WRC | Rajd Niemiec | Zapowiedź: Asfaltowy debiut Kubicy w WRC2

Dwie polskie załogi wystartują w zbliżającej się  9. rundzie Rajdowych Mistrzostw Świata. Kubica po raz pierwszy wystartuje na asfalcie w WRC2. Kościuszko zaliczy asfaltowy debiut Fiestą WRC

Dla Roberta Kubicy i Maćka Barana, jeżdżących Citroenem DS3 RRC w cyklu WRC2 będzie to pierwszy start w asfaltowej rundzie mistrzostw świata. Polacy po trzech ostatnich bardzo udanych występach w szutrowych rajdach Grecji, Włoch i Finlandii, gdzie zajęli odpowiednio dwa razy pierwsze i drugie miejsce, na pewno i w Niemczech będą chcieli pokazać się z dobrej strony.

Michał Kościuszko i Maciek Szczepaniak po dwumiesięcznej przerwie wracają na trasy Mistrzostw Świata. Rozpoczynający się w czwartek Rajd Niemiec będzie dla załogi LOTOS Rally Team siódmym startem w tegorocznym cyklu WRC. W IX rundzie Mistrzostw Świata Michał i Maciek pojadą Fordem Fiestą WRC obsługiwaną przez M-Sport.

„W niedzielę mieliśmy możliwość testowania na suchej i mokrej nawierzchni. Jest to tym bardziej cenne, że to nasze pierwsze kilometry samochodem WRC na nawierzchni asfaltowej. Dzięki wsparciu naszego partnera, Grupy Lotos, na niemieckich asfaltach wystartujemy Fordem Fiestą WRC. Rajd Niemiec to trzy różne charakterystyki odcinków od krętych winnic po poligony wojskowe asfaltowo betonowe z niebezpiecznymi zaporami czołgowymi oraz bardzo szybkie fragmenty przypominające asfaltową Katalonię. Pomimo tego, że w ubiegłym roku wygraliśmy ten rajd w klasyfikacji PWRC w tym roku zdecydowaliśmy się na robienie notatek od zera. Tak więc czeka nas sporo pracy na zapoznaniu.” - powiedział Michał

Po raz pierwszy od czasu wprowadzenia Rajdu Niemiec do kalendarza WRC w 2002 roku, w tym roku rajd rozpocznie się w Kolonii od prezentacji samochodów i załóg na Roncalliplatz. W drodze powrotnej z Kolonii do Trewiru załogi przejadą dwa pierwsze odcinki specjalne, przy czym drugi odcinek w okolicy Sauteral rozgrywany będzie dla większości załóg już po zmroku.

W piątek zawodnicy będą pokonywać kręte drogi winnic przy rzece Mozel o łącznej długości 131,36 kilometrów oesowych. W sobotę organizatorzy standardowo zaplanowali rywalizację na terenie poligonu wojskowego, gdzie na zawodników czeka liczący 41,08 km odcinek specjalny Arena Panzerplatte. Łącznie w drugim dniu rajdu zawodnicy przejadą sześć odcinków specjalnych o łącznej długości 153,70 kilometry oesowe. Na zakończenie Rajdu Niemiec w niedzielę zawodnikom pozostaną do rozegrania 2 odcinki specjalne. W ciągu czterech dni ADAC Rallye Deutschland zawodnicy przejadą łącznie 1243,34 kilometrów, w tym 16 odcinków specjalnych o łącznej długości 371,86 kilometrów oesowych.

Kubica testuje na asfalcie- videoKubica testuje na asfalcie- video

Więcej o:
Komentarze (3)
WRC | Rajd Niemiec | Zapowiedź: Asfaltowy debiut Kubicy w WRC2
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • wrolo

    Oceniono 6 razy -2

    Kubica w citroenie?
    Nie wolał octavii?
    Przecież ona ma taki duuuuuży bagażnik i wiele innych zalet ;-)))))

  • Gość: fragi102

    Oceniono 2 razy 2

    co to za rywalizacja jak w rajdzie biorą trzy firmy i to uważane za najgorsze na świecie jak citroen folcwagen i ford hehe

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX