Rajd Argentyny | Kościuszko wiceliderem PWRC

Dla dotychczasowych liderów klasyfikacji PWRC Michała Kościuszko i Maćka Szczepaniaka Rally Philips Argentina, 5.  runda tegorocznych Rajdowych Mistrzostw Świata FIA oraz 3. w klasyfikacji PWRC okazała się pechowa. Polacy utracili prowadzenie w stawce

Trudna runda WRC i PWRC, wiodąca fragmentami po trasie Rajdu Dakar runda, tym razem nie oszczędziła samochodu polskiej załogi. Zawodnicy Lotos Dynamic Rally Team musieli wycofać się z rywalizacji po 9. odcinku specjalnym ze względu na defekt samochodu.

Prowadząc w Rajdzie Argentyny Michał Kościuszko i Maciek Szczepaniak podczas przejazdu drugiego odcinka pierwszej sobotniej pętli stwierdzili spadek ciśnienia oleju. Po konsultacji z serwisem zdecydowali się wystartować do ostatniego w pętli prawie 40 kilometrowego odcinka Intiyaco - Golpe de Agua. Pomimo, że udało się ukończyć tę próbę ze znaczną startą czasową, załoga nie dojechała do serwisu.

 

Michał Kościuszko odpadł z rywalizacji w argentyńskiej rundzie Rajdowych Samochodowych Mistrzostw ŚwiataMichał Kościuszko:

Do 9. odcinka specjalnego prowadziliśmy w rajdzie i dalej konsekwentnie realizowaliśmy przyjętą taktykę starając się jak najbardziej oszczędzać samochód. Tegoroczny Rajd Argentyny liczący ponad 500 kilometrów oesowych przebiegał częściowo po trasie Rajdu Dakar. Dla samochodów sprinterskich przejazd przez takie offroadowe drogi stanowił olbrzymie ryzyko uszkodzenia zawieszenia, czego najlepszym dowodem jest kilkanaście załóg, które skorzystały z systemu Rally2. Dużo odcinków prowadzonych było na miękkim piaszczystym podłożu, co sprzyjało tworzeniu się głębokich kolein i wysuwaniu się spod powierzchni kamieni. Podczas przejazdu 8. odcinka specjalnego stwierdziliśmy spadek ciśnienia oleju. Po konsultacji z inżynierem wystartowaliśmy do ostatniego przed serwisem oesu cały czas kontrolując poziom ciśnienia. Ukończyliśmy go, ale dalsza jazda okazała się już niemożliwa. Samochód został ściągnięty do strefy serwisowej. Po otwarciu silnika nie było mowy o naprawie, a regulaminowo jest to jedyny element, którego nie można wymienić w całości. To ogromna szkoda, prowadziłem w tej rundzie. Uszkodzeniu uległa pompa oleju w wyniku czego zatarł się silnik. Musieliśmy przejechać po jakimś kamieniu, nie było żadnego skoku. Gdyby wgniecenie było kilka centymetrów dalej nie byłoby problemu. W tej chwili taktyka na resztę sezonu może być tylko jedna. Starać się wygrać wszystkie pozostałe rajdy. Jest to zadanie trudne ale wykonalne. Chcę zapomnieć już o Argentynie, zrobić sobie tydzień przerwy i rozpocząć przygotowania do pierwszej rundy asfaltowej, która odbędzie się w Niemczech. Bardzo liczę na wsparcie kibiców i ich dynamiczny doping w dalszej części sezonu.


Załoga Lotos Dynamic Rally Team będąc na półmetku tegorocznych startów w klasyfikacji PWRC zajmuje obecnie 2. miejsce w stawce. Przed nimi udział w trzech kolejnych startach: Rajdzie Niemiec, Włoch i Hiszpanii.

Punktacja po 3. rundzie PWRC

1.    Benito Guerra           50
2.    Michal Kosciuszko     40
3.    Nicolas Fuchs          36
4.    Gianluca Linari         22
5.    Louise Cook            18

 

 

Iwona Petryla

ZOBACZ TAKŻE:

Rajd Argentyny | Kościuszko nie jedzie

Rajd Argentyny | Kościuszko 2. po pierwszym dniu

Rajd Świdnicki Krause | Zdecydowany triumf Kajetana

Więcej o: