Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line - opinie Moto.pl. Ścisła czołówka

Piotr Kozłowski
Wygląda dobrze, jeździ jeszcze lepiej, jest prosty w obsłudze i przestronny. To wręcz wzorowy kompakt, ale drobną rysą na jego wizerunku są przeciętnej jakości materiały użyte we wnętrzu.
Belka skrętna z tyłu w słabszych wersjach silnikowych Focusa i trzycylindrowy 1.0 EcoBoost w gamie silników z opcją odłączania jednego cylindra - dokąd ta motoryzacja zmierza

- czytam w komentarzach pod jednym z wideotestów Forda Focusa.

To pytanie retoryczne może zadać tylko ten, kto nowym Focusem nie jeździł. Uspokajam - to wciąż jeden z najlepiej jeżdżących kompaktów na rynku, o czym mieliśmy już okazję się przekonać.

>>> TRWA PLEBISCYT THE BEST OF MOTO. ZAGŁOSUJ NA SAMOCHÓD ROKU MOTO.PL I WYGRAJ NOWĄ HONDĘ CIVIC <<<

Jak po szynach

Prawdą jest, że Focus w bazowych wersjach ma belkę skrętną zamiast wielowahaczowego tylnego zawieszenia. Ale nie da się tego odczuć. Auto jeździ jak po sznurku i kulturalnie wybiera nierówności. Nie inaczej jest w mocnej 1.5-litrowej benzynie, która z tyłu ma "wielowahacz". Zawieszenie w wersji ST-Line obniżono o 10 mm, ale nie wpłynęło to na komfort podróżowania - Focus świetnie radzi sobie ze wszystkimi rodzajami nierówności, a jeśli te pojawią się na zakręcie, zachowuje się bardzo stabilnie.

Ford Focus 2018Ford Focus 2018 fot. Filip Trusz

To też zasługa dopracowanego układu kierowniczego. Bez dwóch zdań to jeden z lepszych układów w segmencie kompaktów. Przyjemnie miękki na parkingu i precyzyjny przy szybszej jeździe. Reaguje nawet na najdrobniejsze ruchy kierownicą, świetnie informuje cię o tym, co dzieje się z kołami. Focus jeździ jak po szynach. Inżynierowie plan połączenia komfortu z precyzją prowadzenia zdali wzorowo.

Na równie wysokim poziomie stoją 1.5-litrowy EcoBoost połączony z 8-biegowym automatem. Co prawda od pokrętła wolę klasyczny lewarek, ale to detal. Przekładnia działa płynnie, bez zawahania. Dobrze odczytuje intencje kierowcy, wykorzystując pełnię potencjału cicho pracującego, dynamicznego silnika. Ford deklaruje, że średnie zużycie paliwa (WLTP) wynosi 6,7 l/100 km. Realnie do tego wyniku trzeba dołożyć 1,5 l/100 km. To i tak przyzwoity wynik jak dla samochodu o tak dynamicznej naturze jak Focus.

Sprawdziliśmy, co potrafi nowy Ford Edge

Zobacz wideo

Ergonomia przede wszystkim

Czuć, że konstruktorzy wiele uwagi poświęcili wyciszeniu wnętrza. Pod tym względem Focus jest czołówką segmentu C. Cicho pracują i silnik, i zawieszenie, a przy prędkościach autostradowych szum nie przeszkadza w prowadzonych rozmowach. Na duży plus trzeba też zaliczyć ergonomię - kompaktowego Forda można obsługiwać z zamkniętymi oczami. Nie wiem tylko, gdzie ukryto te materiały premium, o których Ford mówi w komunikatach. Plastiki są przeciętnej jakości i przeciętnie spasowane.

Ford Focus 2018Ford Focus 2018 fot. Filip Trusz

W mojej subiektywnej opinii najgorszym elementem wnętrza są boczki drzwi pokryte skóropodobną tkaniną, na której wyszyto chaotyczne wzory. Wygląda to jak podkład, na który ktoś w fabryce zapomniał nałożyć właściwą tkaninę. Nie ma tu mowy o poczuciu luksusu. W nowym Focusie nie ma nic ponad to, co już widzieliśmy w innych kompaktach. To dobrze zaprojektowane wnętrze o wzorowej ergonomii i przeciętnym wykonaniu. Kropka.

Duży wybór

ST-Line to obok prawdziwego ST (dokładniej ST2 i ST3) sportowa odmiana Focusa. Moim zdaniem to najlepszy wybór, jakiego można dokonać, decydując się na kompaktowego Forda. Ale dla zwolenników innych wrażeń Ford ma kilka innych propozycji:

  • Ford Focus Vignale to najbardziej luksusowa odmiana.
  • Ford Focus Active jest dla tych, którzy doceniają "terenowe" właściwości SUV-ów, ale z jakiegoś względu udawane terenówki im nie odpowiadają.
  • Trend, Trend Edition, Titanium to zwyczajne wersje Focusa.

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line - opinia

Focus wciąż jeździ świetnie, jest wzorowo ergonomiczny, ma przestronną i świetnie wyciszoną kabinę, a na dodatek dostępny jest w wielu wersjach. Do pełni szczęścia brakuje tylko lepszych materiałów w kabinie, choć i bez nich nowy Focus jest w ścisłej czołówce najlepszych kompaktów na rynku. Bardzo udane auto, zdecydowanie godne rozpatrzenia, jeśli bierzesz pod uwagę zakup samochodu z segmentu C.

Więcej o:
Copyright © Agora SA