Citroën Racing Trophy Polska | 70. Rajd Polski | Zapowiedź: Kulminacja emocji w Mikołajkach

Emocje rosnące stopniowo od początku tegorocznego sezonu, wraz z powiększającym się dorobkiem punktowym zawodników Citroën Racing Trophy Polska, osiągną apogeum podczas 5. rundy, rozgrywanej w dniach 13-15 września, w ramach jubileuszowego Lotos 70. Rajdu Polski.

Rajd Polski zaliczany jest nie tylko do Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski, ale również do Rajdowych Mistrzostw Europy. Ta sztandarowa i najważniejsza polska impreza motorowa, przyciągnie jak co roku na warmińsko-mazurskie trasy, najlepszych zawodników z Europy i Świata, którzy będą walczyć z czasem, pokonując szutrowe odcinki specjalne o łącznej długości przekraczającej 230 km.

W Lotos 70. Rajdzie Polski, oprócz czterech startujących w tym roku załóg Citroën Racing Trophy Polska w samochodach DS3 R3 zobaczymy dwie nowe załogi. Pierwszą z nich będzie, mająca za sobą debiut za kierownicą deesa, podczas niedawno rozegranej litewskiej rundy RSMP - załoga Filip Nivette / Grzegorz Gołda - która w zeszłym roku pokazała się z dobrej strony w samochodzie klasy R2. Teraz sportowcy postanowili spróbować swych sił w wyższej kategorii, jednocześnie wspierając Fundację Serce Dziecka, która działa na rzecz dzieci z wadami serca. Filip Nivette: "Cieszę się z każdego startu, ale ten jest dla mnie szczególny. Długa przerwa wzmogła we mnie niesamowity głód jazdy i walki na odcinkach specjalnych. Dodatkowo apetyt podkręca nowy samochód - Citroen DS3 R3 wypożyczony z Delta Rally. Auto fantastycznie się prowadzi i jest naprawdę szybkie. Ponadto ważny jest charytatywny aspekt naszych występów. Chcemy wesprzeć Serce Dziecka i chociaż w niewielkim stopniu pomóc w leczeniu najmłodszych. Dlatego też zdecydowaliśmy się przeznaczyć na ten cel zarówno wsparcie uzyskane od naszych partnerów, jak i środki, które uda nam się zebrać podczas specjalnych testów przed Rajdem Polski. Podczas nich każdy z kibiców będzie mógł wylicytować przejażdżkę na prawym fotelu ze mną lub z którymś z biorących udział w akcji kierowców."

Druga załoga, to prawdziwa niespodzianka! Do polskiej edycji Citroen Racing Trophy, swój akces zgłosiła, pochodząca z Sydney, 25-letnia Molly Taylor. Urodzona w "rajdowej" rodzinie - mama pilotka jest czterokrotną Rajdową Mistrzynią Australii a ojciec prowadzi szkołę rajdową - za kierownicą rajdowego samochodu zadebiutowała w 2005 roku, już w następnym zdobywając tytuł mistrzowski w klasie 2WD, w ramach Rajdowego Pucharu Australii. Aby zdobyć pieniądze na pierwsze starty, postanowiła rozstać się z ukochanym koniem o imieniu Banjo, co jak twierdzi było najtrudniejszą decyzją w jej życiu. W kolejnych latach rozwijała swoje umiejętności w ramach British Rally Championship i Pirelli Star Driver - WRC Academy, dwukrotnie zdobywając tytuł Rajdowej Mistrzyni Wielkiej Brytanii wśród kobiet i uczestnicząc w rajdach WRC jako reprezentantka programu FIA Women In Motorsport. W tym roku, wraz ze swoim pilotem, Brytyjczykiem Sebastianem Marshall'em, planują zaliczyć osiem rund europejskiego czempionatu: "Miałam bardzo dużą ochotę pojechać w moim domowym Rajdzie Australii, który jest rozgrywany w tym samym terminie co Rajd Polski, ponieważ starty w mistrzostwach WRC są moim celem," mówi Molly. "Ale w tym roku postanowiliśmy wziąć udział w Rajdowych Mistrzostwach Europy i dlatego wybrałam start w Polsce. Teraz musimy walczyć aby poprawić nasze tempo. W Polsce są gładkie szutry i jest idealna okazja aby to zrobić, więc nie chciałam stracić takiej okazji. To będzie nasz pierwszy start tutaj i chcemy pokazać się z jak najlepszej strony." Po pięciu rundach, Molly Taylor prowadzi w klasyfikacji ERC Ladies Trophy, wygrywając w tej kategorii wszystkie ukończone w tym roku rajdy.

Lider klasyfikacji Citroën Racing Trophy Polska 2013, mający na koncie 68 punktów Jan Chmielewski, ma 14-punktową przewagę nad drugim Szymonem Kornickim i już podczas tego startu może sobie zapewnić zwycięstwo w tegorocznej edycji programu. Wraz z pilotem Robertem Hundlą, zwyciężyli w trzech pierwszych rundach, ale nie osiągnęli mety podczas Rajdu Rzeszowskiego. Dzięki temu ich najgroźniejszy konkurent Kornicki, zmniejszył dystans dzielący ich w klasyfikacji i zamierza atakować pozycję lidera. Załoga Radosław Raczkowski i Łukasz Gwiazda opuścili rundę rozgrywaną w okolicach Rzeszowa, aby wystartować w szutrowym rajdzie na Litwie. Cenne doświadczenia zdobyte podczas pokonywania odcinków o luźniej nawierzchni, z pewnością pomogą w osiągnięciu dobrego rezultatu w europejskiej rundzie. W zespole nastąpiła duża zmiana - ich Citroën DS3 R3 powędrował w ręce nowej ekipy mechaników, która zajmie się przygotowaniem samochodu do startów i jego obsługą podczas imprez. Lokalny kierowca - urodzony w Olsztynie a mieszkający na stałe w Ornecie - Radosław Typa, po niezbyt udanej pierwszej połowie sezonu, będzie mógł przed własną publicznością zaprezentować swoje rajdowe umiejętności, którymi niewątpliwie dysponuje. W tym roku szans na pierwsze miejsce już nie ma, ale wraz ze swoim pilotem - Szymonem Gospodarczykiem - będą chcieli pokazać się z jak najlepszej strony i zapowiadają ostrą walkę o wygraną w klasie 2WD na rajdzie i poprawienie swojej pozycji w klasyfikacji CRTP 2013.

Niewątpliwą ozdobą rajdu, będzie oczekiwany przez wszystkich kibiców z Polski i nie tylko, start Roberta Kubicy i Macieja Barana za kierownicą Citroëna DS3 RRC. Aktualni liderzy Mistrzostw Świata w kategorii WRC2, wyruszą do pierwszego oesu jako główni faworyci do zwycięstwa. Ich walka z bardziej doświadczonym kierowcami, mającymi na koncie tytuły mistrzowskie, podobnie jak zacięta rywalizacja sześciu załóg Citroën Racing Trophy Polska o czołowe lokaty w "ośce", z pewnością pozwoli przeżyć niezapomniane emocje, podczas oglądania rywalizacji na Warmińsko-Mazurskich szutrach!

Więcej o:
Copyright © Agora SA