Nowe Audi S8. Bez obaw, pod maską benzynowa V-ósemka 4.0 TFSI o mocy 572 KM

Audi niedawno zaprezentowało kilka eSek i niektóre z nich dostały w Europie diesle. Flagowy model jednak otrzymał mocną jednostkę benzynową. Cztery litry, osiem cylindrów, 572 KM mocy i 800 Nm.

Nowe Audi S8 nie powinno nikogo rozczarować osiągami. Producent w oficjalnej informacji prasowej chwali się, że:

silnik V8 z techniką mild hybrid, nie tylko pracuje wyjątkowo łagodnie, ale również dzięki mocy wyjściowej 420 kW (572 KM), 800 Nm momentu obrotowego i dwóm turbosprężarkom daje pewność, że wystarczająca moc dostępna będzie w każdej sytuacji.

Na sprawdzenie tych słów będziemy musieli poczekać do pierwszych jazd nową flagową limuzyną Audi, ale na papierze auto wszystko się zgadza. Nowe Audi S8 przyspiesza do 100 km/h w zaledwie 3,8 s, a prędkość maksymalną ograniczono do tradycyjnych 250 km/h. Miękka hybryda ma oczywiście za zadanie ograniczać zużycie paliwa. 48-woltowy alternator-rozrusznik oraz dodatkowy akumulator litowo-jonowy umożliwiają tzw. żeglowanie z wyłączonym silnikiem, szybki jego restart i wydłużony zasięg w trybie start-stop. Dzięki wszystkim tym systemom, w codziennym użytkowaniu możliwe jest zaoszczędzenie ok. 0,8 litra paliwa na 100 km.

Nowe Audi S8 2020Nowe Audi S8 2020 fot. Audi

W modelu z literą S w nazwie interesuje nas jednak bardziej prowadzenie i nowe S8 ma pod tym względem nie zawodzić. Limuzyna będzie wyposażona w kilka sprytnych systemów:

  • predyktywne, aktywne zawieszenie. System działający w połączeniu z zawieszeniem pneumatycznym, może za pomocą siłowników elektromechanicznych podnosić lub opuszczać każde z kół oddzielnie. Dzięki temu, po raz pierwszy możliwe jest aktywne kontrolowanie ruchów nadwozia w każdej sytuacji drogowej,
  • napęd quattro,
  • kamera z przodu potrafi wykrywać nierówności na drodze, na co reaguje zawieszenie, dostosowując swoje ustawienia do nawierzchni,
  • do dyspozycji kierowcy oddano także kilka zróżnicowanych trybów jazdy z nowym najbardziej komfortowym Comfort+. Do sportowej jazdy przewidziano oczywiście ustawienia Dynamic,
  • dynamiczny układ czterech kół skrętnych,
  • sportowy mechanizm różnicowy.

Dynamiczny układ czterech kół skrętnych, sportowy mechanizm różnicowy i predyktywne, aktywne zawieszenie, to wyposażenie standardowe nowego Audi S8. Producent chwali się także opcjonalnym ceramicznym układem hamulcowym.

Nowe Audi S8 2020Nowe Audi S8 2020 fot. Audi

Nowe Audi S8 rozpoznamy na drodze po obowiązkowym w takiej wersji sportowym pakiecie stylistycznym. Również w kabinie znajdziemy kilka drobnych akcentów. Jeżeli chodzi o wyposażenie, to Audi S8 dostało dosłownie wszystko, co marka z Ingolstadt ma do zaoferowania. W końcu to flagowa limuzyna Audi. Nie mogło w niej zabraknąć luksusowych opcji, zaawansowanych systemów wsparcia i bezpieczeństwa, prawie autonomicznej jazdy czy nowoczesnego systemu multimedialnego z całą masą funkcji.

Na polskie ceny i dokładną datę premiery w salonach wciąż czekamy.

Nowe Audi S8 2020Nowe Audi S8 2020 fot. Audi

Więcej o: