Toyota Raize oficjalnie. Mały SUV debiutuje w Japonii

O małym crossoverze Toyoty plotkowano od jakiegoś czasu. Właśnie oficjalnie zaprezentowano model Raize o długości nieprzekraczającej 4 metrów. Nie wiemy jeszcze, czy Toyota Raize ruszy na podbój ulic poza miastami Japonii.

Toyota Raize to mały crossover zbudowany na platformie DNGA, którą można określić mianem budżetowej odmiany płyty TNGA, którą dobrze już znamy z najnowszych samochodów Toyoty, które pojawiły się w Polsce. Co to znaczy "mały"? Toyota Raize mierzy 3 995 mm długości, 1 695 mm szerokości i 1620 mm wysokości.

Producent chwali się, że pod względem przestronności Toyota Raize ma być liderem segmentu tak małych SUV-ów. I chwali się dużym, 369-litrowym bagażnikiem oraz tylną kanapą.

>>> TRWA PLEBISCYT THE BEST OF MOTO. ZAGŁOSUJ NA SAMOCHÓD ROKU MOTO.PL I WYGRAJ NOWĄ HONDĘ CIVIC <<<

Toyota RaizeToyota Raize fot. Toyota

Toyota RaizeToyota Raize fot. Toyota

Pod maską znalazł się turbodoładowany, benzynowy silnik 1.0 o mocy 98 KM i 140 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Raize korzysta z bezstopniowej skrzyni D-CVT, którą opracowała należąca do Toyoty marka Daihatsu. Osiągów Toyoty Raize jeszcze nie znamy, ale wiemy, że ma zużywać średnio 5,4 l/100 km.

To wynik wersji z napędem na przód. Za dopłatą małego SUV-a będzie można wyposażyć w napęd 4WD (deklarowane spalanie podskakuje do 5,7 l/100 km). System Dynamic Torque Control 4WD przekazuje część momentu na tylne koła przy dynamicznym ruszaniu, a także, kiedy Raize jedzie po trudniejszym terenie.

Toyota RaizeToyota Raize fot. Toyota

Toyota Raize zadebiutowała na japońskim rynku i została tam wyceniona na 1 679 000 jenów, co w złotówkach daje około 59 tysięcy. Nie ma jeszcze oficjalnych informacji, czy Raize wyjedzie poza Kraj Kwitnącej Wiśni. Na razie traktujemy małą Toyotę w ramach ciekawostki.

Chcielibyście zobaczyć takie auto na polskich ulicach?

Toyota RaizeToyota Raize fot. Toyota

>>> Ostatnio w Studiu Biznes wybraliśmy się na wycieczkę na Wystawę Klasyków. To miejsce, które powinien odwiedzić każdy fan motoryzacji:

Zobacz wideo
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.