Opel powraca do sportu

Marka Opel powraca do sportu samochodowego. W międzynarodowym programie zobaczymy rajdowego Adama, a na torach nową Astrę OPC. Niestety, nie w Polsce

Jak podkreśla Opel, nowe działania podejmowane w dziedzinie sportu samochodowego odgrywają ważną rolę w strategicznej restrukturyzacji firmy. - Będzie to fundamentalny element profilu naszej marki - mówi dr Thomas Sedran , wiceprezes firmy Opel.

Zwłaszcza w segmencie sportu amatorskiego i masowego producent samochodów z Rüsselsheim może poszczycić się długą tradycją i wieloma sukcesami. Celem firmy jest stworzenie nowego pola rywalizacji atrakcyjnego zarówno ze względu na techniczne zaawansowanie, jak i przystępną cenę, a także zaoferowanie platformy dla młodych ambitnych kierowców, którzy chcą rozwijać swój talent.

Rajdy: Rozwijanie talentów

Już w sezonie 2013 będzie wykorzystana wersja rajdowa modelu Adam, która jest  skonstruowana z uwzględnieniem standardów FIA R2. To dowód na otwarcie Oplana zmiany, które wprowadziła  FIA. Zgodnie z nowym regulaminem  młodzi kierowcy otrzymują wsparcie w rozwoju własnych umiejętności oraz punkty za rozpoczęcie rywalizacji.

Podczas serii wyścigów "ADAC Rally Masters" rozegrany zostanie cykl o puchar marki "ADAC Opel Rally Cup" . Zwycięzcy otrzymają nagrody pieniężne. Dla kierowców, którzy nie ukończyli 27 lat, przygotowano specjalny system punktów "junior rally". Zwycięzca ogólnej klasyfikacji po rundach finałowych będzie mógł wziąć udział w specjalnym szkoleniu organizowanym w trakcie następnego sezonu.

Początkowo strategia Opla została opracowana do 2016 roku. Następnie przewiduje się wprowadzenie modułowego programu rozwoju, w ramach, którego uzdolnieni kierowcy rajdowi będą mogli awansować z "ADAC Opel Rally Cup" na poziom międzynarodowy.

W pierwszych dwóch z czterech planowanych etapów wykorzystywany zostanie model Opel Adam. Natomiast w trzecim i czwartym etapie pojazdem rajdowym będzie prawdopodobnie nowa generacja Opla Corsy.

Tor: "Astra OPC Cup"

Motoryzacyjnym wkładem Opla w wyścigi torowe jest nowa Astra OPC. Od sezonu 2013 dla kierowców zainteresowanych sportową rywalizacją będzie ona dostępna w wersji wyścigowej.

Samochody konkurujące o puchar są konstruowane zgodnie ze standardami "Mistrzostw Wytrzymałościowych VLC", czyli najpopularniejszej amatorskiej serii wyścigów w Europie.

Modele te będą także rywalizowały o trofeum marki w swojej klasie "Astra OPC Cup". Najbardziej spektakularnym wydarzeniem sezonu ma być 24-godzinny wyścig na torze Nürburgring.

Sportowa historia Opla

Najbardziej udany okres w rajdowej historii firmy rozpoczął się w połowie lat 70. XX wieku. Była to zasługa niemieckiego kierowcy Waltera Röhla, jednej z rajdowych legend wszech czasów.

Za kierownicą Ascony A wywalczył on mistrzostwo Europy w 1974 roku, a w 1979 roku powtórzył ten wyczyn Asconą B. Ukoronowaniem ery człowieka z Regensburga był tytuł mistrza świata zdobyty w 1982 roku legendarną Asconą 400. Opel doskonale sprawdzał się na torze wyścigowym.

W amatorskich mistrzostwach świata samochodów turystycznych marka z błyskawicą w logo odnosiła niezliczone sukcesy na północnej pętli toru Nürburgring. W 1993 roku ulubieńcem fanów został Manuel Reuter - kierowca ścigający się w zawodowym cyklu Calibrą V6.

Reuter po raz pierwszy wystartował nią w mistrzostwach DTM, a tytuł wywalczył w kolejnej serii ITC. Jego późniejsze sukcesy to m.in. zdobycie mistrzostwa producentów w DTM/ITC w 1998 roku w serii STW wywalczone za kierownicą Vectry. W swoim dorobku pucharowym ma on także zwycięstwo Astrą V8 coupe, które zdobył w klasyfikacji ogólnej 24-godzinnego wyścigu na Nürburgring w 2003 roku.

 

ZOBACZ TAKŻE:

Startuje rekrutacja do Kia Lotos Race 2013

"Barbórkowy" rozkład jazdy

Felix Baumgartner wystartuje w Barbórce

Więcej o:
Copyright © Agora SA