Nowy Mercedes-AMG GLA 35 4MATIC. Chwilę po premierze czas na sportową wersję

Nowy Mercedes GLA praktycznie od razu doczekał się usportowionej wersji AMG. To odmiana oznaczona jako 35, a więc jeszcze nie tak ostra i bezkompromisowa jak 45. Co wcale nie oznacza, że mówimy o SUV-ie wolnym.

A wręcz przeciwnie, bo pod maską Mercedesa-AMG GLA 35 4MATIC pracuje dwulitrowy, czterocylindrowy silnik turbo o mocy 306 KM, który oferuje 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego od 3000 obr./min. Jednostka współpracuje z dwusprzęgłową przekładnią AMG SPEEDSHIFT DCT 8G, którą dostosowano do sportowej jazdy. Standardem jest również napęd 4x4 AMG Performance 4MATIC, który ma łączyć najlepszą możliwą przyczepność z dużą przyjemnością z jazdy.

Osiągi? 5,1 sekundy od 0 do 100 km na godz. i 250 km na godz. prędkości maksymalnej.

Mercedes-AMG GLA 35 4MATICMercedes-AMG GLA 35 4MATIC fot. Mercedes

Inżynierowie AMG wyposażyli małego SUV-a w wydajny układ hamulcowy. Z przodu zamontowano 4-tłoczkowe stałe zaciski oraz 350-milimetrowe tarcze, a z tyłu – 1-tłoczkowe przesuwne zaciski i tarcze o średnicy 330 mm. Do sportowej jazdy dostosowano także układ kierowniczy.  Progresywne elektromechaniczne wspomaganie kierownicy wspiera sportowy styl jazdy. Bezpośredni układ kierowniczy o zmiennym przełożeniu oferuje dwa tryby działania: sportowy lub komfortowy.

Kierowca ma do wyboru kilka trybów jazdy, które wyraźnie zmieniają zachowanie samochodu - Slippery, Comfort, Sport, Sport+ oraz Individual, w którym to dobrać poszczególne ustawienia zgodnie z preferencjami (np. układ kierowniczy w Sporcie, a silnik - w Comforcie itd.). W zależności od wybranego trybu charakterystyka brzmienia układu wydechowego waha się od emocjonalnej (Sport+) do dyskretnej (Slippery, Comfort, Sport). Do regulacji dźwięku służy aktywna, klapa sterowana w zależności od prędkości obrotowej silnika i obciążenia.

Mercedes-AMG GLA 35 4MATICMercedes-AMG GLA 35 4MATIC fot. Mercedes

Mercedes-AMG GLA 35 4MATIC będzie się na ulicy wyróżniał sportowym, ostrym pakietem stylistycznym. W oczy rzuca się przede wszystkim charakterystyczny dla modeli AMG grill. Również wnętrze okraszono wieloma sportowymi dodatkami.

Miłośnicy ostrzejszej jazdy docenią z pewnością system AMG Track Pace, a więc osobistego inżyniera wyścigowego, który może być opcjonalnie zintegrowany z MBUX. Aplikacja pozwala na doskonalenie swoich umiejętności prowadzenia samochodu i szczegółową analizę uzyskiwanych wyników. Korzysta w tym celu z satelitarnego systemu pozycjonowania GPS oraz danych takich jak przyspieszenie poprzeczne i wzdłużne, położenie pedałów gazu i hamulca oraz kąt skrętu kół.

Więcej o:
Komentarze (26)
Nowy Mercedes-AMG GLA 35 4MATIC. Chwilę po premierze czas na sportową wersję
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Paweł

    Oceniono 5 razy 5

    Z frontu taki trochę koszmarek.

  • Gość: czytelnik

    Oceniono 4 razy 2

    Zupełnie przeciętny - nie warty takich pieniędzy.

  • xysieq

    Oceniono 2 razy 2

    Ja tu widzę TFUrcze rozwinięcie Nissan-Renault Kaszkaj w plastikach o stylizacji koreańskiego balerona.

  • zubidu

    Oceniono 10 razy 2

    Koszmarny telewizor panoramiczny w środku...

  • cob22

    Oceniono 8 razy 2

    Czy ktos u was ma p....ca ? Kogo obchodzi AMG Mercedes, na ktorego nawet 98 % Niemcow nie moze sobie pozwolic.

  • Gość: Him

    Oceniono 5 razy 1

    Zależy od ujęcia. Na 16 wygląda ok, na 17 jakoś tak pedalsko

  • Gość: Gość

    Oceniono 17 razy 1

    Cóż, świat się zmienił... Jeszcze kilka lat temu taki samochód byłby może obiektem westchnień, dziś coraz częściej świadczy o właścicielu źle. Duże, "usportowione" czyt. żłopiące paliwo samochody stają się symbolem mentalnego buractwa dla coraz większej części ludzi. Warto brać to pod uwagę planując zakup takiego auta. Bo przecież wiadomo, że tak naprawdę nie kupuje się ich dla osiągów, tylko dlatego żeby się pokazać.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX