Na autostradzie A2 pojawi造 si poduszki antyzderzeniowe. Jest ich tylko dziesi耩, a ju trzy razy uratowa造 篡cie kierowcom

Dziesi耩 os這n energoch這nnych zabezpiecza kierowc闚 i s逝瘺y przed skutkami wypadku. Dzi瘯i nim w tym roku trzy razy uda這 si unikn望 tragedii.
By zapewni bezpiecze雟two naszym pracownikom, ale te osobom podr騜uj帷ym nasz autostrad, zdecydowali鄉y si na zakup specjalnych energoch這nnych os這n, wyposa穎nych w tablice sygnalizacyjne, kt鏎ych zadaniem jest zabezpieczenie rob鏒 prowadzonych na jezdni autostrady. Tylko w tym roku dosz這 do trzech zdarze, w kt鏎ych poduszka antyzderzeniowa uratowa豉 篡cie kierowcom

- wylicza W這dzimierz Matczak, dyrektor Eksploatacji Autostrady w firmie Autostrada Eksploatacja.

Jecha po czeskiej autostradzie... bolidem F1. Nagra豉 to samochodowa kamera

Kierowcy nie zwracaj uwagi na trwaj帷e na autostradzie prace

W przeprowadzonym w lipcu tego roku na autostradzie A2 badaniu ankietowym 71 proc. badanych kierowc闚 przyzna這, 瞠 zauwa篡這 pracuj帷y na autostradzie sprz皻 lecz jedynie 48 proc. dostosowa這 pr璠ko嗆 do ustawionego oznakowania. Zaledwie 38 proc. badanych zmniejszy這 pr璠ko嗆 do ich zdaniem odpowiedniej, a a 10 proc. uzna這, 瞠 nie musi zwalnia.

Poduszka antyzderzeniowaPoduszka antyzderzeniowa Fot. Autostrada Eksploatacja

Kierowcy ocenili te siebie nawzajem. Prawie 74 proc. respondent闚 uwa瘸, 瞠 zachowanie innych kierowc闚 na autostradzie jest bezpieczne, jednak co czwarty zwraca uwag na z貫 nawyki, kt鏎e mog doprowadzi do tragedii.

Pi耩 zasad bezpiecze雟twa

By zminimalizowa liczb niebezpiecznych sytuacji na autostradzie, warto pami皻a o pi璚iu 瞠laznych zasadach:

  1. Zachowuj odst瘼, tak by w razie potrzeby swobodnie wyhamowa.
  2. Zje盥瘸j帷 z autostrady, sygnalizuj manewr z wyprzedzeniem.
  3. Obserwuj ca造 czas to, co si dzieje wok馧, by m鏂 w razie niebezpiecze雟twa zareagowa.
  4. Sygnalizuj zatory drogowe, w陰czaj帷 鈍iat豉 awaryjne.
  5. Miej ograniczone zaufanie do innych u篡tkownik闚 drogi.
Wi璚ej o:
Komentarze (46)
Poduszki antyzderzeniowe wyjecha造 na autostrady
Zaloguj si lub komentuj jako go嗆
  • ryszard-nowohucki

    Oceniono 74 razy 58

    5 zasada 瞠lazna, to powinno by -> trzymaj si prawego pasa, je郵i nic nie wyprzedzasz.

    Nawyk trzymania sie prawej strony to kluczowa sprawa dla bezpiecze雟twa. Uczy jazdy w systemie, zmniejsza egoizm i sobiepa雟two

  • Gość: zdzisiek

    Oceniono 44 razy 42

    Mo積a polskim idiotom powtarza tysi帷e razy: ZACHOWAJ ODST襾.
    I tak debile nie zrozumiej, dop鏦i nie zabij siebie - akurat ma豉 strata - ale te, niestety, innych.

  • ceppisowski

    Oceniono 15 razy 11

    Temat dowodzi tego - ze Polak jako uzytkownik jakichkolwiek drog to debil

  • spyderman2

    Oceniono 10 razy 6

    adrian pupa i anatolij macierewicz si ciesz bo mieli sporo wypadk闚 niemieckimi limuzynami

  • Gość: Sokole Oko

    Oceniono 4 razy 4

    rewelacja.....
    tak si przyzwyczai貫m do ich widoku 瞠 nie zdawa貫m sobie sprawy 瞠 to takie co wyj徠kowego....
    czemu zawsze musimy na nowo odkrywa Ameryk, zamiast korzysta z do鈍iadcze innych

  • kato-rznik

    Oceniono 8 razy 4

    Lepszy by豚y karabin maszynowy.

  • Gość: ziomek

    Oceniono 13 razy 3

    Oczywi軼ie bo u nas zawsze trzeba leczy zamiast zapobiega. Kierowcy widz 瞠 s prowadzone jakie roboty ale i tak to ignoruj. Zamiast zmienia nastawienie do przepis闚, z kierowc闚 robi si jeszcze wi瘯szych baran闚 - no bo przecie jak b璠zie niebezpiecznie to na pewno b璠 jakie dodatkowe zabezpieczenia. Z drugiej strony jest to w pewnym stopniu przyzwolenie na 豉manie przepis闚.

  • race444

    Oceniono 6 razy 2

    A wystarczylby na przebudzenie na autostradach mobilny radar tak jak to jest w innych krajach

Aby oceni zaloguj si lub zarejestrujX