SUV-y w Polsce na 13-procentowym plusie. Lider? Dacia Duster z ogromną przewagą

Na podium znalazły się dwa europejskie bestsellery, Nissan Qashqai oraz Volkswagen Tiguan, ale i ta dwójka musiała uznać wyższość rywala z Rumunii. W tym roku w statystykach sprzedaży nie ma mocnych na Dacię Duster.

Różnego rodzaju crossovery i SUV-y stanowią już 35,2 proc. całego rynku nowych samochodów w Polsce. Jak podaje Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR, od początku roku do końca września zarejestrowano nad Wisłą 144 598 aut tego typu. W porównaniu z analogicznym okresem 2018 r. SUV-y odnotowały 13-procentowy wzrost sprzedaży.

>>> TRWA PLEBISCYT THE BEST OF MOTO. ZAGŁOSUJ NA SAMOCHÓD ROKU MOTO.PL I WYGRAJ NOWĄ HONDĘ CIVIC <<<

Od jakiegoś czasu co miesiąc informujemy was o świetnych wynikach sprzedaży w Polsce Dacii Duster. I w dzisiejszym zestawieniu na rumuńskiego SUV-a również nie ma mocnych. Od stycznia do końca września zarejestrowano 12 173 sztuk - dwukrotnie więcej niż drugiego modelu na liście. Warto zwrócić uwagę, że Duster nie jest tylko polskim fenomenem. Budżetowy SUV marki należącej do Renault w tym roku jest nr 2 na Starym Kontynencie (licząc wszystkie samochody). Wyprzedza go tylko VW Golf.

Wyższość Dacii musiały uznać dwa auta o uznanej marce - VW Tiguan wyprzedził Nissana Qashaqaia. Walka o miejsca za plecami Dustera jest bardzo ciekawa, bo tylko Tiguan wypracował sobie lekką przewagę. Qashqaia, Tucsona, C-HR oraz Sportage'a dzieli bardzo niewiele.

Top 10 SUV-ów i crossoverów w Polsce, styczeń-wrzesień 2019:

  1. Dacia Duster: 12 173 egzemplarze
  2. Volkswagen Tiguan: 6079
  3. Nissan Qashqai: 5657
  4. Hyundai Tucson: 5552
  5. Toyota C-HR: 5403
  6. Kia Sportage: 5240
  7. Toyota RAV4: 4769
  8. Skoda Karoq: 3766
  9. Skoda Kodiaq: 3474
  10. Suzuki Vitara: 3420

W pierwszej dziesiątce nie znalazł się żaden SUV z klasy premium. Bardzo blisko było 11. Volvo XC60 (3 331 rejestracji). Jego konkurentów znajdziemy na:

  • 20. miejscu BMW X3 z 2 153 rejestracjami
  • oraz Audi Q5 z wynikiem 1 790 rejestracji, co dało SUV-owi z Ingolstadt miejsce 29.
Czy wybierając nowego crossovera/SUV-a sprawdziłbyś/-abyś Dacię Duster?
Więcej o:
Komentarze (26)
SUV-y w Polsce na 13-procentowym plusie. Lider? Dacia Duster z ogromną przewagą
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • dezyderymarchewka

    Oceniono 11 razy 7

    Lubię SUVy i crossovery, ale za nic nie mogę pojąć po co komu takie auto na niskoprofilowych oponach?
    Zaletą SUVa jest większy prześwit i możliwość jazdy po drogach gorszej jakości tj. polnych, gruntowych, wyboistych itd
    Tymczasem w reklamach widać głównie takie auta z oponami o profilu 40, max. 45, które nie nadają się nawet do podjechania na krawężnik. Byle dziura w asfalcie czy tory tramwajowe i już mamy pokrzywioną felgę, przecież to nonsens.
    Te nowe Corolle też tak reklamują. Rodzinne kombi na takich autostradowych laczkach, co za bzdura.
    Chętnie kupię SUVa, bo podoba mi się wysoka pozycja za kierownicą, dobry przegląd sytuacji na drodze, wygodne wsiadanie, wygodne zapinanie dziecka w foteliku (nie trzeba się schylać jak w kombi), wygodny dostęp do bagażnika, duży prześwit itd, ale opony nie mogą być niskoprofilowe.
    Jak będę chciał sobie kupić samochód sportowy to wtedy takie opony będą OK. One są obowiązkowe do np. Fiesty ST albo Toyoty Supra, ale z pewnością nie do rodzinnej Corolli czy innego Qashqaia.

  • Gość: andy

    Oceniono 5 razy 3

    jakiś myślący inaczej pisze tu że właściciele suvów zwalniają przed progami zwalniającymi. tak się składa że suvy przez to że mają wysoko umieszczony środek ciężkości mają twarde zawieszenie żeby dobrze trzymać się w zakrętach, dlatego ludzie zwalniają żeby mieć plecy w całości

  • Gość: Mirej

    Oceniono 11 razy 3

    Mam dacie duster z tego rocznika, mega super auto nie dla snobow, w gory, drogi szutrowe i dziury mega. Polecam kazdemu kto nie chce miec smartfona tylko autko ktore dojedzie z ounktu A do B

  • remo29

    Oceniono 7 razy 3

    > crossovery i SUV-y stanowią już 35,2 proc. całego rynku nowych samochodów

    I potem jedziesz za taką kawalkadą na wielkich kołach, która zwalnia do zera przed każdym progiem zwalniającym, bo kupili to nie dlatego, że ma większy prześwit, tylko dlatego, że inni kupili.

  • Gość: Pszkit

    Oceniono 2 razy 2

    Moim liderem jest hybrydowa rav4 IV i nie prędko to się zmieni. Silnik 2.5 o moc 197 mi odpowiada

  • Gość: bodek

    Oceniono 1 raz 1

    Na ten bym się nie zdecydował. Jak już miałbym wybierać coś w tym segmencie to lepszym rozwiązaniem byłby używany rav4 i 197 koni pod maską. Spalanie 7.4l więc super jak przy takim aucie

  • Gość: gościu uuuu

    Oceniono 1 raz 1

    Duster w cenie fabiedy to co się dziwić, pajacować przy piwie można ale jak przychodzi do wydawanie realnych pieniędzy to Duster jest rozsądnym wyborem ...

  • Gość: rajt

    0

    A w życiu, co tu kupować, auto na kilka lat ? Przy zakupie nawet takiego korando mam większą pewność co do trwałość jeżeli chodzi o silnik diesla 2.0 jak i o jakość wykończenia. Tam się starają, aby to auto na długie lata było

  • czechy11

    Oceniono 6 razy 0

    Doprawdy nie moge niczym wytłumaczyć tej potrzeby jeżdżenia czołgami jak tylko małym siurkiem. I cis w tym jest patrząca moich sąsiadów z których czołgami jedzą najbardziej badete buce.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX