Volkswagen wprowadza własną ładowarkę do samochodów elektrycznych. Zamontujesz ją w domu i naładujesz samochód pięć razy szybciej

Głównym problemem samochodów elektrycznych jest dostępność stacji ładowania oraz czas trwania napełniania baterii. Volkswagen do elektromobilności podchodzi kompleksowo. Niedawno pokazał światu model ID.3, który ma szanse być przełomem na miarę Golfa, a teraz wprowadza własne ładowarki.

Na nic nam flota elektrycznych samochodów, jeśli nie będziemy mieli z czego ich ładować. Z takiego założenia wyszedł Volkswagen oferując klientom domowe stacje szybkiego ładowania. Własną ładowarkę możemy postawić w garażu, co pozwoli efektywniej ładować baterie w samochodzie. Co ciekawe - topowa wersja ma wbudowany licznik mierzący zużycie energii. To rozwiązanie może być kluczowe, jeśli chcemy mieć samochód elektryczny, ale mieszkamy w bloku ze wspólną przestrzenią garażową.

Domowa szybka ładowarka - "tankuje" prąd pięć razy szybciej

ID.Charger pozwala na ładowanie akumulatorów prądem o mocy do 11 kW. Co to oznacza w praktyce? Że proces ten odbywa się prawie pięć razy szybciej niż w przypadku ładowania z domowego gniazdka. Volkswagena ID.3 z akumulatorem o pojemności 58 kWh można więc "zatankować" energią do pełna w ciągu sześciu godzin.

Volkswagen zaoferuje ładowarkę w trzech wersjach:

  • ID.Charger,
  • ID.Charger Connect
  • ID.Charger Pro

W chwili rozpoczęcia sprzedaży podstawowa cena ID.Charger wyniesie 1729 złotych. Wszystkie trzy wersje będzie można zamówić na początku 2020 roku przez internet albo u dealerów.

Volkswagen ID.3Volkswagen ID.3 Volkswagen

Trzy oblicza ładowania

Podstawowa ładowarka ID.Charger jest praktyczna i niedroga. Ładuje pięć razy szybciej niż standardowe gniazdko 230 V. Zamontowany na stałe przewód z wtyczką typu 2 oraz możliwość ładowania prądem o mocy 7,4 kW (przyłącze jednofazowe) lub 11 kW (przyłącze trójfazowe) sprawiają, że zasilanie akumulatora w domu jest po prostu dużo szybsze, niż gdybyśmy korzystali ze zwykłej "domowej" instalacji.

Wyższą opcją jest inteligentna ładowarka ID.Charger Connect, która została wyposażona w funkcje cyfrowe. Można ją połączyć z domową siecią i ze smartfonem za pośrednictwem sieci WiFi. Opcją dodatkową jest połączenie za pośrednictwem transmisji danych (LTE). Dzięki temu użytkownik może mieć kontrolę nad urządzeniem i procesem ładowania oraz korzystać z takich funkcji, jak sterowanie przy pomocy aplikacji, zdalna diagnostyka urządzenia, kontrola dostępu przy pomocy karty do ładowania oraz aktualizacja oprogramowania. Cena ładowarki ID.Charger Connect w chwili wprowadzenia na rynek wyniesie 2599 złotych.

Topową ładowarką Volkswagena jest ID.Charger Pro. Oprócz funkcji cyfrowych oraz seryjnego modułu LTE ma też wbudowany licznik energii rejestrujący jej zużycie z dokładnością do jednej kilowatogodziny. Dzięki temu można jeszcze precyzyjniej kontrolować pobór energii i rozliczać rachunki np. za ładowanie akumulatora w służbowym samochodzie. ID.Charger Pro wejdzie do sprzedaży z ceną od 3669 złotych.

Ładowarka ID.Charger VolkswagenŁadowarka ID.Charger Volkswagen Volkswagen

Więcej o:
Komentarze (8)
Volkswagen wprowadza na rynek własną ładowarkę do samochodów elektrycznych. Zamontujesz ją w domu i naładujesz samochód pięć razy szybciej
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: sdf

    Oceniono 2 razy 0

    Niemcy i motoryzacja Ha ha oni nie maja pojecia o zwyklym samochodzie co dopiero o elektrycznym to dopiero zanieczyszczenie.wyprodukowanie jednej bateri to tak jak bym przejechal srednio 60000 kilometrow zwyklym samochodem i to jest ekologia ciemnote wciskac malpa nie nam.Produkcja niemieckich zlomow elektrycznych na swiecie ZREO co wy tu wypisujecie.

  • Gość: gosc

    Oceniono 2 razy 0

    Ach och ilez oleju bierze?kiedy sie rozsypie.jak czytam niemcy i samochod to mnie smiech bierze.zacofanie 100 lat do konkurencj.No ale reklama a glupkow mnostwo to dzwignia handlu.

  • Gość: Adam

    Oceniono 1 raz -1

    6 godzin to 5 razy szybciej niż normalnie.
    6x5=30 godzin

  • Gość: Elektrofuriat

    Oceniono 4 razy -2

    "ID.Charger Pro wejdzie do sprzedaży z ceną od 3669 złotych."
    Faktycznie elektryk będzie tańszy w utrzymaniu ...

  • Gość: Patka

    Oceniono 7 razy -3

    Elektryczne wieśwageny nadal niedostępne, ale już jest fancy i sexy chińska ładowarka do nich! :-D Czy już rozwiązali problem palących się Audi Wieś-Tron?

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX