Holandia ogranicza prędkość na autostradach do 100 km/h. Tak chce obniżyć poziom emisji spalin

- Musiałem podjąć tę decyzję. Inaczej nie mógłbym spojrzeć w lustro - tłumaczy nowe limity prędkości na autostradach premier Holandii.
To straszne, ale nie mam wyjścia. Gdyby nie to, z pracą musiałoby pożegnać się wiele osób, a ja nie mógłbym spojrzeć w lustro

- skomentował nowe limity premier Holandii Mark Rutte.

W Norwegii powstaje podwodna autostrada. Koszt inwestycji to 16-krotność budżetu na polskie drogi

Holandia obniża limit prędkości na autostradach

Od nowego roku kierowcy podróżujący za dnia holenderskimi autostradami nie będą mogli przekroczyć 100 km/h. Obowiązujący do końca roku limit 130 km/h będzie dotyczył tylko tych, którzy na autostrady wyjadą w godzinach 19.00-6.00. Tym samym Holandia stanie się - wraz z Cyprem - krajem z najmniejszym w Unii Europejskiej limitem prędkości na autostradach. Na drugim biegunie będą Polska (140 km/h) i Niemcy, u których na wybranych drogach limitów prędkości nie ma.

Winne limity emisji spalin

Rząd, podejmując decyzję o wprowadzeniu nowego limitu, stanął pod ścianą. Holandia zbliża się do poziomu emisji tlenku azotu, którego zadeklarowali nie przekraczać. Ograniczenie prędkości do 100 km/h to i tak najłagodniejszy scenariusz, jaki premier Holandii mógł wybrać. Możliwymi scenariuszami były jeszcze:

  • Zakaz jazdy samochodem w niedziele.
  • Znaczące ograniczenie planowanych inwestycji.

Rząd Holandii zapowiada, że zmiany są tymczasowe, a wpłyną nie tylko na obniżenie emisji spalin, ale również na bezpieczeństwo. W ubiegłym roku na holenderskich autostradach zginęło 81 osób - to najwięcej od dziesięciu lat. Głównymi przyczynami wypadków była nadmierna prędkość.

Więcej o:
Komentarze (82)
Holandia ogranicza prędkość na autostradach do 100 km/h. Tak chce obniżyć poziom emisji spalin
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • pan_draska

    Oceniono 45 razy 37

    To jeszcze proponuję zamknąć port w Rotterdamie, to co emitują zawijające tam kontenerowca i zbiornikowce stanowi więcej niż wszystkie samochody Europy (tlenki siarki)

  • schwarzeradler

    Oceniono 33 razy 19

    Też mnie denerwuje omijanie szerokim łukiem biznesu transportu drogowego. Ciężarówek coraz więcej, całe sznury ale uderza się tylko w ruch osobowy przy każdym nowym eko- prawie....

  • Gość: Antek

    Oceniono 33 razy 15

    A co z samolotami? Powinni ograniczyć loty. Ile tego syfu w powietrze idzie?? 0 tym chyba nie myślą...

  • alberto_srapovoli

    Oceniono 19 razy 13

    Czyli ten zakaz nie powinien dotyczyc samochodow elektrycznych (co realistycznie ma maly sens, bo spalinowe "blokowalyby" droge). Ale teoretycznie Telsa powinno byc 130 dozwolone. Taka zacheta, zeby kupic elektryczny.

  • freakoman

    Oceniono 22 razy 10

    Problemem na świecie jest pogłowie bydła a nie prędkości na autostradzie. Każda krowa to 50 kg metanu dziennie. CO2 to pikuś. Poza tym, jeśli mam LPG, to mam najbardziej ekoauto jakie może być (bardziej niż te na węgiel typu Tesla), więc limity powinny być na takie auta zniesione. Zapraszam trolli do minusowania.

  • dupajasi0

    Oceniono 27 razy 9

    To może w ogóle trzeba zakazać jazdy dużych ciężarówek z naczepami? Emisja spadnie do zera. A same naczepy mogą przecież ciągnąć uchodźcy-nachodźcy. Przynajmniej będą mieli robotę w sam raz do ich umiejętności. ;-)

  • Gość: Romer

    Oceniono 18 razy 8

    Nie od dziś wiadomo , że ci tęczowi Holendrzy lubią sobie maryśkę popalać podczas jazdy samochodami. Potem mają różne kolorowe wizje !!! Ja ograniczył bym im maksymalną prędkość na autostradzie do 50 km/h.

  • Gość: wolynek

    Oceniono 7 razy 5

    przecież samochody w mieście spalają znacznie więcej niż na autostradach .
    Szczególnie wtedy ,gdy BMW zaczyna się ścigać ze świateł z np. Audi -chwilowe spalanie wynosi wtedy nie 8-9l itrów a dochodzi często do ponad 50 .
    Czy następnym krokiem będzie zakaz przyspieszania poniżej 10 sekund ?

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX