VWCC | Volkswagen Castrol Cup powraca

5 państw, 7 rund, 14 wyścigów, 24 kierowców z 8 krajów i Volkswageny Golfy GTI o mocy 310 KM. Te liczby gwarantują, że Volkswagen Castrol Cup, który rusza już w ten weekend będzie pełen emocji i sportowej walki w najlepszym wydaniu

Pierwsza i druga runda reaktywowanego markowego pucharu Volkswagena odbędzie się już 12 i 13 kwietnia na Torze Poznań. Oprócz polskiego toru zawodnicy w tym sezonie będą się ścigać także w Czechach (Autodrom Brno), na Słowacji (Slovakiaring), na Węgrzech (Hungaroring) oraz w Austrii (RedBull Ring).

Podczas każdego weekendu odbędą się 2 sesje treningowe trwające 30 minut, sesja kwalifikacyjna oraz dwa wyścigi, które oddzieli kilkugodzinna przerwa. Kolejność startu do drugiego wyścigu ustalą wyniki pierwszego, z założeniem, że czołowa ósemka wystartuje w odwrotnej kolejności. W pucharze ścigać się będzie 24 kierowców pochodzących z ośmiu krajów. W stawce znajdują się początkujący kierowcy, jak i już utytułowani zawodniczy, między innymi Robertas Kupcikas, który wygrał puchar Volkswagen Castrol Cup w 2006 roku oraz Mateusz Lisowski - zwycięzca Scirocco R Cup z 2011 roku czy Maciej Steinhof - zwycięzca ADAC Volskwagena Polo Cup, II Wicemistrz VW Scirocco R-Cup. Jeden z kierowców Paweł Krężelok rozpocznie starty od rundy na Red Bull Ring ponieważ dopiero wtedy będzie miał ukończone 16 lat. Dodatkową atrakcją podczas rywalizacji na torze będzie udział w wyścigach specjalnie zaproszonych kierowców tzw. VIP Drivers. Będą to osoby ze świata mediów, sportu i show businessu, jednakże z doświadczeniem w motorsporcie. Zainteresowanie startem w wyścigu Volkswagen Castrol Cup wykazali m.in. rajdowcy, żużlowcy oraz piłkarze. Zawodnicy ścigać się będą w specjalnie przygotowanych Volkswagenach Golfach GTI. Specyfikacja samochodu została opracowana we współpracy z Volkswagen Motorsport, oddziałem koncernu odpowiedzialnym za samochody wyścigowe i rajdowe. Wszystkie samochody zostały jednak zbudowane w oddziale Volkswagen Racing Polska.

Pucharowy Golf GTI wyposażony jest w silnik 2.0 TSI o mocy 260 KM. Dodatkowy smak rywalizacji doda system Push-to-Pass. System ten po aktywacji, na dziesięć sekund zwiększy moc silnika o dodatkowe 50 KM, co ułatwi kierowcom manewry wyprzedania i przyczyni się do widowiskowości pucharu. Będzie go można użyć od kilku do kilkunastu razy podczas wyścigu (w zależności od toru). Samochody wyposażone są w sportowe zawieszenie i układ wydechowy, przebudowano układ chłodzący, skrzynia biegów DSG wyposażona została w mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu (tzw. szperę) oraz otrzymała nowe oprogramowanie pozwalające na skrócenie i tak krótkiego, czasu zmiany biegów. Układ hamulcowy wyposażono w tarcze przednie o średnicy 362 mm wykonane w systemie tzw. floating bell, czyli umożliwiające osiowe przemieszczanie tarcz względem punktów mocowania. Charakterystyczną rzeczą jest zastosowanie tzw. sportowego ABS. Z wnętrza usunięto wszystkie zbędne elementy tapicerki oraz seryjne fotele. Dodano natomiast wyścigowy fotel, 6 punktowe pasy bezpieczeństwa, klatkę bezpieczeństwa oraz centralnie uruchamiany układ gaśniczy. Dodatkowo samochód został wyposażony w najnowszej generacji układ telemetrii, pozwalający na monitorowanie i analizę pracy większości istotnych podzespołów samochodu, a także parametrów i stylu jazdy kierowcy. Zawodnicy są już po pierwszych testach i nieukrywaną emocji przed startem.

Nowością  w polskich pucharach jest sposób zabezpieczenia i serwisowania samochodów. Przez cały sezon pozostaną one w gestii organizatora, to on będzie odpowiadał za ich przygotowanie do startów oraz dostarczenie na wyścigi. Kierowca na tor wyścigowy przyjedzie tylko z kaskiem i kombinezonem. Dozwolona będzie tylko i wyłącznie regulacja ustawień fotela i ciśnienia w oponach. Nie będzie możliwa żadna ingerencja w samochody przygotowane przez organizatora. Punkty za wyścig przyznawane będą dla pierwszej dwudziestki zawodników. Punktacja pierwszej rundy będzie o połowę mniejsza.

Sponsorami Volkswagen Castrol Cup zostały firmy Castrol, Hankook, Volkswagen Bank Polska, STS Logistics oraz otomoto.pl. Nagrodą główną dla zwycięzcy pucharu jest nowy Volkswagen Golf VII a także kwota 30.000 Euro. Zdobywca drugiego miejsca otrzyma 20.000, a trzeciego 10.00 Euro. Pieniądze te nie będą wypłacone w gotówce, ale przeznaczone zostaną na dalszy rozwój kariery w sportach motorowych. Zawodnicy nagradzani będą także po każdym wyścigu. Pierwsza ósemka otrzyma do podziału kwotę 8.000 Euro.

Uczestnicy:

Kalendarz Volkswagen Castrol Cup:

1. Runda, Polska - Tor Poznań, 12-13.04.2013 r. 2. Runda, Słowacja - Slovakia Ring, 26-28.04.2013 r. 3. Runda, Republika Czeska - Autodrom Brno, 17-18.05.2013 r. 4. Runda, Polska - Tor Poznań, 21-22.06.2013 r. 5. Runda, Austria - Red Bull Ring, 23-24.08.2013 r. 6. Runda, Węgry -Hungaroring, 20-21.09.2013 r. 7. Runda, Polska - Tor Poznań, 04-05.10.2013 r.

Uczestnicy:

Nr startowy Nazwisko Kraj

2 Jan Kisiel Polska

3 Robertas Kupeikas Litwa

4 Maciej Steinhof Polska

5 Martin Wirkijowski Niemcy

6 Sebastian Ramirez Meksyk

7 Michał Słomian Polska

8 Mateusz Lisowski Polska

9 Klaudia Podkalicka Polska

10 Maciej Dreszer Polska

11 Fernando Mendez Meksyk

12 Aleksandra Furgał Polska

14 Krystian Korzeniowski Polska

15 Strahinja Ivosevic Czechy

16 Marcus Fluch Szwecja

17 Philipp Bartos Austria

18 Łukasz Tyszkiewicz Polska

19 Mateusz Tyszkiewicz Polska

20 Patrik Nemec Słowacja

21 Jakub Litwin Polska

22 Aleksandra Bursiak Polska

23 Herman Berger Austria

24 Adam Rzepecki Polska

25 Paweł Krężelok Polska

26 Rasmus Marthen Szwecja

 
 
 
 
 
Więcej o:
Copyright © Agora SA