Rajd Wielkiej Brytanii | Mistrz Loeb rozbił auto

W ostatnim dniu Rajdu Wielkiej Brytanii Sébastien Loeb i Daniel Elena rozpoczęli walkę o zwycięstwo z Finem Jari-Mattim Latvalą, ale już na początku dnia załogę z rajdu wyeliminowało zdarzenie na odcinku dojazdowym. Loeb zderzył się z jadącym nieprawidłową stroną drogi samochodem kibica. Ośmiokrotni Mistrzowie Świata pojawili się jednak na mecie rajdu w Cardiff. Druga załoga Citroën Total World Rally Team, Sébastien Ogier i Julien Ingrassia zakończyła rywalizację na 11 miejscu

Czwarty etap Rajdu Wielkiej Brytanii obejmował łącznie 84 km jazdy na czas, podzielonej na sześć odcinków specjalnych. Wszyscy nastawiali się na emocjonującą walkę o wygraną pomiędzy Latvalą a Loebem. Niestety, Citroën DS3 WRC z numerem startowym 1 nie dotarł do końca dojazdówki pomiędzy OS18 a OS19.

Sébastiena LoebBardzo tego żałuję, bo nastawiałem się na ten pojedynek z Jari-Mattim, który trwałby do samej mety - powiedział Sébastien Loeb.- Zdarzenie, które nas zatrzymało, było w sumie dość banalne: jechaliśmy wąską drogą, gdy z naprzeciwka, zza niewidocznego szczytu wyłonił się samochód. Jego hiszpański kierowca pomylił w stresie strony drogi i nawykowo zjechał na prawo, a jesteśmy przecież w kraju o ruchu lewostronnym. Doszło do zderzenia czołowego, w którym uszkodzona została chłodnica naszego Citroëna, uniemożliwiając nam dalszą jazdę. To kolejny dowód na to, że rajdu nie wolno uważać za rozstrzygnięty, dopóki nie odstawi się auta do parku zamkniętego za metą!


Mechanicy zespołu dotarli na miejsce i naprawili samochód, aby mistrzowska załoga mogła dotrzeć nim na metę rajdu i wziąć udział w uroczystości jego zakończenia, odbywającej się pod zamkiem w Cardiff, stolicy Walii.

Incydent nie zepsuł święta

Nie pozwolimy, aby ten incydent zepsuł nam nasze wielkie święto - zapewniał Frédéric Banzet, Dyrektor Generalny Citroëna.- Sébastien, Daniel i Citroën Racing mają za sobą wspaniały sezon. Wygraliśmy w nim dziesięć z trzynastu rajdów, zdobyliśmy tytuły Mistrzów Świata w obydwu klasyfikacjach - producentów i kierowców - ustanowiliśmy nowe rekordy. Cały zespół stał na wysokości zadań i spełnił oczekiwania naszej marki. Sezon rajdowy WRC pozwolił nam dowieść poziomu naszej Créative Technologie na czterech kontynentach, od inauguracyjnego Rajdu Szwecji po zamykający - Wielkiej Brytanii. Te zwycięstwa i tytuły jeszcze głębiej zaszczepiają sportową rywalizację w genach Citroëna.

Nie miał kiedy cieszyć się sukcesem

Do tej chwili nie mieliśmy właściwie czasu, aby nacieszyć się zdobytym tytułem mistrzowskim, bo ciągle coś się działo, trwała walka. Dzisiaj wstaliśmy o 4:30 rano, by ruszyć na trasę - dodał Sébastien Loeb. - Teraz nareszcie zaczynamy świętować to osiągnięcie w pełnym gronie. Dla mnie ogromnie liczy się każdy ze zdobytych tytułów, bo każdy wywalczony został w inny sposób. W tym sezonie poziom rywalizacji był bardzo wysoki. Musieliśmy walczyć do ostatniego rajdu. Jestem dumny ze swojej pozycji najbardziej utytułowanego kierowcy rajdowego w historii, sądzę natomiast, że nie zawsze słuszne są porównania pomiędzy różnymi dyscyplinami sportu. Ja na początku mojej kariery kierowcy nigdy nie spodziewałbym się, że dotrę tak daleko.

Na Ogiera czyhały pułapki

W czasie, gdy mechanicy Citroën Racing naprawiali DS3 WRC nr 1, auto z numerem 2 toczyło rywalizację w walijskich lasach. Sébastien Ogier, autor trzech najlepszych czasów oesowych w ostatnim dniu rajdu, dojechał do mety na miejscu 11.

Sébastien OgierDzięki dwóm przejazdom wszystkich odcinków specjalnych zdołałem lepiej poznać ich trasy i czyhające na nich pułapki - komentował na mecie Sebastien Ogier. - Mam nadzieję, że będzie to procentowało w przyszłym roku. Staraliśmy się utrzymać tempo na tyle wysokie, by na bieżąco weryfikować nasze notatki i przy okazji dobrze się bawić. Szczerze gratuluję Sébastienowi i Danielowi ich tytułu mistrzowskiego. Jeszcze raz udowodnili, że są najlepsi i że wielki szacunek, jaki wzbudzają, jest w pełni uzasadniona.

Rajd Wielkiej Brytanii - klasyfikacja końcowa

1.    J. LATVALA        3:27:03.5
2.    M. OSTBERG     +3:42.9
3.    H. SOLBERG      +3:22.2    +7:05.1
4.    K. MEEKE         +7.2        +7:12.3
5.    M. WILSON      +1:45.0    +8:57.3
6.    O. TANAK        +29.8         +9:27.1
7.    E. NOVIKOV      +20.6        +9:47.7
8.    D. KUIPERS       +25.0        +10:12.7
9.    K. BLOCK          +5:48.5    +16:01.2
10.   A. ARAUJO       +1:00.4    +17:01.6

Klasyfikacja WRC 2011

1.    S. LOEB            222
2.    M. HIRVONEN    214
3.    S. OGIER          196
4.    J. LATVALA       172
5.    P. SOLBERG       110
6.    M. OSTBERG      88
7.    M. WILSON        63
8.    D. SORDO          59
9.    H. SOLBERG       59
10.    K. RAIKKONEN   34

źródło: Citroen

Iwona Petryla

Rajd Wielkiej Brytanii | Kościuszko bez szans na wicemistrza

Rajd Wielkiej Brytanii | Loeb mistrzem po raz ósmy!

Rajd Wielkiej Brytanii | Kościuszko drugi w PWRC

Rajd Wielkiej Brytanii | Loeb przed Hirvonenem. Kościuszko trzeci w PWRC

Więcej o: