Nowa Skoda Octavia debiutuje już za kilka dni. Znamy szczegóły wnętrza - zniknie typowy drążek zmiany biegów

Skoda Octavia to tzw."królowa flot". Zdobyła ogromną popularność dzięki dużym jak na komapkta wymiarom, przestronnemu wnętrzu i solidnym silnikom. Już za kilka dni, bo 11 listopada, zobaczymy nowe wcielenie czeskiego bestsellera. Znamy już coraz więcej szczegółów dotyczących nowej Octavii.

Czwarta generacja Skody Octavii swoją polską premierę będzie miała już 11 listopada. Do debiutu zostało kilka dni, a marka nadal strzeże tajemnic związanych ze swoim flagowym kompaktem. Jednak nie dość pilnie, skoro o Octavii wiemy już całkiem sporo.

Przede wszystkim rozdzielone przy faceliftingu w 2017 roku reflektory zostały na powrót złączone. Poza tym Octavia sporo urosła. Liftback ma mierzyć 4689 mm długości (+19 mm) oraz 1829 mm szerokości (+17 mm). Z kolei wersja Combi ma mieć odpowiednio 4689 mm (+22 mm) i 1829 mm (+15 mm). Mimo większych rozmiarów zewnętrznych, rozstaw osi nadal ma wynosić 2686 mm. Jednak pasażerowie drugiego rzędu siedzeń będą mogli liczyć na więcej miejsca na nogi (+78 mm). Nowa Skoda Octavia pomieści 600 l w bagażniku (+10 l), a jeżeli wybierzemy wersję Combi - 640 l (+30 l).

Większe rozmiary nie powinny dziwić - Octavia musi trochę odskoczyć od mniejszej, ale także kompaktowej Skali.

Skoda Octavia czwartej generacji - szkic wnętrzaSkoda Octavia czwartej generacji - szkic wnętrza Skoda

Nowoczesne wnętrze

Właśnie pojawiły się pierwsze szkice wnętrza nowej Skody Octavii. W oczy rzuca się przede wszystkim przeprojektowana tablica rozdzielcza z wielopoziomowym układem wskaźników. Octavia zostanie także wyposażona w nową dwuramienną kierownicę. W wariancie wielofunkcyjnym można przy jej pomocy uruchomić 14 funkcji. Na tunelu środkowym zabrakło standardowego drążka zmiany biegów. Zamiast niego znajdziemy moduł sterowania z przełącznikiem kołyskowym. W nowej Octavii po raz pierwszy zastosowano technologię „shift by wire”, co oznacza, że dźwignia zmiany biegów nie jest już połączona mechanicznie z przekładnią, ale przekazuje informację o wybranym biegu elektronicznie. W nowej Octavii zadebiutuje także trójstrefowa automatyczna klimatyzacja.

Skoda Octavia czwartej generacji - szkic wnętrzaSkoda Octavia czwartej generacji - szkic wnętrza Skoda

Silniki w nowej Skodzie Octavii

W ofercie silników benzynowych znajdziemy jednostkę 1.0 TSI 100 KM oraz 1.5 TSI 150 KM (także jako miękka hybryda). Rolę topowej benzyny pełnić będzie 2.0 TSI 190 KM z dwusprzęgłowym automatem DSG i 4x4 w standardzie. W ofercie pojawi się także 1.5 TSI 130 KM G-TEC, czyli wariant zasilany gazem ziemnym. Po stronie silników wysokoprężnych mamy 2.0 TDI w trzech wariantach mocy: 115, 150 oraz 200 KM.

Do oferty trafią także dwie hybrydy plug-in z silnikiem 1.4 TSI pod maską. Słabsza będzie zaoferuje nieco ponad 200 KM, a druga 245 KM. Ciekawostką jest też fakt, że w nowej Octavii będzie można wybrać jeden z trzech rodzajów zawieszenia: standardowe, sportowe (obniżone o 15 mm) oraz lekko uterenowione (+15 mm).

Skoda póki co pokazuje tylko szkice nowej Octavii. Jednak jakiś czas temu wyciekło zdjęcie z (podobno) oficjalnego konfiguratora.

Więcej o:
Komentarze (39)
Nowa Skoda Octavia debiutuje już za kilka dni. Znamy szczegóły wnętrza - zniknie typowy drążek zmiany biegów
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • partia_niewidzialnych

    Oceniono 9 razy 5

    To z pewnością zwiększy bezpieczeństwo. Zwłaszcza jak się rozpieprzy tak jak setka innych elektronicznych superpewnych elementów, które nie mają prawa się zepsuć, bo przecież są elektroniczne. Co to tam u mnie ostatnio padło? Głośniczki przestały grać, no i taka kosteczka się rozkosteczkowała. Prosta jak drut, ale nierozbieralna. Co zrobić. Jedno się zawilgociło a drugie wyrobiło. Życzę powodzenia w samochodzie z zawilgoconą kosteczką od zmiany biegów.

  • Gość: Edi

    Oceniono 6 razy 4

    O dziwo wnętrze wyglada lepiej niż w Golfie, bo nie ma kiczowatych ramek dookoła ekranów

  • Gość: Late

    Oceniono 2 razy 2

    Jeszcze trzeba dać touchpada zamiast kierownicy, z aktywnym polem do trąbienia pośrodku. Będzie bardzo nowocześnie.

  • Gość: Maska

    Oceniono 1 raz 1

    Chciałem przeczytać ale się chyba nie da już nie wiem kurde co jest reklamą A to jest artykułem przegięcie pały jednym słowem

  • Gość: HBA

    Oceniono 3 razy 1

    Jak dla mnie to nie ma szans z tą hybrydową corollą. Tam jest dopiero solidny silnik 2.0l i 180 koników w układzei. zmiana wyglądu kierownicy nie sprawi, że auto stanie się sportowym ;)

  • Gość: Dexx

    Oceniono 3 razy 1

    Szkic wnętrza...nie ma o czym dyskutować, to tylko szkic. Pojawi się konfigurator to zobaczymy to "nowe" wnętrze zwłaszcza w podstawowej wersji. Dotychczas marka jak i model mnie odstraszaja - średni design, średnia jakość o cenie nie wspomne. Dobrze ze VW wraca z marka Skoda do pierwotnego pomysłu na tanią markę - oby tylko w cennikach dało się to zauważyć.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX