Rajd Wielkiej Brytanii | Kościuszko bez szans na wicemistrza

Awaria silnika w Mitsubishi Lancerze Evo X przekreśliła szanse Michała Kościuszko na wicemistrzostwo w PWRC. Przez połowę sobotniej rywalizacji Polak walczył z samochodem. W drugiej pętli jechał rewelacyjnie i wygrywał oesy. Dzięki temu awansował o trzy miejsca. Zajmuje 7. pozycję. W klasyfikacji PWRC prowadzi Flodin przed Semeradem +4:37.7 i Guerrą +6:49.9

Po wyjeździe z piątkowego wieczornego serwisu na dojazdówce do Parc Ferme w samochodzie załogi Lotos Dynamic Rally Team zgasł silnik i nie udało się go uruchomić. Dla Michała Kościuszko i Macieja Szczepaniaka, którzy zajmowali 2. miejsce w stawce PWRC, to prawdziwy dramat.

Ze względu na odległości pomiędzy strefą serwisową a Parc Ferme mechanicy RalliArt Italy mieli tylko 20 minut na sprawdzenie samochodu. Niestety, w tak krótkim czasie nie udało się znaleźć defektu w systemie elektronicznym.


Rano jeszcze z awarią

W sobotę rano Michał i Maciek wypchnęli samochód z parku zamkniętego, próbując jeszcze ostatniej szansy na odpalenie samochodu podczas 15 minutowego serwisu.

Ostatecznie mechanikom udało się uruchomić samochód i załoga Lotos Dynamic Rally Team wystartowała do odcinków specjalnych 3. dnia Rajdu Wielkiej Brytanii. Jednak ich szansa na obronę miejsca na podium w klasyfikacji generalnej PWRC stała się prawie niemożliwa.

Nie wiem co mam powiedzieć. Nie wierzę, że nas to spotkało. Ten defekt spowodował, że nasze marzenia o miejscu na podium w klasyfikacji końcowej w tym momencie są prawie równe zeru. Będziemy próbować odrobić stracone minuty, mam nadzieję, że będzie to możliwe o ile wytrzyma obejście zastosowane w systemie elektronicznym, gdyż nie udało się znaleźć prawdziwej przyczyny gaśnięcia silnika  - mówił załamany Michał Kościuszko.

Walczą do końca

Michał Kościuszko i Maciek Szczepaniak rozpoczęli zmagania od 10. miejsca w stawce PWRC, na którym znaleźli się po doliczeniu 10 minut kary. Z powodu awarii silnika, polska załoga musiała skorzystać z systemu SupeRally i straciła 2. pozycję zajmowaną po przejechaniu 11 odcinków specjalnych.

Na pewno jest mi trudno wrócić do rywalizacji z tak dużą startą i znaleźć motywację do szybkiej jazdy, tym bardziej, że samochód nie jedzie na 100% możliwości. Nie poddajemy się jednak, jesteśmy sportowcami, walczymy do końca. Przed nami jeszcze półtorej dnia rajdu, dużo może się jeszcze wydarzyć. Chciałbym jak najlepiej zakończyć ten sezon. Niestety realne szanse na zdobycie wicemistrzostwa pozostały już tylko teoretyczne, ale walczymy do ostatniego kilometra i zobaczymy, jak zakończy się dla nas udział w Rajdzie Wielkiej Brytanii - mówił Kościuszko po pierwszej pętli 3. dnia rywalizacji.

Krakowianin zajmował wtedy  8. miejsce w stawce PWRC. Prowadził Flodin przed Semeradem (+3:59.2) i Pritchardem (+5:15.7).

.

Kościuszko wygrywał oesy


Na drugą sobotnią pętlę załoga Lotos Dynamic Rally Team rozpoczęła już sprawnym samochodem. Michał Kościuszko i Maciej Szczepaniak wygrali dwa odcinki specjalne i awansowali na 7. miejsce w PWRC. Po 17 odcinkach specjalnych w klasyfikacji PWRC prowadzi Flodin przed Semeradem +4:37.7 i Guerrą +6:49.9.


Na drugim serwisie mechanicy naprawili samochód, więc kolejne trzy odcinki przejechaliśmy już sprawnym samochodem poza kilkoma informacjami, których brakowało mi na wyświetlaczu. Pokazaliśmy, że nie odpuszczamy tak łatwo. Wygraliśmy dwa odcinki specjalne. Przed nami jeszcze jeden dzień rajdu i bardzo wiele może się jeszcze zmienić. Ja nie spodziewałem się tego, jak zakończy się dla nas piątkowy dzień i że stracimy 2. miejsce w stawce z powodów technicznych. Jest to naprawdę bardzo trudny rajd i również bardzo nieprzewidywalny - opowiada Michał.

6 oesów na odrobienie strat

W sobotę zawodnicy przejechali 6 odcinków specjalnych o łącznej długości 128,56 kilometrów. W niedzielę do przejechania w Rajdzie Wielkiej Brytanii pozostało jeszcze 6 odcinków specjalnych i 86,48 kilometrów oesowych na mieszanej szutrowo-asfaltowej nawierzchni.


Zmagania zawodnicy rozpoczną od odcinka Halfway, który w części zlokalizowanej na poligonie wojskowym jest asfaltowy a następnie przechodzi w wąską i krętą leśną drogę. Oes Crychan rozpoczyna się krętym szutrowym odcinkiem leśnym, aby zakończyć się szybkim 9-kilometrowym fragmentem asfaltowym. Monument to 4-kilometrowy oes, który zakończy rywalizację na trasach tegorocznego Rajdu Wielkiej Brytanii.

Rajd Wielkiej Brytanii - klasyfikacja PWRC po 3. dniu

1    P. FLODIN           2:56:00.0   
2    M. SEMERAD       +4:37.7
3    B. GUERRA          +2:12.2    +6:49.9
4    N. FUCHS           +4:21.3    +11:11.2
5    D. TAGIROV        +21.5       +11:32.7
6    M. AL SHAMSI     +13.9       +11:46.6
7    M. KOŚCIUSZKO  +31.9       +12:18.5
8    J. PRITCHARD     +2:44.7     +15:03.2

 

Iwona Petryla

Rajd Wielkiej Brytanii | Loeb mistrzem po raz ósmy!

Rajd Wielkiej Brytanii | Kościuszko drugi w PWRC

Rajd Wielkiej Brytanii | Loeb przed Hirvonenem. Kościuszko trzeci w PWRC

1 P. FLODIN 2:56:00.0

2 M. SEMERAD +4:37.7

3 B. GUERRA +2:12.2 +6:49.9

4 N. FUCHS +4:21.3 +11:11.2

5 D. TAGIROV +21.5 +11:32.7

6 M. AL SHAMSI +13.9 +11:46.6

7 M. KOSCIUSZKO +31.9 +12:18.5

8 J. PRITCHARD +2:44.7 +15:03.2

Więcej o: