Autostrada A2 rusza na wschód. Pierwszy z trzech odcinków między Mińskiem a Siedlcami coraz bliżej

Poznaliśmy chętnych do budowy pierwszego z trzech odcinków A2 pomiędzy Mińskiem a Siedlcami - chwali się GDDKiA w najnowszym komunikacie prasowym. Autostrada A2 z Warszawy na wschód Polski staje się coraz bliższa. A na to czeka wielu kierowców w Polsce.

Autostrada A2 od Warszawy na wschód Polski - co się dzieje, a co będzie?

w realizacji:

  • w. Lubelska - w. Warszawa Wschód (nazwa robocza Konik, długość 5,6 km), w realizacji w trybie P&B, wykonawca: Polaqua, wartość robót 214,2 mln zł.
  • w. Konik - obw. Mińska Mazowieckiego (9,2 km), w realizacji w trybie P&B, wykonawca Polaqua, wartość robót 323,5 mln zł.

Łączny koszt realizacji na obu odcinkach ok. 764,3 mln zł. Planowane oddanie II/III kw. 2020 r.

w przygotowaniu:

  • - Siedlce - Biała Podlaska (63,5 km),
    w realizacji koncepcja programowa, wykonawca Multiconsult (termin – luty 2020), realizacja P&B planowana na lata 2021-2024.
  • - Biała Podlaska - gr. państwa (32 km),
    w realizacji koncepcja programowa, wykonawca Multiconsult (termin – luty 2020), realizacja P&B planowana na lata 2021-2024. 

Pierwszy z trzech odcinków A2 pomiędzy Mińskiem a Siedlcami

GDDKiA podaje, że otwarto oferty w przetargu na zaprojektowanie i budowę pierwszego z trzech odcinków autostrady A2 pomiędzy węzłem Kałuszyn (nazwa robocza Ryczołek), stanowiącym koniec obwodnicy Mińska Mazowieckiego, a początkiem obwodnicy Siedlec. Chodzi o 12-kilometrowy fragment od węzła Kałuszyn do węzła Groszki. Podpisanie umowy planowane jest w maju 2020 r., a zakończenie wszystkich prac na jesień 2023 r.

>>> Czy w Polsce budujemy drogi najdrożej w całej Europie?

Najniższą ofertę na kwotę 499 759 123,99 zł złożyło Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR, Zawiercie. Budżet zamawiającego wynosi 530 576 862,21 zł. Pozostałe oferty:

  • 520 883 980,19 zł, POLAQUA, Wólka Kozodawska,
  • 538 248 000,00 zł, PORR, Warszawa (lider) oraz UNIBEP, Bielsk Podlaski,
  • 539 971 524,90 zł, Mostostal Warszawa, Warszawa,
  • 551 259 100,15 zł, China State Construction Engineering, Pekin, Chińska Republika Ludowa,
  • 604 591 495,45 zł, STRABAG, Pruszków,
  • 657 806 929,84 zł, BUDIMEX, Warszawa,
  • 689 699 668,91 zł, Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów KOBYLARNIA, Kobylarnia (lider) oraz Mirbud, Skierniewice.

Jak będą oceniane oferty?

Na stronie GDDKiA czytamy, że oferty są obecnie analizowane pod kątem cenowym i merytorycznym. Postępowania zostały ogłoszone w trybie przetargu nieograniczonego.Kryteria oceny

  • przedłużenie okresu gwarancji na wybrane elementy – 30 proc.,
  • termin realizacji Kontraktu - 10 proc.,
  • cena - 60 proc.

Najważniejsze terminy

Zakładamy, że umowa z wykonawcą, w przypadku braku odwołań, zostanie podpisana w maju 2020 r. Wykonawca na realizację zadania będzie miał 36 miesięcy od daty jej zawarcia (w tym złożenie wniosku o ZRID po 10 miesiącach od daty rozpoczęcia). Zakończenie wszystkich prac przewidywane jest jesienią 2023 r.

