Nowe BMW X5 M i X6 M oficjalnie. W wersji Competition V-ósemka ma aż 625 KM mocy

BMW oficjalnie pokazało dwa SUV-y z dopiskiem M. Nowe BMW X5 M i X6 M to pełnoprawne eMki z podwójnie doładowaną V-ósemką 4.4 pod maską i przyspieszeniami do setki poniżej 4 sekund.

TRWA PLEBISCYT THE BEST OF MOTO. ZAGŁOSUJ NA SAMOCHÓD ROKU MOTO.PL I WYGRAJ NOWĄ HONDĘ CIVIC

Nowe BMW X5 M i BMW X6 M mają pod maską potężny silnik 4.4 M TwinPower Turbo V8, który dostarcza kierowcy aż 600 KM mocy oraz 750 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Standardem jest ośmiostopniowy automat M Steptronic oraz napęd 4x4 xDrive z Active M Differential, czyli aktywny mechanizm różnicowy. W tak mocnej wersji inżynierowie sportowego oddziału zmienili w obydwu SUV-ach praktycznie wszystko - X5 m oraz X6 M mają sportowy układ kierowniczy, dostosowane do bardziej sportowej jazdy zawieszenie oraz wyczynowe hamulce.

Litera M oznacza tu kompleksowe usportowienie SUV-ów. To nie tylko agresywny pakiet stylistyczny i jednostka napędowa imponująca parametrami. Nowe X5 M i X6 M możecie obejrzeć w naszej galerii, gdzie znajdziecie sporo zdjęć nowych 600-konnych potworów z Bawarii. Poniżej mamy dla was też film z X6 M w roli głównej, zdecydowanie bardziej kontrowersyjnym projektem z tej dwójki. Podoba wam się nowe X6 w aż tak sportowej wersji?

Jak szybkie są nowe eMki? Dla BMW X5 M oraz X6 M rozpędzenie się od 0 do 100 km/h to kwestia zaledwie 3,9 sekundy. Na prostej pojadą 250 km/h. Prędkość maksymalną można jednak zwiększyć, zamawiając opcjonalny pakiet M Driver's Package, który pozwoli wskazówce prędkościomierza dotrzeć do 290 km/h.

Jeżeli zwykłe X5 M i X6 M to dla was za mało, to BMW od razu zaprezentowało jeszcze mocniejsze odmiany Competition. Pod maską pracuje ten sam silnik, ale podkręcony do 625 KM i 750 Nm. Prędkość maksymalna się nie zmienia, ale SUV-om w tej wersji udało się urwać kolejną dziesiątą w sprincie do setki. To tylko 3,8 s. Competion to także podkręcony wydech M Sport.

BMW X6 M 2020BMW X6 M 2020 fot. BMW

Wnętrze dobrze znamy ze zwykłych X5 oraz X6. Co oczywiste, BMW przyprawiło je sportowymi dodatkami, które widzieliśmy już w innych eMkach. Polskich cen jeszcze nie znamy. Na razie podano, że dwa auta odwiedzą Salon Samochodowy w Los Angeles, a w amerykańskich salonach pojawią się w kwietniu. X5 M ma tam kosztować 105 100 dolarów (114 100 za Competition), a X6 M - 108 600 dolarów (117 600).

Niedługo powinniśmy poznać szczegóły europejskiej, również polskiej, oferty.

BMW X5 i X6 MBMW X5 i X6 M fot. BMW

Więcej o:
Komentarze (6)
Nowe BMW X5 M i X6 M oficjalnie. W wersji Competition V-ósemka ma aż 625 KM mocy
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • darmen987

    0

    Co oznacza, że zaraz będziemy się składać na nowe pojazdy dla zakompleksionych buraków z policji ...

  • Gość: wkurwiony edek

    0

    nie ma szklanych drzwi? to nie przejdzie w rosji i w polsce

  • Gość: wkurwiony edek

    0

    nie ma szklanych drzwi? to w rosji i polsc enie ma szans...

  • fakej

    0

    X6 wygląda jak jamnik ze skoliozą, więc nie ma sensu. Pytanie cow takiej sytuacji wybrać: X5M czy X7 bez M

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX