GDDKiA podaje, że w realizacji znajdują się już dwa odcinki, których łączny koszt realizacji wynosi 764,3 miliona złotych. Drogowcy mają oddać oba odcinki w trzecim kwartale tego roku.
Przygotowywane są także dwa znacznie dłuższe odcinki, które połączą A2 z granicą państwa. Kiedy będziemy mogli nimi pojechać? Na razie Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad orientacyjnie podaje "2022-2024".
>>> Zobacz. "Ale jest suwak!" No właśnie nie. Policja pokazuje nagranie kierowcy, który wymusił pierwszeństwo i tłumaczył się jazdą na suwak
Wczoraj wybrano najkorzystniejszą ofertę w przetargu na zaprojektowanie i budowę autostrady A2 Mińsk Mazowiecki - Siedlce na odcinku od węzła Kałuszyn do węzła Groszki. Najlepszą ofertę przedstawiła firma PUT Intercor. Jeśli do 30 stycznia nie będzie odwołań, a kontrola zakończy się bez uwag, GDDKiA podpisze umowę z wykonawcą.
Zadaniem wykonawcy będzie przygotowanie projektu budowlanego, uzyskanie niezbędnych decyzji, a następnie budowa ok. 12 km autostrady od węzła Kałuszyn do węzła Groszki, będącej fragmentem A2 pomiędzy węzłem Kałuszyn (nazwa robocza Ryczołek), stanowiącym koniec obwodnicy Mińska Mazowieckiego, a początkiem obwodnicy Siedlec.
Przyszła trasa będzie posiadała dwie jezdnie z dwoma pasami ruchu oraz rezerwę pod budowę w przyszłości trzeciego pasa ruchu.
A2 Groszki - Gręzów fot. GDDKiA