II Eliminacja NOVOL Classicauto Cup 2013 | Ułęż

Uczestnicy NOVOL Classicauto Cup 2013 spotkali się po raz drugi w tym sezonie 8 czerwca, tym razem na byłym lotnisku w Motoparku Ułęż
Najdroższe klasyki w historii Najdroższe klasyki w historii

Podobnie jak miesiąc temu na Torze Kielce bardzo wysoka była frekwencja, na starcie stanęło aż 128 załóg. Prognozy pogody nie wróżyły nic dobrego, zapowiadano upał i przelotne intensywne burze. Sprawdziło się tylko to pierwsze, temperatura sięgała 28 stopni, ale zawody odbyły się na suchej nawierzchni, choć czarne chmury przeszły nie dalej niż kilometr od lotniska. Byli nawet tacy, którzy już zmieniali koła na deszczowe. Trasa próby sportowej (zaplanowano jedną konfigurację i 6 przejazdów) miała aż 4,4 km, wykorzystywała prawie cały teren lotniska. Było szybko, miejscami nawet bardzo szybko. Nastawienie do startu w Ułężu musiało być inne niż na wolnym, śliskim i technicznym Torze Kielce podczas poprzedniej eliminacji. Obserwując niektóre szybkie auta w akcji widać było, że momentami kierowcy zapinają najwyższe biegi, co dobitnie świadczyło o rozwijanej słusznej prędkości.

Sensacyjny rezultat uzyskała, startująca pięknym Dodge'm Challengerem, załoga Piotr Wójcik i Grzegorz Reczek. Potężne amerykańskie auta nie mają zwykle wielkich szans ze zwinnymi europejskimi „sportowcami” ale tu stało się inaczej. Chellenger przegrał w Grupie 2 Oldtimer Sport tylko z BMW Łukasza Gałganowa (pierwszy raz na zawodach NOVOL CA Cup), a pokonał trzecich w generalce grupy: Jarosława i Mariusza Kowalskich na Mercedesie 190 2,3-16. Dalej uplasowały się tak szybkie auta jak kolejne Mercedesy 190 2,3-16, Porsche 911 czy kilka BMW.

Wśród oryginalnych aut zabytkowych (Grupa 1 Oldtimer Classic) tryumfował Piotr Dąbrowski na Porsche 911 Carrera przed załogą Tomasz Sąciński/Marek Koper na Porsche 911 Turbo i Markiem Karkutem z pilotem Karolem Hejnym także na Porsche 911 Turbo.

Grupę 4 Youngtimer Sport zdominował (także rekord trasy) Paweł Wójtowicz na Porsche 944 S2. Aż ponad pół minuty za nim uplasował się Marcin Staniak na BMW E30 318 iS. Trzeci był Mikołaj Wójtowicz na Porsche 944 Turbo.

W Grupie 3 Youngtimer Classic (auta nieznacznie modyfikowane) zwyciężył Damian Byczkowski na Subaru Imprezie GT przed Tomaszem Świstakiem na Mitsubishi Lancer Evo 3 i Jerzym Pająkiem na Oplu Astrze GSi.

Najszybszym kierowcą w Grupie 5 Open był Sebastian Fołta jadący Tigerem Avonem. Wyprzedził Marcina Kacprzyckiego kierującego Subaru Imprezą i załogę Waldemar Dziedzic/Paweł Szpiller na BMW 325.

Oficjalny puchar markowy Classicauto Mercedes Challenge wygrał Ernest Nowak na Mercedesie W123 280 CE. Drugi był zwycięzca z Toru Kielce Bartosz Janik na Mercedesie 190 2,3-16, a trzeci Jarosław Kowalski także na 190-ce 2,3-16.

Kolejne zawody z cyklu NOVOL Classauto Cup 2013 już 13 lipca w ośrodku Rallyland w DebrznieWięcej informacji na http://www.classicautocup.pl/.

Więcej o: