O włos od ambitnego celu. Tesli zabrakło niewiele, żeby dostarczyć 100 000 aut w trzecim kwartale

Elon Musk zapowiadał, że Tesli uda się w trzecim kwartale 2019 r. dostarczyć na rynek 100 000 samochodów. Nie udało się, ale do celu zabrakło bardzo niewiele.

Amerykańskie media podają, że Tesli Motors udało się dostarczyć na rynek w trzecim kwartale 2019 roku około 97 000 samochodów. Wynik więcej niż bardzo dobry i bardzo bliski założonego celu. Przypomnijmy, Elon Musk zapowiadał, że w Q3 na drogi wyjedzie 100 000 nowych Tesli. Co nie powinno dziwić, za większość sprzedaży odpowiada przystępnie wyceniony (oczywiście w porównaniu z Modelem S oraz X) Model 3. Z 97 000 aut aż 79 600 to najmniejsza i najtańsza Tesla w ofercie.

Według danych The Verge licznik dostarczonych aut w tym roku dotarł już w okolice 255 000. To wynik lepszy niż w 2018 r. Cel na cały rok to 360-400 tysięcy aut. Tesla musi więc wypuścić na drogi w czwartym kwartale co najmniej 105 000 samochodów.

Tesle od niedawno można oficjalnie zamawiać w Polsce. Najtańszą Teslą jest Model 3 w wersji Standard Range Plus, który kosztuje 40 380 euro. Taka Tesla na jednym ładowaniu może przejechać 409 km, do 100 km/h rozpędza się w 5,6 s i może osiągnąć 225 km/h prędkości maksymalnej. Po doliczeniu podatku za Model 3 trzeba zapłacić około 216 tysięcy złotych.

W Warszawie otwarto także pierwszy autoryzowany serwis kalifornijskiego producenta.

>>> W Chinach będą budować Tesle. Pierwsza fabryka poza USA powstanie w Szanghaju:

Więcej o:
Komentarze (12)
O włos od ambitnego celu. Tesli zabrakło niewiele, żeby dostarczyć 100 000 aut w trzecim kwartale
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • js08836

    Oceniono 5 razy 1

    100 000 aut ? Phi ! My będziemy mieć 1 000 000 aut ! Tyle, że będziemy mieć a nie, że mamy i to już niebawem bo za 11 lat.

  • Gość: Ja

    Oceniono 9 razy 1

    Gratulacje, czekamy na eliminację smierdziuchów z naszych dróg. Rewolucja technologiczna w trakcie :)

  • jac_l_w

    Oceniono 8 razy 0

    To, czy sprzedano 97, czy 100, czy 105 tysięcy nie ma większego znaczenia. Ważne, ile przy takim wzroście skali produkcji wyniosły zyski lub straty, a tego jeszcze nie wiemy. Warto pamiętać, ze skala produkcji rocznej 400 tysięcy samochodów, to skala kilkukrotnie za mała, by zapewnić firmie stabilny poziom dochodów i możliwość rozwoju, czy nawet utrzymania się na powierzchni - oczywiście pomijając firmy produkujące najbardziej ekskluzywne i bardzo drogie samochody, które też niemal co do sztuki dawno utraciły niepodległość.

  • Gość: Just True

    Oceniono 11 razy -5

    Nicola się pewnie w grobie przewraca, że jego nazwisko sygnuje taki syf. Nie zasłużył sobie na taką pogardę. To był wielki człowiek...wizjoner dla którego liczyło się dobro ludzkości a nie nadrukowane papierki..
    Wstyd I hańba, że ktoś zgodził się na taką zniewagę

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX