Hungarian Baja | Małysz prowadzi w T2

Adam Małysz, u boku swojego pilota, Rafała Martona, rozegrał pierwszy etap - prolog rajdu Hungarian Baja. Najmłodszy stażem kierowca w RMF Caroline Team zajmuje pierwsze miejsce w klasie T2. Jadący quadem Łukasz Łaskawiec jest czwarty w generalce i pierwszy w klasie Q4

Węgierska edycja Pucharu Świata Cross-Country FIA jest jednocześnie inauguracją rajdowej kariery Adama i kolejnym krokiem na drodze prowadzącej do mety rajdu Dakar. Po prologu Adam zajmuje 11 miejsce w klasyfikacji generalnej i pierwsze w klasie T2, w której startuje.

 

Musimy pamiętać, że dzisiejszy prolog to tylko niewielka, kilkukilometrowa przygrywka przed kolejnymi odcinkami, które mogą już nie być tak łatwe. Najważniejsze dla nas jest zdobywanie doświadczenia przed Dakarem i dlatego nie zakładaliśmy niesamowitych osiągnięć. Chcieliśmy po prostu przetestować samochód i dojechać do mety. Dlatego zadowolenie z dobrego wyniku jest dość duże. Naturalnie cały czas mam tremę i cały czas koncentruję się na skuteczności w prowadzeniu auta. Jestem nowicjuszem i mogą zdarzyć mi się błędy, ale każdy dobry wynik choć na chwilę rozprasza obawy - powiedział Adam Małysz.

 

Pilot Rafał Marton podkreśla, że Adam cały czas szlifuje swoje umiejętności i robi postępy, co jest bardzo widoczne z prawego fotela. Team dogrywa się, a wspólna praca przynosi efekty. Z tych, zadowolony jest również Albert Gryszczuk, szef zespołu RMF Caroline Team.

 

- Teraz mamy czas na naukę i zdobywanie doświadczeń. Oczywiście bardzo się cieszę z dobrego miejsca w prologu, ale to jeszcze o niczym nie świadczy. Dopiero ostateczna tabela wyników po ostatnim odcinku pokaże jak dobrze poradził sobie Adam i jak mocna była konkurencja. Samochód nie sprawił załodze zawodu, zarówno Adam jak i mechanicy są zadowoleni z jego stanu. Wierzę, że dzięki pracy serwisu będziemy w stanie zapewnić Adamowi sprawne miejsce do nauki - powiedział Gryszczuk.

 

 

Klasa T2 samochodów rajdowych to kategoria, w której kierowcy prowadzą samochody prawie fabryczne, w których wprowadzono tylko niewielkie modyfikacje wymagane przepisami FIA i poprawiające sprawność samochodu w trudnym terenie.

 

Klasa Q4 Łukasza Łaskawca to quady pojemności silnika powyżej 400ccm.

 

źródło: RMF Caroline Team

 

Iwona Petryla


ZOBACZ TAKŻE:

Hungarian Baja | Małysz pierwszy raz z licencją

Rajd Dolnośląski | Kierowcy o przygotowaniach

WRC | Loeb z Citroënem do 2013

Tomasz Kuchar o sezonie i Dolnośląskim - wywiad

Adam Małysz: Powinniśmy założyć L-kę na dachu

Więcej o: