Ten film pokazuje, dlaczego poduszki powietrzne są obowiązkowe. Test zderzeniowy na zero gwiazdek

Zero gwiazdek otrzymało Mitsubishi L200 w teście zderzeniowym Latin NCAP. Dlaczego? W Ameryce Południowej poduszki powietrzne nie są obowiązkowe. W Europie pickup bez nich nie zostałby wypuszczony na drogi. Film z testu pokazuje dlaczego.

W Europie samochód bez poduszek i niektórych systemów w ogóle nie zostałby dopuszczony do sprzedaży

Od razu możemy uspokoić wszystkich zainteresowanych pickupem z Japonii. W Polsce i Europie nowe L200 w standardzie oferuje siedem poduszek powietrznych i jeszcze kilka systemów bezpieczeństwa, które dbają o kierowcę i pasażerów. Często narzekamy, że Unia dokłada na listę obowiązkowego wyposażenia kolejne pozycje, co wpływa na ceny samochodów, ale akurat na bezpieczeństwie nie można oszczędzać.

Test zderzeniowy bez ani jednej poduszki powietrznej? Zero gwiazdek

Są jednak rynki, gdzie czas się zatrzymał i nikt jeszcze o bezpieczeństwie nie myśli. Najlepszym przykładem jest wiele krajów Ameryki Południowej, gdzie samochód nie musi mieć żadnej poduszki powietrznej, żeby trafić do sprzedaży. Latin NCAP, odpowiednik naszego Euro NCAP, postanowił pokazać, czym grozi jazda takim samochodem. L200 bez poduszek powietrznych otrzymało zero gwiazdek za ochronę dorosłych.

Przerażający film z testu najlepiej pokazuje dlaczego:

 

Błyskawiczna reakcja producenta

Mitsubishi szybko zareagowało na ten test. Model L200 cieszy się dużą popularnością w Ameryce Południowej, a producent obiecał poszerzenie wyposażenia standardowego. Od lutego 2020 wszystkie L200, jakie trafią do kierowców będą wyposażone w dwie poduszki powietrzne i skuteczniejsze pasy bezpieczeństwa.

Poniżej zamieszczamy jeszcze zrzuty ekranu z Latin NCAP. Pełny wynik testu znajdziecie na oficjalnej stronie organizacji (link). Chcemy zwrócić uwagę zwłaszcza na wynik ochrony kierowcy - klatka piersiowa i głowa zaznaczone są na czerwono, prawdopodobnie kierowca, by takiego wypadku nie przeżył.

Test zderzeniowy Latin NCAP Mitsubishi L200Test zderzeniowy Latin NCAP Mitsubishi L200 zrzut ekranu ze strony Latin NCAP (https://www.latinncap.com/en/result/135/mitsubishi-l200-no-airbags)

>>> Bezpieczniej na polskich drogach? Kierowcy będą musieli ustępować pierwszeństwa pieszym znajdującym się przed przejściem:

Więcej o:
Komentarze (20)
Ten film pokazuje, dlaczego poduszki powietrzne są obowiązkowe. Test zderzeniowy na zero gwiazdek
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: zazdrośnik

    Oceniono 17 razy 11

    Po co ta zła UE nakazuje jakiś poduszek powietrznych, pasów i innych systemów ograniczających naszą wolność? Przecież to duży, ciężki, a więc bezpieczny SUV.

  • js08836

    Oceniono 7 razy 5

    Film pouczający, jednak dziwne ,że zamiast psów manekiny miały złożone szerokie gumy. Psy się nie naciągają a blokady działają błyskawicznie.

  • jac_l_w

    Oceniono 12 razy 4

    Poduszki znacząco zwiększają szanse wyjścia cało ze zderzeń przy większych prędkościach, ale warto przed wyciągnięciem wniosków z filmu warto uwzględnić dwa czynniki.:

    - W tym konkretnym samochodzie coś nie tak było z pasami, które pozwoliły na nietypowo duże przemieszczenie kierowcy i pasażera. Takie pasy byłyby groźne także w samochodzie z poduszkami czołowymi.

    - Kierowca przed zderzeniem czołowym prawie zawsze przyjmuje pozycję, w której z całej siły zapiera nogi o hamulec, a ręce o kierownicę, zmniejszając przemieszczenia, czego manekin nie robi, odwzorowując kierowcę, który zupełnie nie spodziewa się zderzenia.

  • Gość: gość

    0

    Biorąc pod uwagę Amerykę Południową , warto by się było zastanowić czemu tam dopuszczają takie auta. Śmiem twierdzić, że w dżungli Amazońskiej takie ustrojstwa jak poduszki, to pewne obrażenia dla jadących. Małe walnięcie w drzewo, czy głaz w tak niedostępnych miejscach, skutkowało by odpaleniem tego badziewia i zrobienia miazgi z twarzy... Nie twierdzę, że nie ma tam porządnych dróg, ale akurat tam to te konkretne auta jeżdżą raczej w ciężkich warunkach i zbędne są wszelakie systemy wodotryski oprócz 4x4. Bynajmniej ja nie słyszałem, aby ABS czy poduszki, uratowały komuś życie w lesie deszczowym albo na kamienistych pustyniach...

  • student_zebrak

    0

    zutylizuja wymieniane poduszki Takata
    Mitsubishi GA & GB i-MiEV 2010-2011 2017/15990
    Mitsubishi Lancer 2003-2008 2015/14936
    Mitsubishi Lancer 2003-2008 2018/16731
    Mitsubishi ML & MN Triton CRITICAL 2007-2014

    2016/15523
    Mitsubishi Pajero NS, NT, NW, NX 2007-2016 2016/15617
    Mitsubishi Pajero NS & NT 2006-2009 2017/15991
    Mitsubishi Pajero NT & NW 2010-2012 2017/16025
    Mitsubishi Pajero NW & NX 2013-2017 2017/16465
    Mitsubishi Delica, Mitsubishi Lancer (imported by Platinum Import Garage) 03/2016 – 03/2017 2018/17024

  • Gość: analfabeta

    Oceniono 1 raz -1

    Z histori pamietam ze to Czesi mymyslili pasy,a wiele Krajow od niedawna zada uzywania pasow ..W Polsce jeszcze nie tak dawno pasazerowie na tylnych siedzeniach nie musieli uzywac pasow..

  • anty_urzedas

    Oceniono 11 razy -3

    To jest ubezwłasnowolnienie urzędnicze !. Wielkie "G" powinno tych urzędasów obchodzić jak ja sam dbam o moje bezpieczeństwo i jakie konsekwencję tego ponoszę. Takie obowiązkowości to czyste wprowadzanie niewolnictwa. Pan mówi swojemu poddanemu co jest dla n iego dobre, a co złe.

  • Gość: Boddoxx

    Oceniono 11 razy -5

    Podróżujący autem w tym zderzeniu byliby narażeni na przerwania rdzenia kręgowego. Powszechne w wypadkach samochodowych są także obrażenia głowy. Dlatego podróżującymi samochodami powinni obowiązkowo mieć:
    -kaski na głowach,
    -HANS.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX