Nowe Audi RS 5 Coupe i RS 5 Sportback. W 25. rocznicę stworzenia linii RS

Nowe Audi RS 5 Coupe i RS 5 Sportback zaprezentowano w zeszłym tygodniu. Co się zmieniło? Przede wszystkim oba auta są jeszcze ostrzejsze z wyglądu i mają kilka nowości dla swoich kierowców. Lifting nie przyniósł rewolucji pod maską.
Lifting RS 5 Coupé i RS 5 Sportback oznacza pomyślne zakończenie 25. rocznicy stworzenia linii RS i odnowienie naszej gamy modelowej

- mówi Oliver Hoffmann, dyrektor zarządzający Audi Sport GmbH. Pod maską Audi RS 5 Coupe oraz Audi RS 5 Sportback pracuje ten sam silnik, co przed liftingiem, a więc benzynowa jednostka 2.9 TFSI biturbo V6. Moc to 450 KM, a moment obrotowy wynosi 600 Nm i jest dostępny już przy 1900 obr./min. Osiągi? Coupe i Sportback w wersjach RS od 0 do 100 km/h przyspieszają w 3,9 sekundy i na żądanie mogą rozpędzić się do 280 km/h. Standardem w każdym modelu jest ośmiostopniowa automatyczna skrzynia tiptronic (przy kierownicy dostajemy nowe manetki zmiany biegów) oraz napęd quattro. Na liście opcji znajdziemy sportowy mechanizm różnicowy tylnej osi rozdzielający aktywnie moment napędowy pomiędzy tylnymi kołami.

Oba auta standardowo wyposażone są w twarde zawieszenie RS sport. Opcjonalnie dostępne jest sportowe zawieszenie RS sport plus z systemem dynamicznej kontroli jazdy DRC oraz z kontrolą stabilizacji nadwozia. RS 5 wyposażone są także w system wyboru trybu jazdy Audi drive select z dwoma nowymi ustawieniami - RS1 oraz RS2.

Audi RS 5 Coupe 2020Audi RS 5 Coupe 2020 fot. Audi

W odświeżonym wnętrzu pierwsze skrzypce gra 10,1-calowy ekran MMI touch display. W najwyższej wersji systemy multimedialnego kierowca otrzymuje dostęp do szeregu "sportowych" informacji. Daje to kierowcy wgląd w temperaturę układu napędowego, w przyspieszenie wzdłużne i poprzeczne, w mechanizm różnicowy quattro sport oraz w ciśnienie i temperaturę opon.

Również wirtualne zegary przed oczami kierowcy (12,3 cala) otrzymały tryb wyświetlania RS. Audi connect dodaje do systemu nawigacji gamę usług online. Standardowo na pokładzie samochodu znaleźć można ponad 30 systemów wsparcia kierowcy. 

Audi RS 5 Coupe i RS 5 SportbackAudi RS 5 Coupe i RS 5 Sportback fot. Audi

Audi niedawno przeprowadziło lifting wszystkich swoich modeli klasy średniej. RS 5 Coupe i RS 5 Sportback otrzymało podobne poprawki, ale jeszcze ostrzejsze. Nadkola są szersze o 40 mm, a grill stał się szerszy i bardziej płaski - nawiązuje nie tylko do Audi Sport quattro, ale także najnowszych flagowych RS-ów, RS 6 i RS 7. Zmodyfikowano także reflektory (opcjonalnie mogą być matrycowe z laserowym światłem), wloty powietrza, progi oraz dyfuzor.

Do palety kolorów dodano dwie nowe barwy: niebieską Turbo i czerwoną Tango.

Audi RS 5 Coupe i RS 5 SportbackAudi RS 5 Coupe i RS 5 Sportback fot. Audi



Więcej o: