Przedstawiciele Grupy Lotos S.A. i RMF Caroline Team podpisali wczoraj umowę dotyczącą współpracy w ciągu najbliższych kilku wydarzeń sportowych, w których uczestniczył będzie zespół Adama Małysza. Tym samym realna staje się możliwość przyspieszenia przygotowań do rajdu Dakar i śmielszego planowania uczestnictwa w jednej z największych motoryzacyjnych przygód off-roadowych.
W garażu RMF Caroline Team pojawiły się samochody Mitsubishi Pajero przygotowane do startów w klasyfikacji T1. To jedne z najlepiej przygotowanych i sprawdzonych na Dakarze samochodów terenowych.
Do niedawna uczyłem się jeździć samochodem w klasie T2. Kiedy już poznałem na własnej skórze możliwości i ograniczenia auta, dostałem do zabawy samochód zdecydowanie sprawniejszy w warunkach terenowych. Mitsubishi klasy T1 jeździ się inaczej, niż Porsche. Większy skok zawieszenia, inaczej przygotowane nadwozie, profesjonalna skrzynia biegów i wiele innych elementów znacznie poprawia osiągi klasy T1 w trudnych warunkach- mówi Adam Małysz, który przebywa na badaniach ambulatoryjnych w Wojskowym Instytucie Medycznym przy ul. Szaserów w Warszawie.
Albert Gryszczuk, szef RMF Caroline Team potwierdza, że w rajdzie Dakar, zespół wystartuje w klasie T1. Za Mitsubishi Pajero przemawia potwierdzona w wielu rajdach na świecie niezawodność. Zespół ma już zapewnione wsparcie serwisowe. W Porsche T2 team będzie rywalizował na rajdach pucharu świata FIA.
Nie zadeklaruję teraz czy Mitsubishi będzie jedynym autem Caroline Team na Dakarze- mówi Gryszczuk.
Teraz logo Grupy Lotos pojawi się na samochodach rajdowych i serwisowych, kombinezonach rajdowych i strojach zespołu RMF Caroline Team oraz innych elementach wyposażenia "camp-u". Do tej pory Grupa Lotos w obszarze sportów motorowych zaangażowana jest w organizację wyścigów gokartowych KIA Lotos Race. W ramach Lotos Dynamic Rally Team wspiera załogi Kajetan Kajetanowicz i Jarosław Baran (RSMP) oraz Michał Kościuszko i Maciej Szczepaniak (PWRC). Wspólnie z marką Subaru sponsoruje załogę Wojciech Chuchała i Kamil Heller (RSMP).
Grupa Lotos S.A. sponsoruje sport z pełnym przekonaniem, że jest to jedno z najważniejszych zadań firmy odpowiedzialnej społecznie. Mamy do sportu wielki szacunek, bo jest to dziedzina ciężkiej pracy, walki i rzetelnych sukcesów. Można powiedzieć, że sport niewiele różni się od biznesu, a ja od czasu do czasu przypominam swoim kolegom, że prowadzenie firmy jest trudnym sportem. Mamy też - czym chcę nieskromnie się pochwalić - dobrą rękę do sportu. Pewnie dlatego, że szanujemy sportowców, wczuwamy się w ich potrzeby i pomagamy wszędzie tam, gdzie możemy. Nie mam wątpliwości, że nowe zadania stawiane przed Adamem Małyszem dostarczą nam wiele emocji i wiele okazji do wykrzykiwania przed telewizorami - już nie "Leć Adam, leć", ale "Jedź Adam, jedź!". Jedź Adam i zwyciężaj! Tego mu serdecznie życzę - powiedział Paweł Olechnowicz, prezes zarządu Grupy Lotos S.A.
Klasa : FIA T1
Silnik: 3.2 DID model - Pajero V60 pojemność skokowa - 3200 cm3 układ i liczba cylindrów - 4 rzędowy moc maksymalna - 220 KM maksymalny moment obrotowy -560 Nm przy 2000 obr./min ręczna skrzynia biegów - 6 biegowa sekwencyjna
Skrzynia rozdzielcza : std
Mosty napędowe przedni : std ralliart modification tylny : std ralliart modification blokada mechanizmu różnicowego : std
Koła jezdne felgi rozmiar : 16 z ogumieniem rozmiar 235/70R16
Zawieszenie przód i tył - 8 x Reiger
Układ hamulcowy - Alcon 320 mm
Masy, wymiary, objętości masa własna - 1975 kg długość - 4260 mm rozstaw - 1845 mm objętość zbiornika paliwa - 350 l
Iwona Petryla
ZOBACZ TAKŻE:
Adam Małysz miał wypadek. Dachował
Rajd Polski | Chuchała odkryje tajemnice szutru?
Rajd Polski | Kajetanowicz zapomni o grawitacji