Więcej o:
Komentarze (35)
Autostrada A2 rusza na wschód. Pierwszy z trzech odcinków między Mińskiem a Siedlcami coraz bliżej
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • tempa-dzida2

    Oceniono 46 razy 36

    Co rusz, budowa nowej autostrady własnie rusza ...
    ALE ŻADNA NIE RUSZYŁA !!! PRZEZ CZTERY LATA !!!

  • usz_misiatek

    Oceniono 14 razy 14

    Jesli Gdaka bedzie tak samo sprawna przy realizacji, jak przy tworzeniu mapki ("Kauszyn"), to brawo Jasiu...

  • o_kulson_nac

    Oceniono 16 razy 14

    Blisko, coraz bliżej, coraz bliżej, bliziutko, bliziusieńko. Terminowo za trzy lata czyli realnie za pięć lat.
    Czy GDDKiA jest dobrym reklamodawcą? Czy to jest artykuł sponsorowany?

  • jakub13579

    Oceniono 4 razy 4

    pis w wielkim mozole stara się dokończyć budowy drogowe rozpoczęte w czasach PO. Samodzielnie nie zrobiło nic. Podobnie jak w czasie ich pierwszych pseudo rządów. Syzyfowe prace i jedno wielkie dziadostwo, ale pisi lud dostał pińcet plus i będzie ponownie głosował na pis. I od nowa Polska Ludowa.

  • Gość: kierowca z Marynarskiej

    0

    Co do Intercor, to kierowcy w Warszawie już są im bardzo wdzięczni za bardzo sprawną przebudowę ul. Marynarskiej :)
    Polecam gorąco tę firmę, ma wielkie doświadczenie... w opóźnieniach i chaosie organizacyjnym przy budowie.

    Mam wielką nadzieję, że merytoryka i rozsądek jednak przeważy nad zapewne niedoszacowaną ofertą tych mistrzów przekładania terminu oddania.

  • wawka3791

    Oceniono 22 razy -4

    Po co to komu? Kierowcy, a właściwie użytkownicy pojazdów z Siedlca, nie ogarniają jazdy po własnych włościach, to co dopiero po autostradzie? Przyjedzie taki do Wawy i będzie "słucha Pan półtorej miesiąca temu ja jechał do Warszawy półtora godziny, a dziś ja się pogubił i do tych ćwoków z Podlasia ja dojechał, zawrócil ja i jadę, jadę a tu już trzy na dwunastą, do dochtora nie zdążę, co za lament!

  • mecenas_misiura

    Oceniono 14 razy -4

    Najedzie sie znowu borsuków w sdi

  • idzi8888

    Oceniono 15 razy -11

    Po co to budować, żeby zalały nas całkiem wschodnie tiry jeżdżące jak po polu kapusty. Nijak to Polakom nie jest potrzebne.

  • feelek

    Oceniono 25 razy -19

    Do granicy z Białorusią (?: ZBiR) ta droga ma dotrzeć do końca 2025.
    Będzie to koniec budowy autostrad w Polsce, wszystkie inne (1900 km) już będą i będą na ten moment czekały. Czy dla jakiejś zaplanowanej celebry trwać ma to jeszcze 6 lat?
    Ta A2 ma pecha - w 2012 dojechała do Wwy (sorry, jest też obw. Mińska) i dalej nie może się przebić przez Wwę w postaci S2 - POW [Południowa Obwodnica Warszawy]. Dalej na wschód - ani rusz. Czy chodzi o jakieś względy obronne - strategiczne?
    To nieprawda, że się autostrad w RP za PiS nie buduje [jestem wyborcą PO, ale prawda jest trochę inna, niż często się słyszy]. PiS zbudował ich ok. 100 km (A4 na Podkarpaciu i A1 pod Łodzią. Prawie wszystkie zaplanowane już są (1700km/2000), a buduje się eski (S) w tempie co teraz wyraźnie przyspieszyło (było 100 km/rok[2015-2019], teraz jest to nawet 300 [2019], co wynika z rytmu dotacji UE. PiS buduje te drogi w tempie 1/2 tego co za PO, ale buduje [PO: 2400 km/8 lat=300/rok, PiS 600 km/4 lata=150/rok]

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX