Rajd Barbórka | Abarth 500 R3T w Warszawie

W sobotę na oesach w stolicy premierę będzie miał Abarth 500 R3T. W Rajdzie  Barbórka pojadą nim Robert Halicki i Tomasz Tkacz

Kajetanowicz i Baran Kajetanowicz i Baran  fot. LDRT Barbórka - co, gdzie, kiedy

Robert Halicki ma wyraźny sentyment zarówno do marki Fiat, jak i jej sportowego oblicza pod nazwą Abarth. W 2001 roku za kierownicą Cinquecento Sporting wywalczył Mistrzostwo Polski w wyścigach górskich w klasie A-1150. W tym samym roku zajął też 2. miejsce w Barbórce Warszawskiej w klasie samochodów napędzanych na jedną oś.

Potem miał dłuższą przerwę w startach, a na trasy powrócił spektakularnie wygrywając Rajd Festiwalowy w 2010. Dwa lata później triumfował w tej imprezie w klasie Gość cywilną wersją Abartha 500 1.4 T-Jet 180 KM.

Teraz za jego sprawą w 50. Rajdzie  Barbórka pojawi się Abarth 500 w wersji rajdowej. To auto  homologowane w R3T. Jest zgrupowane w kategorii pojazdów o pojemności silnika do 1600cm3, wyposażonych w turbosprężarkę.

Klasa ta jest przyszłością rywalizacji pucharowej, ponieważ stanowi przykład udanego kompromisu pomiędzy kosztami i osiągami samochodów. To idealne auto dla prywatnych kierowców rajdowych oraz dla młodych osób, pragnących wyróżniać się posiadaniem prawdziwie wyczynowego samochodu o osiągach na absolutnie najwyższym poziomie - mówi  Robert Halicki, którego pilotem Barbórce będzie Tomasz Tkacz - na co dzień prezes Automobilklubu Zamkowy.

Jednostka napędowa Abartha 500 ma pojemność 1368 cm3. Jest wyposażona w turbosprężarkę Garret GT 1446 o stałej geometrii. Generuje ona moc ponad 180 KM przy 5500 obrotów/minutę.

Skrzynia biegów to kłowy mechanizm sekwencyjny z 6 przełożeniami i z samoblokującym się płytkowym mechanizmem różnicowym, dwutarczowym sprzęgłem i specjalnymi półosiami.

Dużo uwagi poświęcono możliwości regulacji zawieszenia, tak, aby uzyskać ustawienia dopasowane do indywidualnego stylu jazdy każdego kierowcy rajdowego. Amortyzatory są wyczynowe z możliwością regulacji, wyposażone w  sprężynę współosiową oraz pierścień do regulowania wysokości od podłoża, z możliwością regulacji kątów wyprzedzenia oraz nachylenia kół.

Auto posiada obręcze do jazdy po asfalcie marki OZ o wymiarach 7"x17" do opon o wymiarach 19/62-17. Firma Brembo dostarczyła hamulce tarczowe - przednie wentylowane z 4-tłoczkowymi zaciskami, natomiast tylne o pełnych tarczach z mechanizmem dystrybucji siły  hamowania; hamulec ręczny to mechanizm hydrauliczny.

Abarth 500 jest wyposażony w zintegrowaną z nadwoziem klatkę bezpieczeństwa,  niezbędne urządzenia bezpieczeństwa oraz fotele zgodne z homologacją FIA z 6-punktowymi pasami bezpieczeństwa. Ciężar samochodu mieści się w minimalnej dopuszczalnej dla tej kategorii wadze: 1080 kg bez obciążenia.

ZOBACZ TAKŻE:

Masz 10 tys. zł? Stać Cię na New Beetle'a

Volkswagen chce tworzyć konkurencje Dacii

Volkswagen Taigun - miejski crossover zbudowany na modelu... Up!

Więcej o:
Copyright © Agora SA