Youngtimery na Torze w Poznaniu

Puchar Youngtimer Party w Poznaniu rośnie w siłę. To już nie tylko wyścig na Torze Poznań, ale także rajd turystyczny i wystawa klasyków w jednym. Zapraszamy do galerii i relacji, którą nadesłał do nas nasz czytelnik

W dniach 19-20 na Tor Poznań zawitały youngtimery oraz oldtimery. Puchar Youngtimer Party to cykliczna, organizowana przez Automobilklub Wielkopolski, impreza dla właścicieli samochodów mających w sobie żyłkę sportowej rywalizacji. Aby wziąć w niej udział wystarczy samochód, którego produkcja rozpoczęła się przed rokiem 1990 i kask. W ubiegłym roku dwukrotnie, równolegle odbył się rajd turystyczny po okolicach Poznania, zaś w tym roku dołączyła do pucharu wystawa klasyków.


Tuning Show w Krakowie - Galeria

W pierwszej w tym sezonie rundzie Pucharu Youngtimer Party wzięły udział 62 załogi. Zawodnicy podzieleni zostali według nowej formuły. Każda klasa pojemnościowa podzielona została na 2 grupy: auta usportowione i w pełni oryginalne.

Niższa niż w ubiegłym roku frekwencja, pozwoliła na dużą ilość niesklasyfikowanych przejazdów dla wszystkich chętnych i spragnionych obcowania z torem wyścigowym.

W sobotę na startujących czekało pięć szybkich prób sprawnościowych zlokalizowanych na terenie toru. Kolejność ich pokonywania była dowolna, co umożliwiało dokonanie drobnych napraw lub regulacji auta. Pierwszy dzień zakończyło wspólne ognisko z obowiązkowymi pieczonymi kiełbaskami.

>>> Zapraszamy do galerii <<<

Niedzielne przedpołudnie przyniosło nowości w formule imprezy. Uczestnicy walczyli o jak najlepsze czasy na długiej (ok. 4 km) próbie prowadzącej główną nitką Toru Poznań. Pomiar czasu został wykonany za pomocą fotokomórek, a wyniki można było śledzić na żywo na monitorze. O zajętych miejscach zadecydowały wyniki osiągnięte zarówno pierwszego, jak i drugiego dnia. Wszystko po to, by umożliwić rywalizację między posiadaczami samochodów w podobnym wieku, oraz o podobnym stopniu modyfikacji przystosowujących je do jazdy po torze.


Zobacz finalistki Miss Tuning z Bodensee 20113

Jako że nie w każdej z klas pojemnościowych zebrało się odpowiednie minimum uczestników, niektóre z nich musiały zostać połączone. Nie po raz pierwszy okazało się jednak, że małe i posiadające stosunkowo niewielkie silniki, samochody mogą z powodzeniem konkurować z dużo większymi i mocniejszymi. Dowodem chociażby drugie miejsce Piotra Topora (Mini) w klasie obejmującej wszystkie starsze, zmodyfikowane pod kątem sportu samochody o pojemności ponad 1000 cm3. Warto dodać, że szybszy był tylko Rafał Grodecki jadący BMW E24 635i.

Niektórym pechowcom, jako samochód zastępczy, za WV Garbusa, który niestety częściowo się spalił, musiał wystarczyć jego sporo młodszy kuzyn - Volkswagen Golf.

Lista zwycięzców:
AS 1000 Łukasz Zawada,
AS 2000+ Rafał Grodecki,
BS-1400 Marcin Wiewczas,
BS-2000 Marcin Kolasiński,
BS-2000+ Krzysztof Garus,
Open Tomasz Zamojski.

Warto dodać, że na torze pojawiły się nie tylko samochody przygotowane do imprez amatorsko-sportowych. Choć zdecydowanie daje się zauważyć tendencję do budowania old i youngtimerów specjalnie do sportowej jazdy, pojawiły się również samochody w specyfikacji oryginalnej lub bliskie oryginału.

Zwycięzcy klasy oryginał:
A-1600 Tomasz Augustyniak,
A-2000+ Krzysztof Hellwig,\
B-2000 Aleksander Robak,
B-2000+ Sebastian Krzyczmanik.

Po raz pierwszy częścią imprezy była też wystawa samochodów zabytkowych. Warto wspomnieć, że „ekspozycja” była zmienna i odwiedzający Youngtimer Party w sobotę
i niedzielę mogli zobaczyć nieco inny zestaw aut. Na placu nieopodal tarasu widokowego Toru Poznań organizatorzy zgromadzili około trzydziestu różnorodnych samochodów. Od pojazdów zza żelaznej kurtyny po Dodge'a Coronet i Charger, NSU Prinz TT, Peugeota 304, BMW E24 Alpina B9, czy klasyczne modele Alfa Romeo.

Ciekawym pomysłem było także zestawienie dwóch BMW E21 - oryginalnej, oraz wyścigowej, zbudowanej zgodnie z homologacją, której właścicielem jest Łukasz Rawecki startujący nią w Wyścigowym Pucharze Polski. Wystawa była ciekawym uzupełnieniem imprezy.

Kolejne rundy Pucharu Youngtimer Paty odbędą się w dniach: 14-15 lipca i 1-2 września.

ZOBACZ TAKŻE:

Youngtimer na każdą kieszeń

Polski Fiat - historia prawdziwa

Jakie auta sprowadzają najczęściej Polacy?

Więcej o: