Ford Puma - ceny. Czy bazowa wersja to typowy wabik?
Ford Puma został w Polsce wyceniony na 69 900 zł. Pod maską małego crossovera pracuje tu litrowy EcoBoost, który współpracuje z sześciobiegową ręczną skrzynią. Ford obiecuje 11,9 s do pierwszej setki oraz 173 km/h prędkości maksymalnej. Najsłabszego Forda Puma można zamówić tylko w jednej wersji wyposażenia Trend, a w niej bez dopłat znalazły się:
- radioodtwarzacz z Ford SYNC 2.5 i DAB+ i 8" kolorowym wyświetlaczem,
- 4.2" monochromatyczny wyświetlacz na tablicy zegarów,
- klimatyzacja manualna,
- Lane Keeping Aid - system wspomagający utrzymanie pojazdu na pasie ruchu,
- tempomat,
- kierownica 3-ramienna, wykończona skórą,
- fotel kierowcy z ręczną regulacja położenia w płaszczyznach: przód – tył oraz góra – dół oraz z regulacją podparcia odcinka lędźwiowego,
- 16-calowe obręcze kół z kołpakami,
- lusterka boczne sterowane i podgrzewane elektrycznie, z kierunkowskazami, obudowy lakierowane w kolorze nadwozia,
- reflektory automatyczne, z czujnikiem zmierzchu,
- reflektory projekcyjne LED, ze światłami do jazdy dziennej i światłami mijania w technologii LED,
- przednie światła przeciwmgielne z funkcą doświetlania zakrętów,
- tylne światła w technologii LED,
- system wyboru trybu jazdy: Normalny, Sportowy, Eco, Śliska nawierzchnia.
Ford Puma 2020 fot. Ford
Ford Puma - wyższe wersje wyposażenia.
Oferta silnikowa jest oczywiście znacznie bogatsza, jednak dopłata do mocniejszego silnika wynosi ponad 15 tysięcy zł. Sporo, ale Puma z 1.0 EcoBoost 125 KM od razu oferowana jest w wyższej wersji wyposażenia Titanium. Tutaj dostajemy już:
- system nawigacji satelitarnej z Ford SYNC 3 i DAB+ z 8" kolorowym wyświetlaczem dotykowym,
- 4.2-calowy kolorowy wyświetlacz na tablicy zegarów,
- bezprzewodową ładowarkę do smartfonów,
- FordPass Connect z modemem GSM,
- fotel kierowcy z masażem i regulacją podparcia odcinka lędźwiowego,
- pakiet Ambient Lighting – nastrojowe oświetlenie wnętrza diodami LED,
- 17-calowe obręcze kół ze stopów lekkich,
- Auto High Beam,
- reflektory projekcyjne LED, ze światłami do jazdy dziennej i światłami mijania w technologii LED,
- przednie światła przeciwmgielne z funkcą doświetlania zakrętów,
- tylne światła w technologii LED,
- system wyboru trybu jazdy: Normalny, Sportowy, Eco, Śliska nawierzchnia.
W ofercie znajdziemy jeszcze wersje ST-Line, Titanium X oraz ST-Line X.
Ile będzie kosztował Ford Puma w Polsce? Podajemy wyjściowe ceny z danym silnikiem:
- Ford Puma 1.0 EcoBoost 125 KM, ręczna skrzynia - od 85 200 zł
- Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV (miękka hybryda), ręczna skrzynia - od 86 600 zł
- Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV 155 KM, ręczna skrzynia - od 89 900 zł
- Ford Puma 1.5 EcoBlue 120 KM (diesel), ręczna skrzynia - od 91 850 zł
- Ford Puma 1.0 EcoBoost 125 KM, automat 7 - od 93 400 zł
Ford Puma 2020 fot. Ford
Ford Puma - najważniejsze informacje
Nowy Ford Puma został zbudowany na bazie Fiesty. Mały crossover jest od niej jednak o 15 cm dłuższy i mierzy 4,19 m długości. O 9 cm większy jest także rozstaw osi. W ofercie Forda Puma wpisze się nad krótszego o 9 cm EcoSporta. Będzie bardziej sportową, ciekawszą propozycją dla kierowców, którzy szukają miejskiego, atrakcyjnego crossovera. Dotąd Fordowi brakowało takiego modelu.
Ford Puma nie zapomina o praktycznej stronie samochodów tego typu. Bagażnik Pumy ma pomieścić aż 456 l. Warto tu zaznaczyć, że 80 l tej przestrzeni to schowek pod podłogą. Ford chwali się, że będzie to największy bagażnik w klasie. Przestronna ma być także tylna kanapa, a tapicerkę foteli ma być bardzo łatwo zdjąć i uprać.
>>> Na rynku pojawia się ostatnio coraz więcej ciekawych crossoverów. Ostatnio do Studia Biznes przyjechała Mazda CX-30: