Latvala był najszybszy na 11 z 23 odcinków specjalnych i wygrał z przewagą 3 minut 42.9 sekundy, a kolejne miejsca zajęli Mads Ostberg / Jonas Andersson i Henning Solberg / Ilka Minor w Fordach Fiesta zespołu M-Sport Stobart Ford.
W ten sposób samochody Ford Fiesta RS WRC zakończyły sezon identycznym wynikiem, jak w pierwszej rundzie - lutowym Rajdzie Szwecji, gdzie również zajęły wszystkie trzy miejsca na podium. Wygrali wtedy Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen.
Ulewne deszcze zamieniły szutrowe trasy w błotną kąpiel. Pierwsze dwa etapy przebiegały pod znakiem bardzo trudnych warunków drogowych, dopiero w dwa kolejne dni pogoda była nieco łaskawsza dla załóg. Trasę rajdu wytyczono na znacznej części terytorium Walii - prowadziła ona z północy na południe kraju. Po starcie w mieście Llandudno w czwartek, załogi pokonały odcinki specjalne o łącznej długości 353,53 km, zanim dotarły do mety w Cardiff w niedzielne popołudnie.
Latvala narzekał na problemy zdrowotne podczas piątkowego etapu, ale na szczęście w miarę, jak dolegliwości ustępowały, jechał coraz szybszym tempem i po pasjonującym pojedynku zakończył drugi dzień ze stratą zaledwie 1,1 sekundy do Loeba. W sobotę 26-letni Fin awansował na pozycję lidera, ale minimalna przewaga 6,1 sekundy oznaczała, że jeszcze wszystko mogło się zdarzyć podczas ostatnich sześciu OS-ach o długości 84 km w górach Brecon Beacon i na poligonie Epynt.
Latvala powiększył przewagę wygrywając pierwszy odcinek w niedzielę rano, a gdy po tej próbie Loeb wycofał się z rajdu, kierowca zespołu Ford Abu Dhabi kontrolował rywalizację, prowadząc z dużą przewagą. Po drodze do mety wygrał jeszcze dwa OS-y.
To wspaniałe zakończenie sezonu. Długo czekałem na to zwycięstwo. W międzyczasie przeżyłem sporo trudnych chwil, ale teraz mam to już za sobą. Druga połowa sezonu była udana. Jestem bardzo szczęśliwy. To był mój dziesiąty start w Rally GB. Tutaj zaczęła się moja kariera w WRC w 2002 roku, dlatego czuję się tu niemal jak w domu. Gdy Seb odpadł z rajdu w niedzielę rano, presja ustąpiła. Mogłem nieco zwolnić i jechać do mety bezpiecznym tempem, chociaż taka zmiana tempa na wolniejsze może być zdradliwa. Na szczęście udało mi się znaleźć odpowiedni rytm i utrzymać koncentrację, co nie jest łatwe, gdy nie jedzie się maksymalnym tempem. Zespół spisywał się doskonale przez cały rok. Zwycięstwo w ostatnim rajdzie to najlepszy sposób zakończenia sezonu - mówił na mecie Jari-Matti Latvala.
Latvala został nagrodzony trofeum Abu Dhabi Spirit of the Rally w uznaniu jego postawy i tempa podczas rajdu.
1. J. LATVALA 3:27:03.5 2. M. OSTBERG +3:42.9 3. H. SOLBERG +3:22.2 +7:05.1 4. K. MEEKE +7.2 +7:12.3 5. M. WILSON +1:45.0 +8:57.3 6. O. TANAK +29.8 +9:27.1 7. E. NOVIKOV +20.6 +9:47.7 8. D. KUIPERS +25.0 +10:12.7 9. K. BLOCK +5:48.5 +16:01.2 10. A. ARAUJO +1:00.4 +17:01.6
1. S. LOEB 222 2. M. HIRVONEN 214 3. S. OGIER 196 4. J. LATVALA 172 5. P. SOLBERG 110 6. M. OSTBERG 88 7. M. WILSON 63 8. D. SORDO 59 9. H. SOLBERG 59 10. K. RAIKKONEN 34
źródło: Ford
Iwona Petryla
Rajd Wielkiej Brytanii | Kościuszko: W przyszłym roku powalczę o tytuł Mistrza Świata
Rajd Wielkiej Brytanii | Mistrz Loeb rozbił auto
Rajd Wielkiej Brytanii | Kościuszko bez szans na wicemistrza