Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX
Są plany na ostatni odcinek S3 pod Legnicą. Trzeba było znaleźć nowego wykonawcę
Trasa S3 to ważny szlak komunikacyjny, wiodący z północy na południe przez zachodnią część Polski. 20 listopada GDDKiA podpisało z wykonawcą umowę na wykonanie ostatniego 14,4-kilometrowego odcinka na południe od Bolkowa. Wykonawca ma 12 miesięcy na dokończenie robót i uzyskanie pozwolenia na użytkowanie (z wyłączeniem okresów zimowych trwających od 23 grudnia do 15 marca). Zakończenie prac przewidziane jest w II kwartale 2021 r.
Co zostało do zrobienia?
Do wykonania zostało ok. 25 proc. prac przewidzianych w pierwotnym kontrakcie. Nowy wykonawca będzie musiał m.in. dokończyć budowę drogi ekspresowej (na odcinku Kaźmierzów - Polkowice) oraz węzły Kaźmierzów, Polkowice i Lubin Północ. Ponadto do zadań wykonawcy będzie należało dokończenie budowy 25 obiektów inżynierskich, wykonanie systemów odwodnienia i urządzeń ochrony środowiska. Wykonawca będzie musiał uzyskać również decyzję o pozwoleniu na użytkowanie i oddać trasę do ruchu.
S3 Kaźmierzów - Lubin Północ. GDDKiA
Dlaczego rozwiązano poprzednią umowę?
Po wielokrotnych wezwaniach dotychczasowego wykonawcy do powrotu na budowę i prowadzenia robót zgodnie z kontraktem, GDDKiA podjęła decyzję o odstąpieniu od umowy z wykonawcą drogi ekspresowej S3 od węzła Kaźmierzów do węzła Lubin Północ. Konsorcjum firm, z Salini Polska w roli lidera, mimo wielokrotnych wezwań, nie realizowało prac objętych kontraktem. Wykonawca prowadził kontrakt niezgodnie z zawartą umową, nie wypełniał zapisów dotyczących realizacji oraz nie regulował płatności dla podwykonawców, usługodawców i dostawców materiałów.
Kary za opóźnienia
Dotychczasowemu wykonawcy naliczono kary umowne w wysokości blisko 84,5 mln zł za przekroczenie czasu na zakończenie robót z jego winy. Dodatkowo GDDKiA jest uprawniona do obciążenia wykonawcy dalszymi karami , w tym w szczególności za odstąpienie od części robót (w wysokości 15% wartości niezakończonych robót).
Póki co wszystko wskazuje na to, że trasa S3 w końcu uzyska pełną ciągłość. Kierowcy mają mieć do dyspozycji cały szlak w drugim kwartale 2021 r.
S3 Kaźmierzów - Lubin Północ. GDDKiA
-
Pierwszy dzień obowiązkowej jazdy na suwak. Przez cały dzień obserwowaliśmy błędy kierowców. Mamy pięć ważnych wniosków
-
Jazda na suwak i korytarz życia obowiązkowe od 6 grudnia. Droga do pracy teoretycznie będzie wyglądać zupełnie inaczej
-
Autostrada A2 rusza na wschód. Pierwszy z trzech odcinków między Mińskiem a Siedlcami coraz bliżej
-
Samochód podpowie kierowcy kiedy zmieni się światło. To dopiero projekt, ale ma szanse się sprawdzić
-
Kupiłeś samochód? Będziesz musiał go przerejestrować w ciągu 30 dni, inaczej zapłacisz karę
- "Bezwypadkowy", "pierwszy właściciel", czyli jak nie dać się nabrać sprzedawcy
- Renault Clio 1.3 TCe - opinie, test, spalanie. Odmłodzony przebój z najmocniejszym silnikiem
- W taką pogodę na drogach często pojawia się czarny lód. Jak uniknąć niebezpieczeństwa?
- Opony do samochodów elektrycznych - gdzie jest granica pomiędzy tworzeniem opony o małym oporze toczenia, a właściwościami jezdnymi?
- Power of Choice, czyli jak nie dać się zwariować w czasach elektromobilności
Forum
- Komunizm (16)
- Opony zimowe czy wielosezonowe (44)
- Mam nadzieję, że 3ci pas nie powstanie. (12)
- bliskie spotkania III stopnia (7)
- Z czego wynika tak wysoka cena katalizatora? (6)
- trzepanie kasy za brak OC (22)
- OT - pytanie o władzę Prezesa NIK (20)
- OT - płacz to chyba jest teraz? (19)
- Ponad 200 osób ginie w Polsce rocznie na pasach (49)
- OT - dziś orzeczenie SN w sprawie "wyroku" TSUE (22)
wasyll11
Oceniono 1 raz 1
Kiedy droga ekspresowa spinająca węzeł A4/A18 z S-3 i S-5 przez S-3 -Głogów do S-5 Leszno ????
Tak aby spiąć drogi ex z Płn Polski z autostradami z i do Niemiec i na południe płd -zach. Europy !!!