Rallye du Var | Polskie Citroëny gotowe do walki

W najbliższy weekend w nadmorskich rejonach francuskiej Prowansji, zostanie rozegrany Rallye du Var - ostatnia runda Citroën Racing Trophy 2011. Region kojarzący się z wypoczynkiem i żandarmem z Saint-Tropez obfituje w niezliczoną ilość krętych i malowniczo położonych odcinków specjalnych, znanych min. z Rajdu Monte Carlo i Rajdu Antibes

To właśnie tutaj Citroën zaplanował sportowe zakończenie sezonu, zapraszając najlepszych zawodników programu, wśród których wystąpią cztery polskie załogi: Jan Chmielewski z Grzegorzem Dachowskim - Mistrzowie Polski w grupie R i klasie R3T, Tomasz Gryc z Michałem Kuśnierzem - Mistrzowie Polski w klasie R2B i Wicemistrzowie Polski w grupie R, Szymon Kornicki z Robertem Hundlą - II Wicemistrzowie Polski w grupie R oraz tegoroczni debiutanci Rafał Janczak z Michałem Grudzińskim.

W sumie do rajdu zgłosiło się 41 ekip spod znaku srebrnego szewrona, co jest dotychczasowym rekordem jeśli chodzi o frekwencję. Połowa tej stawki, podobnie jak Polacy, będzie startować Citroënami DS3R3, które z powodzeniem zastępują dotychczasową broń Citroëna - C2R2 MAX. Polscy zawodnicy nastawieni są bojowo, choć nie kryją, że do konkurentów i trasy rajdu czują duży respekt.

Jan Chmielewski (Citroën DS3R3):

Bardzo się cieszę z zaproszenia Citroën Racing i możliwości startu naszym DS'em w tak świetnym rajdzie. Nie znam tras Rajdu du Var, ale patrząc na ilość chętnych do zmierzenia się z nimi, można domyślać się, że są one bardzo dobre. My już od środy mamy dwa dni zapoznania, a w piątek, sobotę i niedzielę przed nami prawdziwe ściganie. Nastawiam się na niezłe lanie, które sprawią nam francuscy kierowcy. Jestem jednak przekonany, że warto tam pojechać i za tę możliwość bardzo  dziękuję moim sponsorom.

Tomasz Gryc (Citroën C2R2MAX):

To pierwszy start naszego zespołu we Francji. Czeka nas dużo pracy, wiemy doskonale, że nie będzie lekko, ale przecież właśnie o to w tym wszystkim chodzi. Specyfika odcinków jest diametralnie niż u nas - są kręte i wyjątkowo przyczepne. Na pewno traktujemy ten start jako ogromne wyzwanie. Plan, podobnie jak przez cały sezon, jest niezmienny - jechać jak najszybciej, popełniać jak najmniej błędów i zdobywać kolejne doświadczenia. Zachęcamy do śledzenia relacji na naszym fanpage'u na Facebooku.

Rafał Janczak nie zmienia sprzętu i będzie walczył w dobrze nam znanej, czarnej cedwójce. Szymon Kornicki po raz drugi sprawdzi rajdowego deesa, w którym prawdopodobnie będziemy mogli go zobaczyć w przyszłym sezonie.

Pokaźny budżet na nagrody

Citroën Racing przygotował na ten rajd pokaźny budżet, z którego 160.000 ? przeznaczone jest na bezpośrednie wsparcie startu wszystkich zawodników Citroën Racing Trophy, a 31.000 ? na nagrody za miejsca w grupie R i klasie R2. Dodatkowe nagrody dla najlepszych w postaci opon ufundowała firma Pirelli.

Rajd du Var będzie rozgrywany od piątku do niedzieli, a łączna długość asfaltowych odcinków specjalnych to ok. 230 km, z czego dwa najdłuższe liczą ponad 30 kilometrów.

ródło: Citroën

Iwona Petryla

Porsche Supercup | Giermaziak na pudle!

Rajd Wielkiej Brytanii | Kościuszko jednak II Wicemistrzem Świata

Rajd Wielkiej Brytanii | Triumf Latvali. Całe podium dla Forda!

Więcej o:
Copyright © Agora SA