Nowa Kia Optima - tak będzie wyglądał nowy koreański sedan. Będzie rewolucja w segmencie D?

Kii Optimy miało nie być. Na szczęście nie tylko jest, ale jej nowe wcielenie wkroczy na rynek z niemałym przytupem. Koreański sedan segmentu D wygląda odważnie, nowocześnie i zaskakująco. Gdyby 10 lat temu ktoś pokazał wam to zdjęcie i powiedział, że taki samochód pokaże Kia, mało kto by w to uwierzył.

Nowa Kia Optima zupełnie nie przypomina swojego poprzedniego wcielenia. Sedan segmentu D w Korei będzie sprzedawany pod nazwą K5 i już pojawiły się jego pierwsze zdjęcia.

>>> TRWA PLEBISCYT THE BEST OF MOTO. ZAGŁOSUJ NA SAMOCHÓD ROKU MOTO.PL I WYGRAJ NOWĄ HONDĘ CIVIC <<<

Nadwozie jest narysowane lekko, dynamicznie i przede wszystkim spójnie. Pojawił się modny ostatnimi czasy łączony pas świetlny z tyłu, a przednie reflektory nawiązują układem LED-ów do "zygzaków" z tylnych lamp. Ciekawie wygląda także chromowana listwa biegnąca od nasady słupka A, przez całą linię szyb aż do tyłu, gdzie zawraca na tylnej klapie i obiega auto z drugiej strony. Całość wygląda lekko, dynamicznie i nie jest konserwatywną bryłą, do jakiej przyzwyczailiśmy się w przypadku Optimy.

Nowa Kia Optima 2020Nowa Kia Optima 2020 Kia

Optima zajrzy do klasy wyższej?

Nowa Kia Optima znacznie urosła w porównaniu do poprzednika. Ma aż 4,9 metra długości i 1,86 m szerokości. Rozstaw osi wydłużono o 45 mm (2 850 mm). Tym samym nowa Optima będzie jednym z największych przedstawicieli swojego segmentu, mierzącym raczej w półkę Volkswagena Arteona i Audi A5 Sportback, aniżeli Passata czy Insigni, koło której Optima stawała do tej pory.

Kia w ciągu ostatnich kilkunastu lat zrobiła ogromny postęp. Koreański koncern przez lata pilnie przyglądał się poczynaniom niemieckiej konkurencji, by teraz wyprzedzać ją na wielu polach. Zaskakujący jest fakt, że od ładnych kilku lat Kia nie wypuściła ani jednego samochodu, który okazałby się klapą. Mimo, że poprzednia Optima nie sprzedawała się tak dobrze, jak by producent sobie tego życzył, marka zaryzykowała i postawiła na kolejne wcielenie. I póki co wszystko wskazuje na to, że był to świetny ruch.

Nowa Kia Optima 2020Nowa Kia Optima 2020 Kia

Więcej o:
Komentarze (72)
Nowa Kia Optima - tak będzie wyglądać nowy koreański sedan. Będzie rewolucja w segmencie D?
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Patka

    Oceniono 41 razy 23

    Rewolucji brak, ale to kolejne auto po 508, Talismanie i Camry, które stawia Passata i Superba w pozycji nudnych, przestarzałych brzydali.

  • andrzej.wald

    Oceniono 21 razy 17

    Kia Stinger udowodniła, że Koreańczycy potrafią zrobić naprawdę dobry samochód, który z powodzeniem może konkurować jakością i technicznymi rozwiązaniami z bardziej prestiżowymi markami. Biorąc pod uwagę jak dobrze została przyjęta na rynku Kia Stinger mogą Koreańczycy pokusić się w przypadku nowej Kia Optima o sukces rynkowy. Kiedyś auta produkowane przez Koreańczyków mocno odstawały technicznie od europejskich i japońskich rywali, a dzisiaj różnicę widać jedynie w prestiżu marki. Dla tych, którzy chcą za cenę bardziej prestiżowego "golasa" z koncernu VW, BMW, Mercedes czy Toyoty mieć auto równie dobre techniczne, a przy tym wyposażone w ekstrasy, których pozbawione są te bardziej prestiżowe marki w cenie za którą kupią auto Kia to może być rozsądny i dobry wybór.

  • piewca_poprawny

    Oceniono 11 razy 11

    szkoda że w artykule zapomnieli dodać że w Europie się nie pojawi...

  • Gość: Gosc au

    Oceniono 12 razy 10

    Bardzo ladny samochod. Mam rowniez koreanskiego Genesis'a 3.8l, 6 cylindrow i nie zamienilbym go na zadnego Mercedesa czy inny tzw. luksusowy samochod. Zero awarii a na drodze plynie.

  • szklanka_herbaty

    Oceniono 5 razy 5

    Przód jakby zrobili nowego Galanta...

  • Gość: robok

    Oceniono 1 raz 1

    Rewolujca dla mnie to powrót camry na nasz rynek silnik 2.5 litrowa hybryda w tym aucie, zdecydowanie wyższa klasa dostępna w segmencie d

  • zwyklaosoba

    Oceniono 1 raz 1

    "mierzącym raczej w półkę Volkswagena Arteona i Audi A5 Sportback, aniżeli Passata czy Insigni, koło której Optima stawała do tej pory."
    Insignia - 4897 mm
    Arteon - 4862 mm
    Audi A5 Sportback - 4752 mm
    To jak z tą Insignią ?

  • marek.usc

    Oceniono 1 raz 1

    TRochę starej 626 przód to dawny galant a światła lexus

  • Gość: Mac

    Oceniono 1 raz 1

    Wyglada na zgrabne auto co jest w dzisiejszych czasach trudne do osiagniecie choć nie wiem dlaczego. Wiekszość aut tych zwykłych marek wygląda jakby byly poskladane z trzech różnych modeli bez zachowania proporcji, linii i stylu.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX