Kościuszko rozpoczyna walkę o Mistrza Świata PWRC

W sezonie 2012 poprzeczka rywalizacji sportowej idzie w górę. Wicemistrzowie Świata PWRC w sezonie 2011, Michał Kościuszko i Maciek Szczepaniak reprezentujący barwy Lotos Dynamic Rally Team w Mistrzostwach Świata, zapowiadają walkę o tytuł mistrzowski. Załoga nadal będzie korzystała z samochodu Mitsubishi Lancer Evo X, obsługiwanego przez włoskiego tunera RalliArt Italy

Sezon 2012 rozpoczął się dla załogi LOTOS Dynamic Rally Team zwycięstwem i kompletem punktów w najstarszym i zarazem jednym z najtrudniejszych rajdów w kalendarzu Mistrzostw Świata - Rajdzie Monte Carlo. W kolejnej rundzie, Rajdzie Meksyku, Michał Kościuszko i Maciek Szczepaniak wystartują jako liderzy klasyfikacji PWRC.

W tym sezonie mamy jeden bardzo precyzyjny cel - tytuł Mistrza Świata w naszej klasyfikacji.  PWRC to najstarsza seria w światowym czempionacie i pomimo, iż lista zgłoszeń jest otwarta do 27 marca to czeka nas bardzo ciekawy sezon. Przed nami 5 startów rozgrywanych na trzech kontynentach. Za nami bardzo udany start w Rajdzie Monte Carlo, gdzie musiałem jechać kierując się bardziej rozumem, niż sercem. Niewiarygodna loteria oponiarska, niespotykane w Polsce rozwiązania slik + kolec i przez 5 dni jazda z duszą na ramieniu. Nie zawiedziemy również polskiej publiczności i wystartujemy we wrześniu w Rajdzie Polski i ponownie postaramy się zaskoczyć naszych fanów widowiskową jazdą w Rajdzie Barbórki - powiedział Michał Kościuszko.

 

Teraz Meksyk

Drugim rajdem, w którym wystartuje załoga Lotos Dynamic Rally Team będzie Rajd Meksyku. Większość oesów poprowadzona jest na wysokości powyżej 2000 m n.p.m. Gorący Meksyk i szutrowe trasy zlokalizowane w jego wysokogórskim rejonie będę stanowiły trudne wyzwanie dla załóg i samochodów. Na jednym z odcinków samochody stracą moc o około 30 - 40%.

 

Wyboista Argentyna

Trzecim rajdem w kalendarzu Mistrzostw Świata, na którym będzie można zobaczyć polską załogę będzie Rajd Argentyny. Rozgrywany w prowincji Cordoba łączy ze sobą wszystko, co można znaleźć na szutrowym rajdzie - kręte wyboiste drogi przeplatają się z szybkimi prostymi odcinkami.

Trasa rajdu będzie przebiegać zarówno przez piaszczyste odcinki, koryta rzek, wzniesienia, jak i twardy asfalt. Jeden dzień zbliżony jest charakterystyką do polskich tras. Spore utrudnienie stanowią zwierzęta, które przebiegają przez odcinki specjalne tuż przed maską samochodu. Wzdłuż trasy rozstawione są miasteczka kibiców, którzy na oglądanie zjeżdżają całymi rodzinami.


Niemcy, Włochy i Hiszpania

Trzy kolejne starty rozegrane zostaną w Europie - Rajd Niemiec, Włoch i Hiszpanii.

Rajd Niemiec to trzy jednodniowe rajdy rozgrywane w ramach jednej eliminacji. Pierwszego dnia zawodnicy będą pokonywać kręte drogi winnic przy rzece Mozel, wykorzystując wąskie asfaltowe dróżki wśród winorośli.

Tutaj dużą rolę odegrają piloci, gdyż jest bardzo wiele niewidocznych zakrętów. Kolejny dzień to niepowtarzalne trasy na terenie poligonu i aż 48 km odcinek specjalny Arena Panzerplatte. Ostatni dzień to odcinki zbliżone charakterystyką do oesów Rajdu Elmotu.


Przedostatnim sprawdzianem dla Michała Kościuszko będzie Rajd Włoch, który rozegrany zostanie albo na Sardynii albo na Sycylii.

Ostatnim rajdem w Mistrzostwach Świata dla załogi Lotos Dynamic Rally Team będzie Rajd Hiszpanii rozgrywany na wybrzeżu w okolicy Costa Dorada. Rajd ten charakteryzuje się mieszaną nawierzchnią, tzn. przez pierwszą połowę rajdu kierowcy startują na szutrach, a podczas drugiej na asfalcie.

Tutaj dużą rolę do odegrania mają mechanicy, którzy w niespełna 2 godziny muszą przebudować samochód z szutrowego na asfaltowy. Bardzo ważne jest również szybkie przestawienie się kierowców z jazdy na szutrze na jazdę po asfalcie.


Iwona Petryla

ZOBACZ TAKŻE:

Rajd Monte Carlo | Kościuszko wygrał w PWRC

RSMP | Peugeot stawia na Grzyba

Kajetanowicz i Kościuszko walczą o mistrzowskie tytuły

Więcej o: