DS 7 Crossback E-Tense 4x4 startuje w Polsce od 227 000 zł. Mamy pełny cennik

Oferta DS 7 Crossback powiększyła się właśnie o topową, hybrydową odmianę. DS 7 w wydaniu E-Tense 4x4 ma 300 KM, napęd 4x4, a na samym prądzie przejedzie 58 km. Cena? Od 227 000 złotych.

DS 7 Crossback E-Tense 4x4 to aktualnie najwyższa i najmocniejsza odmiana SUV-a. Na polskim rynku hybrydowego DS-a wyceniono na 227 000 zł w bazowej wersji wyposażenia So Chic. W ofercie znajdziemy jeszcze Grand Chic (248 000 zł) oraz Performance Line+ (244 000 zł).

Jak to w przypadkach marek premium często bywa, powyższe ceny to tylko wstęp do zabawy w konfiguratorze. W samochodach tradycyjnie możemy wybierać różnego rodzaju opcje i pakiety, ale Francuzi w DS-ie dorzucają do tego jeszcze "inspiracje". Nawiązują najczęściej do ważnych miejsc w Paryżu i zmieniają wygląd auta oraz urozmaicają kabinę kilkoma dodatkami. W DS 7 Crossback E-Tense 4x4 można wybrać:

  • Inspirację DS Bastille (standard)
  • Inspirację DS Performance Line (4 000 zł dla Performance Line+)
  • Inspirację DS Rivoli (14 400 zł dla So Chic)
  • Inspirację DS Opera Art Basalte (27 000 zł dla So Chic, 12 600 zł dla Grand Chic)
  • Inspirację DS Opera Brun Alezan (27 000 zł dla So Chic, 12 600 zł dla Grand Chic)

DS 7 Crossback E-Tense 4x4DS 7 Crossback E-Tense 4x4 fot. DS

Czym wersja E-Tense 4x4 wyróżnia się na tle pozostałych DS-ów?

Tutaj oczywiście pierwsze skrzypce gra hybrydowy napęd. Silnik PureTech o mocy 200 KM wspomagają dwa silniki elektryczne o mocy odpowiednio 110 KM (na przedniej osi) i 112 KM (na tylnej osi). Współpracują one z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów, która przenosi łączną moc 300 KM oraz moment obrotowy 520 Nm na cztery koła. Samochód rozpędza się od 0 do 100 km/h w 5,9 sekundy. Hybrydowy układ to zwiastun nowej ery w historii młodej marki. Od 2025 r. DS będzie oferował tylko w pełni elektryczne auta lub właśnie hybrydy ładowane z gniazdka.

Na samym prądzie DS 7 Crossback E-Tense przejedzie do 58 km, co zmierzono zgodnie z WLTP. Średnie zużycie paliwa? Producent podaje 1,7 l/100 km. Wartość imponująca, ale pamiętajcie, że zużycie pluginów mierzy się na pełnych bateriach - auto większość pomiarowego dystansu pokonuje na prądzie, stąd tak świetne wyniki spalania benzyny. Po rozładowaniu zużycie znacząco podskoczy.

DS 7 Crossback E-Tense 4x4DS 7 Crossback E-Tense 4x4 fot. DS

Akumulator ma pojemność 13,2 kWh. W trybie 100 proc. elektrycznym DS 7 Crossback E-Tense 4x4 osiąga prędkość do 135 km/h. Pozostałe dostępne tryby to: „Hybrid”, „Sport” oraz „4WD”.

DS-a 7 Crossback E-Tense będzie można ładować ze zwykłego domowego gniazdka. SUV obsługuje oczywiście także szybsze ładowanie. Przykładowo, za pomocą 3-fazowego terminala Wallbox od 0 do 100 proc. naładujemy go w 2 godziny.

Więcej o: