Bawarczycy z BMW zakończyli rok 2019 r. w dobrych nastrojach. Marka okazała się liderem segmentu luksusowych samochodów na amerykańskim rynku, sprzedając w USA aż 324 826 aut. Co ważne, w przeciwieństwie do głównego rywala BMW zanotowało dość wyraźny wzrost sprzedaży (4,4 proc.). Świetne wyniki Niemcy zawdzięczają przede wszystkim crossoverom i SUV-om oraz nowej trójce. SUV-y stanowią już prawie połowę sprzedaży BMW - 159 277 szt. do 165 549 "klasycznych" aut.
Drugie miejsce zajął Mercedes, który sprzedał w Stanach 316 094 aut, czyli praktycznie tyle samo co w 2018 r. (wzrost rejestracji o 135 aut). Daimler również obserwuje spadek zainteresowania klasycznymi modelami na rzecz SUV-ów, które zyskują klientów. Przykładowo, Klasa G poprawiła się aż o 85,1 proc., GLE o 8,6 proc., a GLC o 5,6 proc.
Mercedes-Benz Klasy G (G 350 d) fot. Mercedes-Benz
Trzecim producentem premium na amerykańskim rynku okazał się Lexus, który zakończył rok z wynikiem 298 114 sprzedanych aut (-0,1 proc.). Jakie marki jeszcze znalazły się w czołówce?
>>> Zobacz. Pędził ferrari prawie 200 km/h mostem Północnym w Warszawie: