Citroen Racing Trophy Polska | 22. Rajd Rzeszowski | Kornicki wytrzymał do końca

22. Rajd Rzeszowski, podczas którego rozegrana została także czwarta runda Citroën Racing Trophy Polska 2013 obfitował w wiele ciekawych i dramatycznych sytuacji. Ostatecznie zwycięzcą klasyfikacji generalnej okazał się Kajetanowicz a w CRTP zwyciężył Kornicki

Wszyscy zawodnicy zdawali sobie sprawę, że podkarpacki klasyk będzie bardzo trudny zarówno dla samochodów ze względu na ekstremalnie wysokie temperatury, jak i dla kierowców z powodu wymagających odcinków specjalnych, poprowadzonych wąskimi, asfaltowymi drogami. Mimo to, wszyscy zawodnicy rywalizujący w tegorocznym programie Citroëna, zapowiadali ostrą walkę od początku zawodów, zarówno między sobą jak i z konkurentami w innych samochodach. Po dwóch dniach rywalizacji najszybszy okazał się Kajetan Kajetanowicz, który mimo drugiej pozycji po pierwszym dniu na mecie cieszył się ze zwycięstwa. Drugie miejsce zajął urodzony na Podkarpaciu Maciej Rzeźnik a trzecie liderujący po pierwszym dniu Grzegorz Grzyb.

Już pierwszy odcinek specjalny pokazał, że rywalizacja w samochodach napędzanych na przednią oś będzie równie zacięta jak w czołówce. Pierwsze cztery załogi w klasie 2WD, w tym wszystkie walczące w CRTP, dzieliła różnica niecałych 2 sekund. Kolejność wyglądała następująco: 1. Chmielewski, 2. Typa, 3. Kornicki. Niestety już na drugim odcinku, pierwszym pechowcem Rajdu Rzeszowskiego okazał się kierowca z Ornety - Radosław Typa, pilotowany przez Szymona Gospodarczyka. Prawy zakręt na początku oesu, okazał się być ciaśniejszy niż przewidywał kierowca i samochód wyjechał poza drogę. Niestety podczas uderzenia w rów, uszkodzeniu uległa chłodnica i wyciekł płyn chłodzący, więc o kontynuowaniu rajdu nie mogło być mowy, mimo że ogólne uszkodzenia nie były zbyt duże. Ambitne plany debiutującego w tym roku w Citroën Racing Trophy Polska kierowcy, trzeba było odłożyć na kolejną rundę. Pozostali w walce Chmielewski i Kornicki, pokazywali do końca pierwszego dnia szybkie tempo, dzielnie walcząc na najdłuższym w tej edycji rajdu, blisko 30 kilometrowym odcinku specjalnym „Lubenia”. Po superoesie „Nowy Świat”, który kończył pierwszy dzień zmagań, zajmowali odpowiednio drugie i czwarte miejsce, wśród samochodów napędzanych na jedną oś. Szczególnie dobrą pozycję zajmowali Janek Chmielewski z Robertem Hundlą, którzy tracili do prowadzącej załogi Bouffier / Panseri tylko 2,8 sekundy, odrabiając do nich na „Nowym Świecie” blisko 10 sekund.            

Drugiego dnia temperatura powietrza znacznie spadła i wszyscy uczestnicy rajdu mogli odetchnąć z ulgą. Chociaż pochmurne niebo straszyło nieco możliwością pojawienia się opadów, to jednak obrazy z radarów meteorologicznych udostępniane w Internecie z których korzystają zespoły, pozwalały pewnie zdecydować o wyborze opon na suchą nawierzchnię. W tych warunkach doskonałe tempo zaprezentował Chmielewski, który wysunął się na prowadzenie przed Bouffier'a, już na pierwszym tego dnia oesie. Również Kornicki pokonał francuską załogę osiągając tutaj drugi czas. Na drugim odcinku Chmielewski powtórnie okazał się być najlepszy w ośce, ale na trzecim popełnił błąd, prawdopodobnie nie uwzględniając, że koła zabrudziły się po przejechaniu szutrowego łącznika i na hamowaniu samochód wymknął się z pod kontroli. Na szczęście załoga nie ucierpiała, lecz samochód nie nadawał się do dalszej jazdy i zawodnicy musieli przełknąć gorzką pigułkę. W tej sytuacji, dzięki szybkiej i skutecznej jeździe, słodki smak zwycięstwa w 4-tej rundy Citroën Racing Trophy Polska, po raz pierwszy w tym sezonie, mogli poczuć Szymon Kornicki z Przemysławem Boskiem, zajmując jednocześnie trzecie miejsce w klasie 2WD i drugie w klasie 5. W klasyfikacji generalnej 22 Rajdu Rzeszowskiego metę osiągnęli na 9-tym miejscu, co jest najlepszym w karierze osiągnięciem pilota, startującego po raz drugi w tegorocznym CRTP.

Z Rzeszowa Kornicki wywozi 15 punktów naszej klasyfikacji, nagrodę w wysokości 1500 Euro oraz puchar za pierwsze miejsce wśród załóg startujących samochodami marki Citroën. Kolejną, 5-tą rundą Citroën Racing Trophy Polska 2013 będzie 70. Rajd Polski, który jest zaliczany do cyklu Rajdowych Mistrzostw Europy i kandyduje do rangi rundy Mistrzostw Świata WRC. W połowie września, na szutrowych odcinkach specjalnych Warmii i Mazur będziemy mogli dopingować nie tylko krajowych kierowców Citroëna, ale również najbardziej znaną obecnie polską załogę: Roberta Kubicę i Macieja Barana, którzy w tym roku walczą w kategorii WRC2 samochodem Citroën DS3 RRC.

Nieoficjalna klasyfikacja Citroën Racing Trophy Polska 2013 po 4 rundach:  

1. Jan Chmielewski / Robert Hundla - 68 punkty
2. Szymon Kornicki / Przemek Bosek - 54 punkty
3. Radek Raczkowski / Lukasz Gwiazda - 20 punkty
4. Radek Typa / Szymon Gospodarczyk - 15 punkty

 

Więcej o: