roku, aby umożliwić Adamowi jak najbardziej komfortowe warunki przygotowań do startu w Rajdzie Dakar 2014, polski oddział Toyoty stworzył treningową wersję Hiluxa, wyposażoną m.in. w 4-litrowy, benzynowy silnik V8 o mocy 280 KM.
Jesteś zainteresowany kupnem Toyoty Hilux?
Do tej pory Adam trenował przede wszystkim na seryjnej wersji Hiluxa. Nowy samochód treningowy, z którym załoga zapoznała się podczas pierwszego treningu w kopalni piasku, jest konstrukcją zbudowaną na seryjnej Toyocie Hilux, z wykorzystaniem wielu elementów fabrycznych Toyoty i dodatkowych podzespołów wyczynowych.
Jak powiedział Adam Małysz "jest to samochód, który łączy cechy auta przeprawowego z samochodem do cross-country. Dzięki temu możemy z Rafałem trenować w bardziej zróżnicowanych warunkach. Chociaż jak wiadomo my ścigamy się w rajdach cross-country, to w tym roku na Dakarze mieliśmy takie krytyczne momenty, w których musieliśmy się przeprawiać przez rzekę. Tym samochodem na pewno można te elementy potrenować. Bardzo się cieszę, że Toyota zbudowała dla nas takie auto, które jest gdzieś w połowie drogi między seryjnym Hiluxem a naszą rajdówką, bo każda okazja do treningu jest przed Dakarem na wagę złota".
Treningowa Toyota Hilux Adama Małysza będzie poddawana kolejnym modyfikacjom, aby sprostać wymaganiom zespołu. Poza kolejnymi treningami w Polsce, w listopadzie samochód weźmie udział w ostatnich przed Dakarem próbach na wydmach i piaskach Maroka.
Treningowa Toyota Hilux Adama Małysza - specyfikacja
Silnik: Toyota/Lexus 4.0 V8 1UZ-FE, bez doładowania, zmodyfikowane układy sterowania, chłodzenia, wydechowy. Moc 280 KM i 420 Nm.
Skrzynia biegów i reduktor: automatyczna, sekwencyjna AISIN 30-43. Połączona z seryjnym reduktorem z Toyoty Hilux z automatycznie blokowanym centralnym mechanizmem różnicowym.
Zawieszenie: sztywne mosty zawieszone na kutych wahaczach, połączone regulowanymi drążkami Panharda. Wzmacniane sprężyny śrubowe, amortyzatory sportowe S-racing, hydrauliczne bumpstopy S-racing.
Nadwozie i rama: usztywniona i wzmocniona rama seryjna Toyoty Hilux; skrócona skrzynia ładunkowa nadwozia. Klatka bezpieczeństwa wykonana zgodnie z załącznikiem J (FIA).
Elementy dodatkowe: 4 fotele kubełkowe i czteropunktowe pasy bezpieczeństwa , dodatkowe oświetlenie przód i tył, kompresor powietrza (do kół), snorkel, osłona podwozia Coyot, metromierze