Rallycross Cup | Tor Słomczyn | Zapowiedź: Runda na koniec wakacji

W ostatni weekend wakacji (31.08-1.09) na torze w Słomczynie odbędzie się IV i V runda Rallycross Cup. Po wizycie na Litwie zawodnicy wracają na krajowy obiekt, aby powalczyć przed polską publicznością

Do naszych zawodników dołączą także kierowcy z Litwy bowiem podwójna runda w Słomczynie będzie także eliminacją do Mistrzostw Litwy. Dodatkowo w niedzielę do zawodników w samochodach dołączy młodzież w Szayowozach. Drugiego dni będziemy mogli podziwiać także rywalizację w Pucharze Polski Junior Buggy.

Rallycross Cup konsekwentnie realizuje koncepcje taniego ścigania z utraconą homologacją. Można tutaj wystartować zarówno Fiatem Seicento gr.N jak i 600 konnym potworem. Każdy zostanie przyporządkowany do swojej klasy i będzie startował z porównywalnymi konkurentami co dla kibiców oznacza jazdę bok w bok podczas każdego biegu.

Ponad 40 kierowców zgłosiło swój udział. W samej tylko klasie SuperCar będzie aż 11 aut. Na tor powraca Bohdan Ludwiczak w Fordzie Fiesta. Wystartuje również jego syn Mateusz Ludwiczak, który wzorem taty również związał się z rallycrossem i startuje Fordem Focusem. Ciekawe jak po dłuższej przerwie w startach odnajdą się w klasie.

A liderem klasyfikacji SuperCar jest Adam Kozak startujący w Renault Clio. Własnoręcznie wybudowane auto okazało się bardzo szybkie i bardzo twarde o czym przekonaliśmy się podczas finału II rundy Rallycross Cup. W najmocniejszej klasie zobaczymy także czołówkę kierowców z Litwy. Do Słomczyna przyjadą dwa mocne Lancery oraz Peugeot 207 i Ford Fiesta, którymi wcześniej startowano w Mistrzostwach Europy.

Klasa Super 1600 zebrała tylko trzy zgłoszenia w tym Krzysztofa Skorupskiego który powraca do swojego VW Polo S1600. Decyzją ZSS w sobotę rano okaże się czy klasa pojedzie sama, czy zostanie dopisana do SuperCar co podniosło by na pewno widowisko bo średnie czasy okrążenia, na suchej nawierzchni, aut Super 1600 są niewiele gorsze niż SuperCar. Jedynie przyśpieszenie działa wyraźnie na korzyść aut cztero napędowych.

Najliczniejszą klasą są SuperNational. Tutaj toczą się ostre walki o miejsce w finale. Lider klasyfikacji Bartłomiej Ruszczyński niestety nie będzie obecny na zawodach więc dla konkurentów będzie to szansa na zmniejszenie przewagi do prowadzącego. Łącznie do zawodów zgłosiło się 20 aut klasy SuperNational.

 

Harmonogram:

Sobota (31 sierpnia):

7:30-8:15 - Trening Wolny

8:30 - Odprawa z zawodnikami kierowcami

9:00 -9:40 - Trening Oficjalny

10:00 - I kwalifikacja

15 minut po I kwalifikacji - II kwalifikacja

14:00 - III kwalifikacja

16:30 - Finały

15 min po Finałach - Bieg Handicap

18:00 Wręczenie nagród

 

Niedziela (1 września):

8:20 - Odprawa z zawodnikami kierowcami

9:30-10:30 - Trening Wolny

10:45 - Trening Oficjalny

12:00 - I kwalifikacja

10 minut po I kwalifikacji - II kwalifikacja

15:00 III kwalifikacja

16:30 Finały

15 min po Finałach - Bieg Handicap

18:00 Wręczenie nagród

 

więcej informacji na stronie cyklu

Więcej o: