Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDi 180 - opinie Moto.pl. Komfort przede wszystkim

Piotr Kozłowski
Jeśli ocenisz go tylko pod kątem przestrzeni we wnętrzu, wypadnie nie najlepiej. Ale jeśli wystawisz ocenę za całokształt, wybaczysz mu wiele wad. Peugeot 508 SW to auto wyraziste nie tylko pod względem wyglądu, ale i charakteru.

Peugeot 508 SW nie jest doskonałym kombi. Jest ciasny w drugim rzędzie siedzeń, widoczność do tyłu jest mocno ograniczona przez niewielką szybę. Mimo to jest pod wieloma względami imponujący. Pierwsze "łał" mówisz, gdy zajmujesz miejsce za kierownicą.

>>> TRWA PLEBISCYT THE BEST OF MOTO. ZAGŁOSUJ NA SAMOCHÓD ROKU MOTO.PL I WYGRAJ NOWĄ HONDĘ CIVIC <<<

Kabina jest odważnie zaprojektowana. Wszystkie przetłoczenia są spójne, żadna linia nie jest tu przypadkowa. Tunel środkowy poprowadzono wysoko, przez co masz wrażenie, że zapadasz się w fotelu i siedzisz bardzo nisko. To wrażenie potęgowane jest przez wysoko poprowadzoną dolną linię szyb. Z reguły to, co dobrze wygląda, nie grzeszy praktycznością. Ale nie w 508. W tunelu środkowym wygospodarowano miejsce dla dwóch pojemnych uchwytów na kubki, zamykanej na klapkę kieszeni na klucze i inne drobiazgi. Wolna przestrzeń znalazła się też pod podłokietnikiem. Indukcyjną ładowarkę umieszczono niżej, tak by telefon nie rozpraszał cię podczas jazdy. Dla niektórych to niepraktyczne, mi odpowiada.

Peugeot 508 SW 2019Peugeot 508 SW 2019 fot. Maciej Gis

Projekt to jedno, jakość wykonania - drugie. Na szczęście i pod tym względem Peugeot radzi sobie bardzo dobrze. Materiały są dobrej jakości, a ich spasowanie tylko w niektórych miejscach wymaga dopracowania. Świetnie sprawdza się też obsługa urządzeń pokładowych. Podgrzewanie szyb czy foteli obsługuje się panelem dotykowym, który działa doskonale, reagując na każde muśnięcie palcem. Świetnie prezentują się też zegary, a właściwie ekran, który je zastąpił. Grafiki są dynamiczne, a przy tym czytelne.

Wygląd wnętrza koresponduje z futurystyczną karoserią. 508 SW zwraca na siebie uwagę. To bardzo odważny, imponujący projekt, w który nie przekroczono granicy dobrego smaku.

Peugeot 508 SW 2019Peugeot 508 SW 2019 fot. Maciej Gis

Jak na kanapie

Fani sportowej jazdy mogą pominąć tę część - nic ciekawego tu nie znajdą. Bo choć na tunelu środkowym znalazł się przycisk z napisem Sport, to jego naciskanie powinno być zabronione. Co dzieje się po jego wciśnięciu? Komputer utrzymuje silnik na nienaturalnie wysokich obrotach, a utwardzony układ kierowniczy kompletnie nie koresponduje z zawieszeniem. 508 SW nie jest samochodem sportowym i nie zmieni tego żaden przycisk. Jego naturą jest komfort.

Zawieszenie pracuje cicho. Jest przyjemnie miękkie, przez co na szybkich łukach karoseria mocno się przechyla. Ale tym samochodem wcale nie masz ochoty na dynamiczną jazdę. 508 SW to auto idealne do bezstresowych długich podróży. Nawet przy prędkościach autostradowych w kabinie jest cicho. I to pomimo bezramkowych drzwi. Na pochwałę zasługuje też praca automatycznej skrzyni biegów, która zmiany przełożenia nie zaznacza nawet najdrobniejszym szarpnięciem.

Na wielki plus trzeba też zaliczyć pracę 180-konnego diesla. Pracuje cicho, na życzenie kierowcy potrafi być dynamiczny (400 Nm przy 2 tys. obr./min.), a za spokojną jazdę odwdzięcza się niedużym spalaniem. Deklarowane w cyklu mieszanym 6,1 l/100 km jest co prawda w zasięgu tylko wyjątkowo spokojnych kierowców, ale osiągnięte przeze mnie w siedem dni testu 7,3 l/100 km też uważam za bardzo dobry wynik.

Peugeot 508 SW 2019Peugeot 508 SW 2019 fot. Maciej Gis

To nie jest wzorowe kombi

Jeśli bierzesz pod uwagę kombi, bo zależy ci na praktyczności, to 508 SW nie do końca jest dla ciebie. Wspomniana przestrzeń w drugim rzędzie siedzeń jest ograniczona (szczególnie na stopy, które nie mieszczą się pod fotelami pierwszego rzędu), a relatywnie nieduży otwór załadunkowy nie ułatwia pakowania rzeczy o dużym gabarycie.

Jest coś jeszcze, ale to cecha wszystkich Peugeotów - jeden z gorszych czujników deszczu, jaki montują dziś w samochodach. Trudno powiedzieć, od czego zależy szybkość działania wycieraczek, bo na pewno nie od intensywności opadów. Automatyczne światła drogowe też wymagają dopracowania, bo zbyt późno orientują się, że już najwyższy czas, by się wyłączyć.

Peugeot 508 SW 2019Peugeot 508 SW 2019 fot. Maciej Gis

Peugeot 508 SW nie jest wzorowym kombi, ale pokaż mi drugie, które tak dobrze wygląda i którego układ jezdny jest tak komfortowy. Pięknym rzeczom wybacza się pewne niedostatki pod kątem praktyczności. Tym bardziej że 508 odwdzięcza się kulturalną pracą, komfortowym charakterem i dopracowaną kabiną.

Więcej o:
Komentarze (6)
Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDi 180 - opinie, test.
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: dominik

    Oceniono 1 raz 1

    To ja jednak wolę dalej jeździć dobrym kombi, czyli moim avensisem trójką. W tyłu jest wystarczająco miejsca na nogi

  • ghs blar

    0

    Będzie hit importowy Gniezna i Zwolenia za 5 lat. Kiedy dokulają do 200tyś km i stracą na wartości ze 60%. Do tego czasu będą egzotycznym widokiem na naszych ulicach.

  • Gość: Beznożny

    Oceniono 5 razy -1

    Kombi z niewygodnym bagażnikiem i brakiem miejsca na nogi z tyłu. Genialne, już lecę kupić.

  • Gość: MaRek

    Oceniono 4 razy -2

    Peugeot w cenie Vw. Do tego maly bagaznik i kamera jakosci jak 10 lat temu. Kolejny pseudo premium niewypal ala Alfa.

    Wad w takuej cenie sie nie wybacza, auto to nie tylko wygląd

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX