Co z tą obwodnicą Częstochowy? Kolejny krok do udostępnienia kierowcom A1 na wysokości miasta

GDDKiA zapewnia, że robi wszystko, żeby kierowcy mogli jak najszybciej pojechać A1 na wysokości Częstochowy. Właśnie podano, że wybrano wszystkich wykonawców zadań niezbędnych do puszczenia ruchu na autostradzie A1 na odcinku Częstochowa Północ - Częstochowa Blachownia.

O jakich zadaniach mowa? O montażu barier ochronnych, wykonaniu oznakowania poziomego i pionowego oraz montaż ogrodzenia. Przypomnijmy, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad cały czas zapewnia nas, że kierowcy pojadą A1 na wysokości Częstochowy jeszcze w tym roku. To kluczowy odcinek A1, który może skrócić podróż na trasie północ-południe Polski nawet o kilkadziesiąt minut. Aktualnie Częstochowa kojarzy się kierowcom przede wszystkim z korkami.

GDDKiA podaje, że przy braku odwołań od wyboru najkorzystniejszych ofert (termin na ich składanie to 10 dni) podpisanie umów planowane jest na przełomie października i listopada br. Termin oddania odcinka przed końcem roku ma być dzięki temu realny.

Autostrada A1, GDDKiAAutostrada A1, GDDKiA GDDKiA

Kogo wybrano do wykonania niezbędnych zadań?

20 września 2019 r. GDDKiA wszczęła trzy postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego. 14 października poznaliśmy oferty potencjalnych wykonawców. Cztery dni później wybrano wykonawcę ogrodzenia, firmę GRAMAR z Lublińca, która zaoferowała wykonanie zadania za 11 356 566,35 zł (brutto). Roboty mają być ukończone w terminie dwóch miesięcy od daty podpisania umowy.

19 października wybrano wykonawcę montażu barier ochronnych, Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Usługowo-Handlowe Prowerk z Krakowa, który zaoferował wykonanie zadania za 14 459 129,70 zł (brutto). Tak samo jak w przypadku ogrodzenia roboty mają być ukończone w terminie dwóch miesięcy od daty podpisania umowy.

Za to 22 października wybrano wykonawcę oznakowania poziomego i pionowego, firmę GZD z Jonkowa. Wartość tej oferty to 22 827 098,66 zł (brutto, GDDKiA posiada zabezpieczone środki finansowe), a okres realizacji podzielono na dwa etapy. W ciągu dwóch miesięcy od podpisania umowy mają być wykonane prace związane z udrożnieniem ruchu na trasie (z dopuszczalnym zastosowaniem oznakowania poziomego cienkowarstwowego), a całkowite zakończenie umowy, uwzględniające docelowe oznakowanie poziome grubowarstwowe, to 30 czerwca 2020 r.

Zobacz wideo
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.