Małysz nie jedzie po zwycięstwo

Adam Małysz o swoim występie w Rajdzie Dakar: "Moim celem nie jest zajęcie wysokiej lokaty, tylko dojechanie do mety. Jestem nowicjuszem w sportach motorowych, dlatego wszyscy ci, którzy oczekują ode mnie spektakularnych zwycięstw, będą musieli na nie trochę poczekać"

Adam Małysz zasilił szeregi zespołu RMF Caroline Team, z którym wystartuje w przyszłorocznym Rajdzie Dakar. Impreza rozpocznie się już 1 stycznia w Mar del Plata (Argentyna), a zakończy dwa tygodnie później w Limie (Peru). Przyszłoroczny Rajd będzie czwartą edycją południowoamerykańskiego Dakaru. Uczestnicy, którzy dojadą na metę pokonają 9 tys. km w tym 5 tys. na odcinkach specjalnych.

Najbardziej utytułowany polski skoczek do Rajdu przygotowuje się od kwietnia. Sam przyznaje, że to zbyt mało czasu, by nabrać odpowiedniego doświadczenia, ale jak mówi:

Ci, którzy mnie znają, wiedzą, że jak coś sobie postanowię, to robię wszystko, by ten cel osiągnąć.

Orzeł z Wisły wziął udział w RMF Marocco Challenge, gdzie poczuł przedsmak Dakaru. Imprezę określił krótko jako dziewięć dni męczarni, które dały mu się we znaki.

Małysz przygotowuje się do Dakaru nie tylko na bezdrożach, ale również na siłowni. W skokach narciarskich ważne było to, by górna część torsu była jak najwęższa. W rajdach potrzebna jest tężyzna fizyczna, która może być pomocna chociażby przy naprawach samochodu. Małysz zdaje sobie sprawę ze swego niewielkiego doświadczenia w rajdach, ale przyznał, że nie obawia się startu w Dakarze, bo nigdy nie bał się wyzwań.

Dakar 2009
Rajd niespodzianek - relacja z Dakaru 2009

Adam Małysz zasiądzie za kierownicą Mitsubishi Pajero w klasie T1, co zostało ogłoszone we wrześniu i stało się sporą sensacją. W Rajdzie Dakar startują dwie klasy samochodów - T1 i T2. T2 są budowane na bazie seryjnych aut i można je porównać do klasy N w rajdach płaskich. Samochody klasy T1 powstają od początku z myślą o rywalizacji sportowej, czyli są odpowiednikiem aut WRC. Zamiana wynikała przede wszystkim z faktu, że Porsche Cayenne T2, którym początkowo miał wystartować Małysz, nie zostało przeyestowane w prawdziwie ekstremalnych warunkach, a Mitsubishi Pajero to konstrukcja sprawdzona. Skoczek powiedział, że przesiadka z samochodu klasy T2 do T1 była jak zmiana klasy w samolocie.

W Mitsubishi Pajero, którym wystartuje RMF Caroline Team, obok Małysza usiądzie doświadczony pilot Rafał Marton, który postanowił oddać pierwszy w swoim życiu skok narciarski. Najwyraźniej panowie mają na siebie ogromny wpływ i wzajemnie zarażają się życiowymi pasjami. W przygotowaniach do tego wyczynu pomoże mu nie kto inny niż Orzeł z Wisły.

Specyfikacja techniczna Mitsubishi Pajero T1

Model: Pajero V60
Klasa: FIA T1
Silnik: 3.2 DID
Układ i liczba cylindrów: R4
Moc maksymalna: 220 KM
Maksymalny moment obrotowy: 560 Nm przy 2000 obr./min.
Skrzynia biegów: 6-biegowa, sekwencyjna
Ogumienie: 235/70 R16
Masa własna: 1975 kg
Objętość zbiornika paliwa: 350 l

Piotr Kozłowski

ZOBACZ TAKŻE:

Adam Małysz w Rajdzie Dakar

Małysz pobił rekord prędkości

Samochody: Mitsubishi Pajero - ogłoszenia

Więcej o: