W tym roku rozgrywana jest 12. edycja Pucharu Polski Off-Road PL. To najstarszy i najbardziej prestiżowy cykl rajdów 4x4 w Polsce. Sponsorem tytularnym tegorocznych rozgrywek jest firma Coval. Już od kilku lat załogi corocznie rywalizują ze sobą podczas trzech rund.
12. edycja jest dla nas wielkim wyzwaniem. Po tak długiej obecności na polskiej scenie rajdów przeprawowych postanowiliśmy wprowadzić kilka elementów, które nie będą jedynie kosmetyczną zmianą, a prawdziwą rewolucją. Nowe pomysły zaprezentujemy już podczas I Rundy w Nowej Dębie, która odbędzie się w dniach 11-12 maja. Czym ta edycja będzie wyróżniać się od poprzednich? Zacznijmy od tego, że w piątek na torze motocrossowym zostanie rozegrany Prolog, dla którego wymyśliliśmy zupełnie nową formułę. Będzie to znacznie dłuższe, widowiskowe ściganie, z dużą ilością atrakcji dla kibiców. Zmieniliśmy także kolejność etapów, wprowadzając do rozgrywki trzeci, dodatkowy punkt programu - w związku z tym będzie znacznie więcej jazdy, a co za tym idzie, rywalizacja z pewnością stanie się jeszcze ciekawsza. W tym roku postawiliśmy także na mniejszą ilość ekstremalnych przepraw, które zastąpiliśmy dłuższą trasą i szybszymi odcinkami - a te idealnie wpisują się w teren i krajobraz poligonu w Nowej Dębie. Warto zaznaczyć także, że te unikalne i niezwykle atrakcyjne tereny zostały zarezerwowane w tym roku dla zaledwie dwóch imprez tego typu w kraju. Jesteśmy przekonani, że nowa formuła usatysfakcjonuje wszystkich, którzy zdecydują się uczestniczyć w tym wydarzeniu.
Podczas tegorocznej edycji każda runda zostanie zainaugurowana długim prologiem. Następnie zawodnicy będą rywalizować w trzech etapach: dwóch Odcinkach Dziennych i jednym Odcinku Nocnym. Załogi startujące w Pucharze Polski są klasyfikowane oddzielnie w każdym etapie rundy według sumy czasów przejazdu (wszystkich odcinków etapu, na których obowiązuje pomiar czasu) oraz z uwzględnieniem regulaminowych kar.
Klasyfikacja końcowa dokonywana jest na podstawie sumy punktów z klasyfikacji etapów danej rundy. W Pucharze Polski zawodnicy zmagają się w klasach o różnym stopniu trudności: Extreme i Adventure.
Klasa Extreme jest przeznaczona dla najbardziej doświadczonych zawodników. Wymaga odpowiednio przygotowanych samochodów, wyposażonych m.in. w klatki bezpieczeństwa i wyciągarki. Klasa Adventure to już łatwiejsze trasy i samochody konstruowane na bazie aut seryjnych z ograniczoną ilością przeróbek.
Organizatorami Coval Pucharu Polski Off-Road PL są redakcja "Off-Road PL Magazyn 4x4" oraz Polskie Stowarzyszenie Off-Road.
Iwona Petryla
ZOBACZ TAKŻE:
Rajd Świdnicki Krause | Kajto spotka się z kibicami
Rajd Świdnicki Krause | Rozmowa z Romanem Grygiańcem - dyrektorem zawodów