Latvala kierowcą Volkswagena

Do rajdowego zespołu Volkswagena dołączyli Jari-Matti Latvala i  Miikka Anttila. Załoga współpracę w Polo R WRC rozpoczyna od Rajdu Monte Carlo

Jari-Matti Latvala uznawany jest za jednego z najszybszych i najbardziej doświadczonych rajdowych kierowców na świecie. 27-letni Fin wygrał dotychczas siedem rund MŚ, w sezonie 2010 był wicemistrzem świata, od swojego pierwszego sukcesu rajdowego w 2008 roku posiada tytuł najmłodszego zwycięzcy rajdu WRC w historii.

Do Volkswagena Latvala przechodzi po pięciu latach w zespole fabrycznym Forda. Dołącza do teamu, w którym są już  Sébastien Ogier i Julien Ingrassia.   Za kierownicą   Polo R WRC zadebiutuje podczas Rajdu Monte Carlo w dniach 15-20 stycznia 2013 r.  

Do rajdowego zespołu Volkswagena dołączył Jari-Matti Latvalafot. VW

Jari-Matti Latvala:

Jestem bardzo zadowolony, że będę startował w Polo R WRC w Rajdowych Mistrzostwach Świata. Zdecydowany sposób podejścia zespołu Volkswagena przekonał mnie do podjęcia tego nowego wyzwania. Czas w Fordzie był dla mnie bardzo cenny i chciałbym podziękować wszystkim, którzy w minionych latach mnie tam wspierali. Rozstanie nie było łatwe. Jednocześnie uważam przejście do Volkswagena jako mój osobisty nowy początek. Podjąłem tę decyzję, by zbliżyć się o krok do mojego wielkiego celu: zdobycia tytułu mistrza świata z Volkswagenem.


Pierwszy rajd MŚ w wieku 17 lat, pierwsze zwycięstwo - w wieku 22 lat, tytuł wicemistrza świata w wieku 25 lat.

Latvala ma do czynienia z rajdami niejako od kołyski. Jego ojciec Jari startował w rajdach w Finlandii i bardzo wcześnie zaczął wspierać talent syna. Już jako ośmiolatek Jari-Matti siedział za kierownicą samochodu, niewiele później ćwiczył pierwsze dryfty na zamarzniętym jeziorze.

W 2002 roku, mając 17 lat, po raz pierwszy wziął udział w Rajdowych Mistrzostwach Świata podczas Rajdu Wielkiej Brytanii. Do momentu dołączenia do zespołu fabrycznego Forda w 2008 roku, pochodzący z Töysä w zachodniej Finlandii, Latvala startował w 52 rundach MŚ w samochodach różnych marek i mocy.

W Rajdzie Szwecji w 2008 roku, na śniegu i lodzie, odniósł swoje pierwsze zwycięstwo w rundzie zaliczanej do MŚ. Następnie wygrywał jeszcze sześć razy, w tym w Rajdzie Finlandii (2010) i Wielkiej Brytanii (2011/2012).

W sezonie 2010 zajął drugą pozycję w końcowym rankingu, w 2011 roku wygrał więcej odcinków specjalnych, niż jakikolwiek inny kierowca i uplasował się na czwartej pozycji w MŚ. Łącznie Latvala uczestniczył dotychczas w 115 rundach w ramach mistrzostw świata, 31 razy znalazł się na podium i zdobył 612 punktów MŚ. Od 2003 roku pilotem Jari-Matti jest jego 40-letni rodak Miikka Anttila.

Jost Capito, dyrektor Volkswagen Motorsport:fot. VW

Jost Capito, dyrektor Volkswagen Motorsport:

Jesteśmy dumni i niezwykle zadowoleni, że udało nam się pozyskać Jari-Matti Latvala do naszego projektu, czyli udziału w Rajdowych Mistrzostwach Świata. Jest on jednym z najlepszych kierowców WRC, ma doświadczenie, wolę walki i jest bardzo szybki. Znam Jari-Matti od jego pierwszych startów w Rajdowych MŚ i obserwowałem z bliska jego rozwój. To prawdziwe wzmocnienie dla naszego zespołu. Fakt, że kolejny doskonały kierowca wierzy w nasz sukces i przechodzi do nas, stanowi dodatkowy zastrzyk motywacji dla każdego pracownika z naszego teamu. Z Sébastienem Ogierem i Jari-Matti Latvala mamy wyśmienitych kierowców dla debiutu Polo R WRC w Rajdowych Mistrzostwach Świata 2013.

 

ZOBACZ TAKŻE:


Rajd Maroka | Hołowczyc liderem, Ruta w powietrzu

Rajd Dolnośląski | W Polanicy zakończy się sezon

Rajd Sardynii | Kościuszko jedzie po mistrzostwo

Więcej o: